صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

 وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف ما، ترسیم نظام سلامت در تراز تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: باید دستاوردهای حوزه سلامت و کارنامه مثبت وزارت بهداشت در این سه سال ثبت و مستند شده و در راستای امیدآفرینی در جامعه تلاش کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بهرام عین‌اللهی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان به عنوان پایان کار و فعالیت نیست، بلکه آغازی است و از فعالیت‌های ایشان الگو خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد ادامه‌دهنده راه شهید جمهور باشیم و با تمام توان تا لحظه آخر به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.

وی در ادامه، به دستاوردهای حوزه سلامت در دولت مردمی اشاره و تصریح کرد: در دوران کرونا و با همکاری مردم، توانستیم حتی سریع‌تر از کشورهای آمریکا و انگلیس بیماری کرونا را کنترل کنیم و توانستیم به موفقیت بزرگی در مهار این بیماری دست پیدا کنیم و بارها مورد تشویق مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های متعدد قرار گرفتیم و این بزرگ‌ترین مدال افتخار برای حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور بیان داشت: با همان شور و اشتیاق روزهای ابتدای مسئولیت خود، تا پایان دولت به فعالیت‌های خود ادامه دهید.

دکتر عین‌اللهی افزود: توسعه‌ای که در این سه سال انجام شده، در طول تاریخ وزارت بهداشت بی‌سابقه بوده و این موفقیت با تلاش تمامی مدیران و روسای حوزه سلامت اتفاق افتاده است.

وی به مهم‌ترین دستاوردهای دیگر حوزه سلامت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان از ٧٠٠ به ١٥٠٠، افزایش تخت‌های بیمارستانی، تصویب و اجرای تعرفه پرستاری بعد از سال‌ها معطلی، تقویت و تاسیس مراکز بهداشت، استخدام ٢٥ هزار نیرو در وزارت بهداشت، الزام پزشکان متخصص برای فعالیت در مناطق محروم، تاسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، راه‌اندازی پایگاه‌های ثابت و سیار اورژانس در سراسر کشور، ایجاد مراکز رشد، محرومیت‌زدایی، بیمه‌شدن پنج دهک جامعه و بسیاری اقدامات دیگر، از مهم‌ترین دستاوردهای حوزه سلامت در این مدت است.

دکتر عین‌اللهی شعار وزارت بهداشت از ابتدا را "عدالت و تعالی سلامت" عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین موضوعی که به‌دنبال آن بوده‌ایم، عدالت و توسعه عدالت در کشور بوده که در همین راستا نظام بیمه پایه سلامت پایه‌ریزی شد. همچنین ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های کاربردی و تامین منابع پایدار نیز در این راستا صورت گرفت.

وی در ادامه، همچنین به حوزه خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: خیرین سلامت در سال‌های اخیر خوش درخشیدند و سال گذشته حدود ٤ هزار میلیارد تومان از کمک خیرین جذب کردیم. همچنین در زمینه طب ایرانی، واکسیناسیون، مبارزه با فساد و تعارض منافع، تقویت و تجهیز شبکه‌های بهداشت و سلامت خانواده، فعالیت‌های بسیار تاثیرگذار و ماندگاری را داشته‌ایم.

دکتر عین‌اللهی در ادامه، به انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: هیچ مدیری در هر مسئولیتی حق ندارد حتی یک چوب کبریت از امکانات دولتی را در زمینه انتخابات استفاده کند.

وی به تکریم ارباب‌رجوع نیز اشاره کرد و گفت: تمامی مدیران تا پایان دولت در ادارات و مراکز درمانی باید در راستای رضایتمندی و تکریم ارباب‌رجوع تلاش نمایند و به هیچ عنوان نباید کوتاهی در خدمات‌رسانی صورت گیرد.

پوشش بیمه‌ای ۵ دهک اول درآمدی در دولت سیزدهم | افتتاح تخت‌های بیمارستانی جدید در ماه‌های آینده

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به تأکید ویژه رییس جمهور شهید بر تقویت پوشش بیمه همگانی سلامت، گفت: در دولت مردمی ۵ دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و آرزوی دیرینه پوشش همگانی سلامت تا حدود زیادی محقق شد.

عین اللهی  افزود: روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بسیار توانمند و متخصص هستند و در هر فصل یک اجلاس و گردهمایی روسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این اجلاس، اقدامات و فعالیت‌های روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور به ویژه در حوزه تقویت شبکه بهداشت، تأمین نیروی انسانی، اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع و توسعه ۱۷ هزار تخت بیمارستانی ارائه شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مقرر بود تا پایان دولت سیزدهم در سال آینده، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید افتتاح شود، گفت: این تخت‌ها در ماه‌های آینده افتتاح می‌شوند و آثار شیرین دولت مردمی را خواهند چشید. همچنین در طول ۳۳ ماه گذشته، ۳۸۰ دستگاه تجهیزات پزشکی سنگین و سرمایه‌ای عمدتا در مناطق محروم کشور توزیع شد.

دکتر عین اللهی از تحقق قانون جوانی جمعیت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات سلامت محور به عنوان تأکیدات ویژه شهید آیت الله رئیسی یاد کرد و افزود: ایشان همواره تأکید داشت که کشور ما استعداد‌های بالقوه زیادی در حوزه تولید و دانش بنیان دارد و نمونه آن هم تولید ۶ نوع واکسن کرونا توسط دانشمندان کشورمان بود.

وی با اشاره به تولید بسیاری از دارو‌ها و تجهیزات پزشکی در استان خراسان رضوی، یادآور شد: برخی شرکت‌های بزرگ و موفق داروسازی در این استان فعالیت دارند. همچنین در دولت مردمی، پارک‌های علم و فناوری سلامت، رشد دو برابری داشت تا زمینه‌ای برای ارتقای تولیدات محصولات سلامت محور باشند.

دکتر عین اللهی تأکید کرد: در روز‌های آینده پروژه‌های بهداشتی و درمانی زیادی در سراسر کشور با حضور بنده و معاونان وزارت بهداشت در کشور افتتاح می‌شود و تا پایان دولت، بیش از ۱۰۰۰ تخت جدید بیمارستانی افتتاح می‌شود که برخی از این پروژه‌ها همانند بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، بیش از ۳۰ سال معطل بوده که در این دولت و با حمایت شهید آیت الله رئیسی، تکمیل شده و به نتیجه رسیده است.

به گفته وی، روز پنجشنبه (۲۴ خرداد ماه) و با حضور سرپرست ریاست جمهوری، چندین پروژه مهم حوزه سلامت استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود که یکی از آنها مرکز پیشرفته و جامع درمان سرطان در مشهد مقدس است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.