صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسئول طب سنتی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آموزش عموم مردم در قالب آموزش‌های گروهی با هدف ترویج آشنایی با سبک زندگی سالم برپایه آموزه‌های طب ایرانی برای ۹۴ هزار و ۱۰۲ نفر در مراکز بهداشتی انجام شده است. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا نیک‌اختر با اشاره به اینکه ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت درقالب برنامه «ترویج شیوه زندگی سالم براساس آموزه‌های طب ایرانی» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از ۱۵ دانشگاه اول مجری برنامه با آموزش مدیران و معاونان شبکه‌های بهداشت، کارشناسان ستادی، پزشکان، بهورزان و مراقبان سلامت است. آموزش گروه هدف این برنامه، به صورت گروهی و انفرادی است. 

وی با اشاره به اینکه بارگذاری فرم مراقبت طب ایرانی در سامانه «سینا» و تکمیل شناسنامه سبک زندگی سالم برای ۲۶۱ هزار و ۹۵۴ نفر از مراجعان به مراکز خدمات جامع سلامت از دیگرخدمات این حوزه است، تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در قالب ۹۰ دوره در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه با موضوع سبک زندگی سالم براساس آموزه‌های طب ایرانی، انجام شده است. 

وی عنوان کرد: علاوه‌براین، طراحی و چاپ پوستر «شش اصل ضروری طب ایرانی برای حفظ تندرستی» و توزیع در سطح خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت از دیگراقدامات حوزه طب سنتی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.