یک توصیه پزشکی؛ هنگام گزش حیوانات خوددرمانی نکنید رجا درباره توقف چهارساعته قطار تهران-مشهد توضیحاتی داد (۶ تیر ۱۴۰۳) نتایج امتحانات نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ صدور دستور توزیع ۶۵۰ هزار قوطی شیرخشک توسط اداره پایش زنجیره تامین شیرخشک همه چیز درباره تعداد انسان‌هایی که تاکنون روی زمین زندگی کرده‌اند هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: در حج تمتع امسال، ۲۲ زائر ایرانی در عربستان فوت شدند برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر
سرخط خبرها

۴ گروه از افراد نباید زنجبیل مصرف کنند

  • کد خبر: ۲۳۲۸۴۵
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
۴ گروه از افراد نباید زنجبیل مصرف کنند
مکمل‌های زنجبیل‌دار می‌توانند مفید باشند ولی گروه‌های خاصی از افراد وجود دارند که احتمالاً باید از مصرف آن اجتناب کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، زنجبیل یک گیاه با خواص باورنکردنی است. فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارد. به همین دلیل، بومی‌ها و محلی‌ها در بسیاری از کشور‌ها و فرهنگ‌ها قرن‌هاست که از آن برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنند.

امروزه مکمل‌های زنجبیل به صورت مصنوعی تولید می‌شود ولی به گیاه طبیعی بسیار نزدیک است. مکمل‌های زنجبیل می‌توانند مفید باشند، ولی گروه‌های خاصی از افراد وجود دارند که احتمالاً باید از مصرف آن‌ها اجتناب کنند.

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی

زنجبیل می‌تواند با دارو‌های خاصی که برای درمان بیماری‌های قلبی استفاده می‌شوند مانند رقیق‌کننده‌های خون، تداخل داشته باشد و خطر خونریزی را افزایش دهد.

افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا

زنجبیل تولید صفرا را تحریک می‌کند که می‌تواند به بهبود هضم کمک کند. با این حال، برای افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا، این می‌تواند مشکل‌ساز باشد. صفرا در کبد تولید شده و در کیسه صفرا ذخیره می‌شود. هنگامی که کیسه صفرا ملتهب می‌شود یا سنگ دارد، تولید صفرا مختل می‌شود و منجربه درد و ناراحتی می‌شود. زنجبیل می‌تواند با افزایش تولید صفرا، این وضعیت را تشدید کند که می‌تواند باعث درد و ناراحتی بیشتر شود.

افراد مبتلا به دیابت

زنجبیل سطح قندخون را کاهش می‌دهد که می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد. با این حال، زنجبیل می‌تواند برای افرادی که دارو‌هایی برای کاهش سطح قندخون مصرف می‌کنند، خطرناک باشد. زنجبیل می‌تواند با این دارو‌ها تداخل داشته باشد و باعث کاهش بیش‌ازحد قندخون شود که منجر به هیپوگلیسمی شود.

زنان باردار

برخی شواهد نشان می‌دهد که چای زنجبیل نباید نزدیک به زایمان مصرف شود؛ زیرا ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد. زنان باردار با سابقه سقط جنین، خونریزی واژینال یا مشکلات لخته‌شدن خون نیز باید استفاده از محصولات زنجبیل‌دار را متوقف کنند.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->