رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کرد در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟ نتیجه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ کی اعلام خواهد شد؟ مخبر: جمهوری اسلامی ایران مخالف تحریم‌های یک‌جانبه ظالمانه در حوزه انرژی است + فیلم و عکس درخواست جامعه کارگری از رئیس‌جمهور آینده: به وضعیت معیشتی کارگران توجه کنید «سرمشق»، نمایه‌ای از خدمات دولت سیزدهم در خراسان‌رضوی | باید دستاورد‌های شهید رئیسی مورد تبیین قرار گیرد فردا همه پای کار وطن درباره پذیرش دیدگاه‌های سیاسی یکدیگر در رویداد‌های سیاسی رأی‌های طلایی مشهد در سپهر سیاسی ایران همیشه تعیین‌کننده است اطلاعیه شماره ۵ ستاد انتخابات کشور | شناسه دو کاندیدا اعلام شد پایان تبلیغات مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ویدئو | سخنگوی ستاد انتخابات: تعداد بسیار محدودی افزایش شعب اخذ رای خواهیم داشت نشست تخصصی معاونان علمی پژوهشی سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد | رونمایی از ۷ محصول فناورانه بسیج
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رأی‌های طلایی

  • کد خبر: ۲۳۷۲۸۸
  • ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
رأی‌های طلایی
شاید رأی شما عزیزی که اکنون این متن را می‌خوانی، رأی طلایی باشد که یکی از این کاندیدا‌ها را به خیابان پاستور قدیم و شهیدرئیسی جدید راهنمایی کند.

با نزدیک‌ترشدن به لحظه انتخابات به‌عنوان مهم‌ترین روز تعیین سرنوشت ملی، بحث و گفتگو بین مردم برای تصمیم‌گیری نهایی پررنگ‌تر می‌شود.

مناظرات آخرین فرصت تبادل اطلاعات رسمی بین کاندیدا‌های محترم با مردم بود و از امروز مردم عزیز که تصمیم به حضور گرفته‌اند، باید تصمیم به انتخاب بگیرند؛ آقای پزشکیان یا آقای جلیلی؟

طبیعی است جز عده‌ای که هوادار کاندایدای مشخصی هستند، طیف گسترده‌ای هنوز برای خود فرصت جمع‌بندی قائل هستند؛ فرصتی که شاید خیلی اثرگذار باشد.

بله، شاید رأی شما عزیزی که اکنون این متن را می‌خوانی، رأی طلایی باشد که یکی از این کاندیدا‌ها را به خیابان پاستور قدیم و شهیدرئیسی جدید راهنمایی کند. این نگاه که رأی من می‌تواند این‌قدر مهم باشد، این چندساعت باقی‌مانده را ارزشمند می‌کند. این یادداشت هم سعی دارد به نوبه خود به شما در این تصمیم‌گیری مهم کمک کند و یک حرف مهم دارد.

در این یادداشت شاخص‌های نزدیک و ملموس انتخاب در دوره پیش روی انتخابات را سیره و سلوک سیاسی شهیدجمهور رئیسی عزیز معرفی می‌کنیم و بهترین خوانش این سیره را گزاره‌هایی می‌دانیم که در کلام رهبر معظم انقلاب عینیت یافته و قدر متیقن قطعی آنهاست.

مقایسه تطبیقی این گزاره‌ها با مجموعه ادعاها، برنامه‌ها و عملکرد‌های این دو کاندیدای محترم، ارزیابی نسبی از میزان تطابق رفتار انتخاباتی افراد محترم حاضر در کارزار انتخاباتی ارائه می‌دهد.

اگر هم‌وطن محترمی اراده کند تا بر این اساس انتخاب نماید، می‌تواند فهرستی از این گزاره‌ها را در یادداشت این‌جانب در صفحه نخست هفتم تیرماه مشاهده نماید یا با مراجعه به پایگاه اینترنتی حضرت آقا، آن را مشاهده کند.

اما حرف مهم:

نکته مهم این است که شاید مهم‌تر از نگاه تطبیقی در مرحله انتخاب، رصد و پایش پس از انتخاب است.
یکی از کارکرد‌های نقش‌آفرینی مردم، در نظارت عمومی بر تحقق شاخص‌های گزینش و میزان تبلور آنها در دوره بعد از انتخاب است؛ بنابراین پیشنهاد می‌دهیم با هدف تکمیل کار بزرگ و مهم خود در صبح فردا، حتما امتیازدهی‌ها و گزاره‌های مهم در انتخاب خود را ثبت نمایید و در بازه‌های مختلف تا پایان چهار سال آینده آنها را مرور کنید که بالأخره آقای پزشکیان یا آقای جلیلی، هرکدام نهمین رئیس‌جمهور ایران شدند، چقدر توانستند شما را نسبت به توقعتان راضی کنند.

