خبر جدید تأمین‌اجتماعی برای بازنشستگان | مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به‌زودی پرداخت می‌شود (۸ تیر ۱۴۰۳) زلزله نسبتاً شدیدی اردبیل را لرزاند (۸ تیر ۱۴۰۳) آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم ترفندهای شستشوی خودرو با کمترین آب و صرف زمان محدود
سرخط خبرها

وزیر آموزش‌و‌پرورش: تعداد کل مدارسی که در این دوره تجهیز و ساخته شد، دوبرابر مدارس برخی کشورهاست

  • کد خبر: ۲۳۲۳۸۴
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
  • ۱
وزیر آموزش‌و‌پرورش: تعداد کل مدارسی که در این دوره تجهیز و ساخته شد، دوبرابر مدارس برخی کشورهاست
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: تعداد مدارسی که در این دوره تکمیل، تجهیز و ساخته شد، دوبرابر تعداد کل مدارس برخی کشورهاست. 

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مرادصحرایی امروز (جمعه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۳)، در مراسم بهره‌برداری از ۲۱ مدرسه در قالب ۱۳۰ کلاس درس و چهار پروژه ورزش دانش‌آموزی در قالب برنامه «یادگار ابراهیم» اظهار کرد: در دولت شهید رئیسی در همه حوزه‌ها نسبت‌های تازه‌ای ثبت شد. آنچه تا پایان دولت تحویل دانش‌آموزان و نظام تعلیم و تربیت خواهد شد، ۸۰۰۰ فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی بوده که در این ۳۵ ماه ساخته شده؛ یعنی به طور متوسط در هر یک روز کاری بیش از ۸ مدرسه.

وی بیان کرد: تعداد کل مدارسی که در این دوره تکمیل، تجهیز و ساخته شد، دوبرابر تعداد کل مدارس برخی کشور‌هاست. در بین این فضا‌ها فضا‌ها و فعالیت‌های ورزشی بیش از پیش مورد توجه بود. در طرح شهید سلیمانی ۲۶۴۵ فضای ورزشی ساخته شد و تعداد فضا‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای از ۵۸۰۰ به ۸۴۰۰ فضای ورزشی رسید که حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشت. در مجموع ۳۳ درصد به فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای ما افزوده شد.

مرادصحرایی افزود: در حال حاضر ۱۷۵۰ پروژه ورزشی در کشور در حال ساخت است. در این دوره ۳۵ استخر بزرگ تحویل دانش‌آموزان شده و تا انتهای دولت نیز ۱۵ استخر دیگر تحویل داده خواهد شد. ۱۹ هزار کانون ورزشی که در دوره کرونا به مراکز واکسیناسیون یا کاربری‌های دیگر تغییر وضعیت داده شده بودند، بارگشتند و ۲۵ درصد به این فضا‌ها افزوده شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ردیف بودجه ورزش مدرسه‌ای که حذف شده بود در سال ۱۴۰۳ بازگشت و هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد. از نظر برنامه‌های ورزشی طرح «هر دانش آموز یک مهارت» را پس از یک دهه توقف از سر گرفتیم و امروز بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز پایه ششم در حال یادگیری شنا هستند. مسابقات ورزشی که از رونق افتاده بود به دستور کار بازگشته است.

وی اضافه کرد: فدراسیون ورزشی دانش‌آموزی بیش از هر زمان دیگر فعال شده و اعزام به مسابقات جهانی در دستور کار قرار گرفته است. پس از ۱۳ سال فعالیت‌های ورزشی فرهنگیان احیا شد. امروز طرح غربال سراسری دانش‌آموزان از حیث سلامت جسمی در دستور کار قرار دارد.

مرادصحرایی با بیان اینکه ما برای ساختن آینده ایران عزیز و برداشتن استوار گام دوم انقلاب اسلامی باید به مدرسه برگردیم و بستر شکوفایی آینده کشور در نظام تعلیم و تربیت را فراهم کنیم، عنوان کرد: رئیس جمهور فقید ما با این نگاه می‌فرمودند که آموزش و پرورش نه یک اولویت که اولین اولویت دولت است. تنگنا‌ها و کاستی‌ها مانع این نگاه نشدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از خلاقیت‌ها که استان در آن زمینه الگو شد، فعال کردن ظرفیت‌های ناشی از مولدسازی و ساخت ۵۰۰۰ کلاس درس بود. نتیجه این اقدامات در وهله اول تحقق عدالت است. هیچ کاری در دولت شهید جمهور آغاز نشد، مگر آنکه نقطه پایانی آن نزدیک شدن به عدالت بود. سرانه فضای آموزشی در استان از متوسط کشور پایین‌تر بوده و تمرکز بر این استان هم از این جهت است.

وی خاطرنشان کرد: ما با این سه‌شنبه‌های افتتاحیه در مشهد مدرسه سه و چهار نوبته نداریم و حرکت ما به سمت حذف مدارس دو نوبته شتابان است. تعداد مدارس و کلاس‌های دو نوبته کمتر از ۱۰ درصد کل مدارس کشور است. امروز در سراسر کشور تراکم کلاس‌های ما به طور میانگین ۲۵ نفر است و در مناطق بسیار محدودی تراکم ۴۰ نفر و در موارد بسیار محدودتری بالای ۴۰ نفر بوده که به دو درصد هم نخواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلم بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
0
آخر خط رسیده ای، هرچه می خواهد دل تنگم بگو
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->