صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برنامه مراقبت‌های سندرومیک ویژه مسافران یا زائرانی که از کشور‌های همسایه قصد تشرف به حرم مطهر رضوی یا کشور عراق را دارند، در پنج پایگاه مرزی انجام می‌شود. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا نهبندانی با اشاره به اینکه برخی بیماری‌های واگیردار در کشور‌های همسایه شیوع دارد و این در حالی است که این بیماری‌ها در کشور ایران کنترل شده است، خاطرنشان کرد: از همین رو مراقبت‌های سندرومیک در مرز‌های ورودی به کشور انجام می‌شود. 

وی تصریح کرد: در ماه‌های محرم و صفر که شاهد افزایش حضور زائران از کشور‌های همسایه برای تشرف به حرم مطهر رضوی یا عزیمت به سمت کشور عراق هستیم، برنامه مراقبت‌های سندرومیک تشدید می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این مراقبت‌های سندرومیک در مرز زمینی دوغارون و فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد در این دو ماه تشدید می‌شود، اظهار کرد: با توجه به نوع بیماری مانند مالاریا، سرخک و سرخچه و... علائم بیماری متفاوت است و در صورتی که مسافری دارای علائم باشد، برای بررسی بیشتر، به مراکز بهداشتی‌درمانی ارجاع داده می‌شود. 

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بعضی از بیماری‌ها دوره کمون طولانی دارند و فرد بدون نشان‌دادن هیچ‌گونه علامتی، از مرز عبور می‌کند و در داخل کشور، علائمش بروز می‌یابد که برای این موضوع نیز کارشناسان بهداشتی قرنطینه‌شدن فرد و پیگیری مراحل درمان را برای وی انجام می‌دهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.