صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: هر نوع تبلیغ مصرف فرآورده مکمل در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی ممنوع است؛ بنابراین مردم در صورت مشاهده تبلیغ یک داروی گیاهی و مکمل در این فضا، آن را نشانه غیرمجاز بودن تلقی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علیرضا رستمی اظهار کرد: تبلیغ مصرف دارو و فرآورده مکمل در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی ممنوع است و در صورت مشاهده و وصول گزارش‌های میدانی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

وی افزود: دارو‌های طبیعی سنتی و مکمل معتبر صرفا در داروخانه‌های مجاز سراسر کشور قابل عرضه است.

مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: فرآورده‌های مکمل هم مانند سایر فرآورده‌های دارویی برچسب اصالت و کد ۱۶رقمی دارند که در سامانه تی‌تک (www.ttac.ir) قابل ثبت است یا از نرم‌افزار تلفن همراه (موجود در سامانه تی‌تک) و یا ارسال کد ۱۶ رقمی به شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ قابل رصد و استعلام است.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی در مورد نحوه ثبت شکایت درخصوص محصولات غیرمجاز توضیح داد: سازمان غذا و دارو از طریق میز‌های پیشخوان طراحی شده و قابل دسترس در تارنمای سازمان غذا و دارو در هر لحظه آمادگی ثبت و پاسخگویی به شکایات واصل در این حوزه را دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.