سفیر پاکستان برای خرید انبه پاکستانی به خیابان‌های تهران رفت + عکس ناکامی بایدن به ضرر ترامپ تمام شد توضیحات معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره پرونده کرسنت بازداشت ۵۸ نفر در روز انتخابات ریاست‌جمهوری گزینه اصلی جایگزین بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات، چه‌کسی است؟ مجری مناظره‌های مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ کیست؟ آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی به‌دلیل پُرشدن زندان‌های رژیم صهیونیستی + فیلم اژه‌ای: مردم انتظار دارند نامزد‌های انتخابات ملتزم به رعایت قانون باشند باقری‌کنی: نیازمند اقدام قاطع جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی هستیم رئیس عقیدتی‌سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق: مرزبانان، حافظان امنیت و هویت ملی کشور هستند طحان‌نظیف: هیچ شکایت و اعتراضی از سوی نامزد‌ها دریافت نکردیم تشکیل جلسه شورای امنیت در راستای بازسازی غزه ویدئو | روایت مخبر از اولین جلسه با رهبر معظم انقلاب، پس از شنیدن خبر سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور افزایش ۷ درصدی مشارکت مشهدی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری مشهدالرضا (ع)، مهیای آیین چهلم شهید جمهور | فرمانده کل سپاه، سخنران مراسم اربعین شهید رئیسی در مشهد ترازوی انتخابات و تولید قدرت از منظر حاکمیت مردم رهبر معظم انقلاب: آقایان نامزد‌های محترم ریاست جمهوری! به یکدیگر اهانت نکنید + فیلم زمان نخستین مناظره تلویزیونی پزشکیان و جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + جزئیات جزئیات برنامه‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ضرورت اتحاد و مشارکت عمومی برای دور دوم انتخابات

  • کد خبر: ۲۳۶۴۴۸
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
ضرورت اتحاد و مشارکت عمومی برای دور دوم انتخابات
انتخابات ۸‌تیرماه بار دیگر نشان داد که مردم باوجود همه مشکلات اقتصادی و اختلافات سیاسی به نظام سیاسی خود علاقه‌مند هستند و باوجود تبلیغات سنگین برای مشارکت‌نکردن، حضور مناسبی را به ثبت رساندند.

انتخابات، جلوه روشن مردم‌سالاری دینی و ملاکی برای جمهوریت است که آحاد جامعه درراستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانون‌گذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند. انتخابات ۸‌تیرماه بار دیگر نشان داد که مردم باوجود همه مشکلات اقتصادی و اختلافات سیاسی به نظام سیاسی خود علاقه‌مند هستند و باوجود تبلیغات سنگین برای مشارکت‌نکردن، حضور مناسبی را به ثبت رساندند.

به‌موازات دور اول انتخابات، حضور مردم در دور دوم انتخابات نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ زیرا رئیس‌جمهور منتخب در صورت حضور حداکثری مردم، با پشتوانه مناسبی مسئولیت خود را آغاز خواهد کرد و این مهم تأثیر بسیاری در عملکرد اجرایی دولت خواهد داشت. ایران سرزمین فرصت‌هاست و آنچه امروز به آن نیاز داریم، وحدت و همدلی است؛ ضرورت دارد همه با هم بار دیگر با اتحاد و همدلی در دور دوم انتخابات پای صندوق‌های رأی برویم. 

مشارکت حداکثری مردم نسبت به دور اول در انتخابات علاوه بر آنکه پاسخ به وظیفه دینی، سیاسی و اجتماعی است، سبب خواهد شد تا جلوه مستحکمی از نظام سیاسی در عرصه بین‌المللی نیز ارائه شود که به‌نوبه خود عاملی مهم در ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران است؛ بنابراین افزایش مشارکت از طریق وحدت و همدلی و حضور پرشور در انتخابات، برگ زرین دیگری را در تاریخ پر‌فراز‌و‌نشیب این مرز‌و‌بوم ثبت خواهد کرد.

 مشارکت در حماسه بزرگ انتخابات به دلیل تقویت منافع ملی، یک ضرورت و یک نیاز ملی است. آنچه امروز نگاه جهانیان به آن معطوف شده، این است که مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور و مشارکتشان چگونه خواهد بود؛ چراکه هر چه مشارکت بیشتری از مردم محقق شود، قطعا در سطح بین‌الملل، در سطح داخلی و تولید قدرت، منافع ملی و حفظ استقلال کشور تأثیرگذار خواهد بود.

آنچه که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اهدافی است که در‌راستای پیشرفت ایران اسلامی مدنظر قرار گرفته و هدف‌گذاری شده است؛ بنابراین به‌منظور ایجاد تمدن نوین اسلامی، قطعا مشارکت و حضور مردم در کنار آنچه در موضوع حکمرانی به عنوان حکومت مردم‌پایه بنا شده، مهم است. امید است تا نامزد‌های محترم در برنامه‌‎های تبلیغاتی خود در هفته پیش‌رو، ضمن ارائه برنامه‌های هدفمند، ارزش حضور مردم در نوبت دوم انتخابات را تشریح کنند و با ایجاد امید به اثربخشی در سرنوشت، موجب افزایش حضور جامعه ایران در انتخابات شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->