صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

راه درست انتخاب درست

  • کد خبر: ۲۳۶۹۱۳
  • ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
 با توجه به اینکه ساختار نظام، مردم‌محور و متکی به مردم‌سالاری دینی است، اگر مردم نقش کلیدی و اساسی نقش‌آفرینی و مشارکت حداکثری در سرنوشت کشور نداشته باشند، زیرساخت‌ها و چهارچوب نظام دچار اخلال می‌شود.

طبق بیان رهبر معظم انقلاب، یکی از کار‌های تحولی امام‌راحل (ره) این بود که انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم ایجاد شد. در رژیم طاغوت که وابستگی به خارج از کشور بسیار بود و مردم نقشی در انتخابات نداشتند، نظام ما از یک نظام سلطنت‌طلب سلطه‌گر به نظام مردم‌سالار دینی تبدیل شد. حالا پس از ۴۵‌سال بعد از پیروزی انقلاب که زیرساخت‌های حاکمیت اسلامی شکل گرفت، حضور مردم در همه بزنگاه‌های تاریخی پررنگ بوده است تا باعث تمدن‌سازی در دنیا شود.

 با توجه به اینکه ساختار نظام، مردم‌محور و متکی به مردم‌سالاری دینی است، اگر مردم نقش کلیدی و اساسی نقش‌آفرینی و مشارکت حداکثری در سرنوشت کشور نداشته باشند، زیرساخت‌ها و چهارچوب نظام دچار اخلال می‌شود و چشم‌طمع دشمنان به این مرز‌و‌بوم باز می‌شود و بهانه‌ای که به دست دشمنان می‌افتد، این است که، چون نظام حمایت مردم را ندارد، بنابراین بسیاری از آسیب‌ها و تخریب‌ها متوجه نظام خواهد شد.

 آنچه مهم است، ساختار انتخابات ماست؛ انتخابات ما مصداق انتخابات مردمی است، مصداق حضور مردم و مشارکت مردمی و اراده مردم در تعیین سرنوشت خودشان است؛ بنابراین هر چه انتخابات پرشورتر باشد، نقش کلیدی برای انقلاب بیشتر خواهد بود؛ لذا حتما باید مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محقق شود. قطعا مشارکت حداکثری مردم می‌تواند در تعیین سرنوشت مؤثر باشد. اگر مردم در انتخابات دولت و مجلس، مشارکت بالا داشته باشند، با قدرت و اقتدار بیشتری می‌توانیم برنامه‌های خود را عملی کنیم.

 اگر انتخابات بدون پشتوانه مردم و با حضور و مشارکت کم مردم صورت بگیرد، این امر در اقتدار مسئولان و در اجرای طرح‌های کلان و کارآمد و گفتمان‌ساز برای کشور و انقلاب آسیب‌زا خواهد بود؛ لذا در دور دوم انتخابات قطعا مشارکت مردم در انتخابات، در امور بین‌الملل و تأمین امنیت ملی سرنوشت‌ساز خواهد بود و برای تقویت جبهه داخل و اقتدار دولت و مجلس پشتوانه قوی خواهد شد.

اگر بخواهیم آزادی و استقلال کشور به‌گونه‌ای باشد که بتواند در عرصه‌های بین‌المللی نقش‌آفرین باشد، حرفی برای گفتن داشته باشد و در معادلات جهانی روی کشور حساب شود، چاره‌اش جز افزایش مشارکت و مشارکت بالا نیست. حضور و مشارکت مردم در انتخاب ریاست‌جمهوری بسیار مهم است و همه باید از یک دولت انقلابی و در ادامه راه شهید جمهور حمایت کنیم تا کار‌های ارزنده‌ای که تاکنون انجام شده، تکمیل شود و به لطف خدا مشکلات کشور و مردم برطرف شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.