رمزگشایی سرقت‌های مدارس غرب مشهد پاسخ به چند پرسش‌ متداول بازنشستگان کشوری درباره بیمه تکمیلی عکس و فیلم از خسارت‌های زلزله ۵ریشتری در کاشمر (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از زلزله کاشمر (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) | ۲ فوتی و ۵۰ مصدوم و چند نفر زیر آوار مانده در کاشمر | حال ۱۵ نفر وخیم است زلزله نسبتاً شدید کاشمر در خراسان رضوی را لرزاند + جزئیات (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) هزینه میلیاردی پیشگیری از ابتلا به هاری | شهرداری‌ها موظف هستند که کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب را پیگیری کنند بیماری تب دنگی چیست؟ | آخرین وضعیت بیماری در مشهد و خراسان رضوی پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای مشهد و خراسان‌رضوی ( ۲۹ خرداد ۱۴۰۳) تبلیغ محصول مکمل در فضای مجازی ممنوع است ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از امروز آغاز شد + شرایط (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) پاسخگویی ۱۰۰ درصدی به نیاز شبکه درمان به خون و فراورده‌های خونی پاسخ به ابهامات «متناسب‌سازی حقوق» بازنشستگان | احکام جدید حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟ علائم افسردگی نامرئی (افسردگی پنهان) چیست تذکر دیوان محاسبات کشور به دستگاه‌ها درباره اجرای قانون هوای پاک وزیر کار: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت می‌شود | پیگیر متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز هستیم بازنشستگی دوران فراغت یا مرارت؟ | پای حرف‌های چند پدر به مناسبت روز جهانی پدر ساماندهی مدارس کانکسی کشور در مهر ۱۴۰۳ پایان سرقت‌های عجیب از طلافروشان مشهدی |شکایت ۷ زرگر از یک زباله گرد
سرخط خبرها

واکنش رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران به تبلیغ عمل لیزیک در «سایت دیوار»

  • کد خبر: ۲۳۳۷۸۴
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
واکنش رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران به تبلیغ عمل لیزیک در «سایت دیوار»
رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران گفت: تبلیغ سودجویانه و عوام فریبانه عمل لیزیک چشم در بخش زیبایی و آرایشی سایت دیوار انتقاد دارم. تبلیغ عمل لیزیک در «سایت دیوار»، بازی با سلامت مردم است و این امر سلامت جامعه را به شدت تهدید می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پرویز زرین بخش اظهار کرد: با اینکه چندی پیش معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از ساماندهی تبلیغات خدمات پزشکی در کشور خبر داده بود، ولی همچنان این تبلیغات در فضای مجازی به خصوص در سایت‌های پرمراجعه‌ای مانند سایت دیوار و بدتر از آن در بخش آرایشگری و زیبایی در حال انتشار هستند که ادامه این روند سلامت جامعه را به شدت تهدید می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: درتبلیغات این سایت با عنوان حذف دائمی عینک نه تنها از روش‌های جراحی چشم از قبیل لازک لیزیک، ترنس فمتو و PRK نام برده شده که پزشکان تبلیغ کننده، متاسفانه با شعار‌های فریبنده از جمله «ما شما را بی نیاز از عینک می‌کنیم» یا «حذف عینک در ده ثانیه» خبر از جشنواره‌های تخفیفی می‌دهند که این امر به دور از شان و منزلت پزشکی است.

به گفته این جراح و متخصص بیماری‌های چشم سازمان نظام پزشکی اخیرا از آغاز ساماندهی تبلیغات پزشکی و الزام پزشکان به دریافت مجوز تبلیغات خبر و نسبت به مسدود کردن شماره تلفن تبلیغ کنندگانی که بدون داشتن مجوز اقدام به تبلیغات می‌کنند، هشدار داده بود، اما متاسفانه هنوز هم شاهد ادامه روند تبلیغات مانند گذشته هستیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه این روند نشانگر آن است که سلامت فدای زیبایی شده است، گفت: امروزه آرایشگاه‌های زنانه محلی برای ارایه لنز‌های رنگی به خصوص برای عروس‌ها و تزریق بوتاکس توسط افراد غیر متخصص شده که در مواردی این افراد به دلیل ناآشنایی با آناتومی صورت و ناحیه اطراف چشم و نداشتن تجربه لازم در این زمینه با تزریق غلط بوتاکس باعث افتادگی پلک و نامتقارن شدن صورت شده‌اند و متاسفانه این خدمات بیشتر از طریق فضای مجازی به خصوص در سایت دیوار و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران با تاکید بر ضرورت هشیاری مردم و اطمینان از انتخاب پزشک معالج خود ادامه داد: در بسیاری از این تبلغات شاهد ادعا‌هایی از قبیل بالاترین تعداد مراجعه کننده در کل تهران، جراحی توسط پزشک با سابقه هزاران عمل موفق لیزیک و لازک، حذف تضمینی و دائمی عینک بدون بازگشت و نیز جراحی در پیشرفته‌ترین و مجهزترین مرکز فوق تخصصی چشم تهران هستیم که تماما ادعا‌هایی غیر قابل اثبات و صرفا با هدف جذب هر چه بیشتر افراد برای اعمال جراحی و کسب سود است.

وی تصریح کرد: در پزشکی تضمین جنبه تبلیغات داشته و مبنای علمی ندارد و دادن تضمین به بیمار به دلیل آنکه در هر عمل جراحی احتمال ناموفق بودن وجود دارد، عملی غیر قانونی است. همانطور که معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد، تبلیغات در حوزه سلامت دچار رهاشدگی است و برخی تبلیغ کنندگان در این حوزه صرفا به دنبال رضایتمندی مشتری‌ها هستند و به هر ترفندی در این باره دست می‌زنند. به همین دلیل از ناآگاهی مردم نهایت سوءاستفاده را می‌کنند به طوری که بسیاری از مردم به جای رفتن به مبادی رسمی و یا جستجوی پزشک از طریق سایت‌های رسمی و سامانه سازمان نظام پزشکی بیشتر از طریق فضای مجازی -عمدتا اینستاگرام- به دنبال پیدا کردن فرد متخصص در اعمالی که بخواهند انجام بدهند، هستند.

وی خواستار تسریع در امر ساماندهی در تبلیغات پزشکی به خصوص چشم پزشکی از سوی سازمان نظام پزشکی کشور و وزارت بهداشت و در گام‌های نخست جلوگیری از انتشار تبلیغات اعمال جراحی چشم در سایت دیوار و دیگر سایت‌های پرمخاطب شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->