ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در روز انتخابات (۸ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید تأمین‌اجتماعی برای بازنشستگان | مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به‌زودی پرداخت می‌شود (۸ تیر ۱۴۰۳) زلزله نسبتاً شدیدی اردبیل را لرزاند (۸ تیر ۱۴۰۳) آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
سرخط خبرها

حملات هراس یا پانیک، از شایع‌ترین اختلالات روانی در مردان است

  • کد خبر: ۲۳۵۴۰۹
  • ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
حملات هراس یا پانیک، از شایع‌ترین اختلالات روانی در مردان است
عضو هیات علمی گروه اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی در بین مردان، حملات هراس یا پانیک است که ترس از روی دادن اتفاقات ناگوار را در آنها ایجاد می‌کند و علائم آن می‌تواند به صورت اختلالات جسمانی هم بروز یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مخملی به مناسبت هفته جهانی سلامت مردان اظهار کرد: باور‌های غلطی همچون این جمله؛ " مرد که گریه نمی‌کند "، می‌تواند نشانه‌ای از ضعف و اصطلاحاً اَنگ برای پسران تلقی شود و در نتیجه هنگامی که فرد از مساله و چالشی دچار اضطراب یا سایر بیماری‌های روانی می‌شود، برای درمان به پزشک مراجعه نکند و در نتیجه مشکلات بیشتری در حوزه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و... برای او ایجاد می‌شود.

وی از اختلال افسردگی به عنوان شایع‌ترین بیماری رایج در بین مردان و زنان نام برد و افزود: گاهی اوقات بیماران متوجه اختلال خود نمی‌شوند و یا ممکن است اختلال افسردگی، به صورت علائم جسمانی از جمله، مشکلات گوارشی، درد‌های قفسه سینه، تپش قلب و تظاهر کند (علائم روان تنی یا سایکوسوماتیک) که بیمار با شکایت جسمانی به پزشک مراجعه می‌کند و پس از بررسی‌ها و معاینات پزشکی، مشخص میشود که بیمار هیچ گونه مشکل جسمی نداشته و در نتیجه، جهت بررسی‌های روانشناختی به روانپزشک ارجاع داده می‌شود. ضمناً در کنار افسردگی، اختلال اضطرابی نیز بسیار شایع بوده و علاوه بر ژنتیک، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روابط بین فردی هم باعث می‌شود فرد، علائم اضطرابی را تجربه کند؛ بی آنکه خود متوجه آن شود.

مخملی، در ادامه به یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی در بین مردان با عنوان حملات هراس یا پانیک اشاره کرد و گفت: افراد درگیر با این اختلال معمولا ترس از روی دادن اتفاقات ناگوار دارند و علائم این اختلال ممکن است به صورت تظاهرات جسمی در آنها نمایان شود. همچنین از دیگر اختلالات شایع بین مردان بیماری اعتیاد است که دلایل ابتلاء به آن بسیار متعدد بوده و درمان به موقع این بیماری، می‌تواند علاوه بر صرفه اقتصادی، سلامت فرد را در پی داشته باشد.

متخصص بیماری‌های اعصاب و روان دانشگاه، با ذکر این نکته که روان هم جزء جدایی ناپذیر از وجود انسان است، خاطر نشان کرد: آنچه که در سلامت و بهداشت روان مردان مهم است، مراجعه به موقع به متخصصین حوزه سلامت از جمله، روانپزشکان و روانشناسان است که می‌توانند به افراد در بهبود کیفیت زندگی فردی، روابط اجتماعی و سایر مشکلات روان شناختی کمک کنند و حتی می‌تواند با صرفه اقتصادی همراه باشد؛ چرا که با برخورداری از سلامت کامل می‌توان با مشکلات اقتصادی، استرس‌های روزمره و سایر مشکلات زندگی به صورت منطقی مواجه شد و آسیب پذیری کمتری داشت.

وی یادآور شد؛ مردم در صورت بروز مشکلات روانشناختی، می‌توانند با مراجعه به کلینیک ویژه مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی قائم (عج)، از خدمات روانپزشکی و روانشناسی آن با تعرفه دولتی بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->