امروز ما در آزمونی سخت و اضطراری دست به انتخابی می‌زنیم که ممکن است الزاما همه داده‌های لازم برای تصمیم‌گیری در این زمان محدود در دسترسمان نباشد، اما از جهت اقتضائات و وضعیت کشور عزیزمان، انتخاب یک نفر برای پرکردن خلأ جایگاه قانونی و رفیع ریاست‌جمهوری، مهم‌ترین کار پس از شهادت عزیز ملت حاج‌آقا رئیسی باشد.

مشارکت فعال در راستای قانون اساسی و تکلیف میهنی بزرگ

باور من بر این است که دوران خدمت پس از جناب آیت‌ا... دکتر رئیسی، شهید عزیز و مغتنم، دوران مهم، سخت و مؤثر در اعتمادسازی ملی و بالابردن اعتمادبه‌نفس ملی است و دولتمردان بعدی باید بتوانند فاصله خود را با تراز تعریف‌شده در حوزه عملکرد فردی و جمعی، سیاسی و ملی و بین‌المللی و الگوی مردم‌باوری رئیس‌جمهور شهید کم کنند.

ثمره دوران کوتاه ریاست‌جمهوری فقید شهید، نوع نگاه مردم به حکمرانی دینی و مردمی را ارتقا بخشیده و شاخص‌های جدید را در نگاه مردم پررنگ کرده است که فاصله بین این استاندارد‌ها با شخص جانشین می‌تواند به سردی تعاملات مردم و دولت منجر شود و این خود بر خلاف خواست و رویکرد شهید عزیز است.

مهم است چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود....

اما از آن مهم‌تر این است که چه کسی می‌تواند پس از عبور از این دوران اضطرار، اعتماد مردم را جلب کند و آورده‌های رئیسی عزیز را حفظ کند و تعالی بدهد.
دولت پس از شهیدرئیسی باید بتواند کفه ترازوی توقع مردم از دولت را با نگاه آنها به آقای رئیسی متوازن کند و به‌جای تبدیل دوران آقای رئیسی به خاطره‌ای شیرین، آن را به تجربه‌ای جاری و زنده تبدیل کند.

مردم رئیسی را دوست دارند و او ماندگارترین خاطره مشترک مردم ایران خواهد بود. زیرا شاید معمولی‌ترین مردم ایران و حتی جهان با او خاطراتی شیرین و خاص خود را دارند.
امروز آخرین روزی است که می‌توان در امتداد دولت سیزدهم صحبت کرد و در شماره بعدی روزنامه باید آماده باشیم که به طلوع دولت چهاردهم سلام کنیم؛ طلوعی که ان‌شاءا... با مشارکت چشمگیر مردم صبحی نو را نوید بدهد.

و، اما در پایان...

نهمین رئیس‌جمهور محترم سرزمین مقدس ایران؛ آقایان پزشکیان و آقای جلیلی...

هرکدامتان که منتخب مردم محترم ایران عزیز شدید قدر مردم را بدانید، قدر ایران را بدانید، قدر فرصتی را که برای خدمت به ایران اسلامی نصیبتان شده است، بدانید و آغوشتان را برای پذیرش نقد‌های خیرخواهان بگشایید و کمر همت ببندید و مثل شهید رئیسی آبرو و عمر و داشته‌هایتان را وقف این مردم کنید. دعای مردم رمز عاقبت‌به‌خیری است و حرم ایران جغرافیای برکت و خیر و سعادت است. پرچمی را که شهیدرئیسی برافراشت، بر دوش بگیرید و تا می‌توانید در مسیر نیل به قله‌های تمدن اسلامی برای این مردم راهگشایی کنید.

مردم مشهدالرضا (ع) پیشاپیش برایتان آرزوی موفقیت دارند. اینجا خاستگاه شهیدرئیسی است. از همین سرزمین روز‌های کاری‌تان را رصد می‌کنیم، کمکتان می‌کنیم و هرجا فاصله‌تان با شهیدرئیسی زیاد شد، نقدهایمان را برایتان هدیه می‌فرستیم.
وعده ما و شما بلافاصله پس از آغازبه‌کار شما...
و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->