صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب مشهد از کاهش ۲.۵ درصدی مصرف آب در این کلانشهر در بهار سال جاری نسبت‌به مدت مشابه آن، خبر داد.

حسن اسماعیلیان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درمورد شرایط آبی مشهد از ابتدای سال جاری عنوان کرد: وضعیت منابع آبی مشهد در سال آبی جاری، یعنی از مهر سال گذشته تا فروردین سال جاری، بحرانی بود و ذخایر آبی سد‌های تامین‌کننده آب مشهد هم تعریفی نداشت.

وی ادامه داد: بارش‌های اردیبهشت و خرداد سال جاری اگرچه شرایط سد‌های ما را دچار تغییر گسترده‌ای نکرد، اما وضعیت نسبت به زمان قبل از آن، بهبود یافت. اکنون حجم سد‌های آبی زیر ۲۰ درصد گنجایش اصلی آب دارد.

اسماعیلیان افزود: یکی از نکات مهمی که شرایط آبی ما را بهبود بخشید و چندان مصرف آب را افزایش نداد، کاهش دمای هوا بود؛ تا فروردین، متوسط دمای سال آبی ما با ۲ درجه افزایش نسبت به مدت مشابه همراه بود، اما از اردیبهشت شرایط بهتر شد و ماندگاری آن، کمک زیادی به کاهش مصرف آب داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر متوسط مصرف آب شرب در مشهد، ۱۱ هزار لیتربرثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲.۵ درصد و نسبت به سال آبی گذشته، ۵ الی ۶ درصد کاهش مصرف را شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد همچنین تصریح کرد: با ورود به فصل گرما و پیک سفر‌های تابستانی که امسال با دهه اول محرم و برنامه‌های دهه آخر صفر هم همراه شده است، از شهروندان گرامی خواهشمندیم با رعایت الگوی مصرف و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب، به بهینه‌سازی مصرف کمک کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.