آیا تخم مرغ‌های قهوه‌ای ارزش غذایی بالاتری دارند؟ مشعل گردانی تجلی گر میراث مشترک و ناملموس ایران و عراق هشدار یک متخصص: درمان سنتی جایگزین درمان‌های پزشکی سرطان نیست شکسته شدن حکم متهم پرونده آزار بانوان در پارک مهرگان تکذیب شد هشدارهای ایمنی استفاده از وسایل سرمایشی زندگی محیط‌بانان فیلم سینمایی می‌شود ایجاد خانه‌های همیار طبیعت برای مشارکت مردم در نگهداری محیط زیست حجم بالای استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در محرم| این ظرف‌ها تا ۵۰۰ سال تجزیه نمی‌شوند فعالیت ۱۰ پایگاه انتقال خون خراسان رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی آیا همه باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟ زلزله بجنورد را لرزاند (۲۵ تیر ۱۴۰۳) صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان + جزئیات پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی دوشنبه (۲۵ تیر ۱۴۰۳) | افزایش سرعت باد و گردوخاک در جنوب و شرق استان چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با تاخیر واریز می‌شود؟ تداوم وزش باد و رگبار در برخی استان‌های کشور (۲۵ تیر ۱۴۰۳) خوردن دمنوش زیاد ممنوع | عوارض جایگزینی شیر گیاهی به جای شیر گاو دفع سموم بدن در ۳۰ دقیقه به روش چینی‌ها وحشت کسبه از پرنده شکاری در یافت آباد+عکس هشدار به والدین: اختلال در هورمون رشد برای کودکانتان جبران ناپذیر است تقاضای بالای بازار دارویی کشور برای وارفارین شرور نارمک دستگیر شد (۲۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درد‌های استخوانی و عضلانی از علائم ابتلا به تب دنگی است

  • کد خبر: ۲۳۸۸۵۲
  • ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
درد‌های استخوانی و عضلانی از علائم ابتلا به تب دنگی است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سردرد، درد‌های عضلانی و استخوانی، تهوع و استفراغ، ضایعات پوستی، درد پشت حدقه چشم و درد مفاصل از علائم ابتلا به تب دنگی است، اظهار کرد: تب دنگی یک بیماری ویروسی خونریزی‌دهنده است که از طریق پشه آئدس منتقل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حمیدرضا قربان‌زاده با بیان اینکه به‌منظور دسترسی عموم مردم به اطلاعات صحیح درخصوص تب دنگی و راهکار‌های پیشگیری از این بیماری، محتوای آموزشی تهیه شده و از طریق نشانی اینترنتی https://hcamp.mums.ac.ir/b۱/۱۴۰۳/aedes قابل‌دسترسی است، خاطرنشان کرد: تب دنگی به عنوان «تب استخوان‌شکن» نیز شناخته می‌شود؛ چراکه به‌دلیل درد شدید حاصل از آن، بیمار تصور می‌کند استخوان‌هایش درحال‌شکستن است.

وی با اشاره به اینکه میزان آزمایش‌های حشره‌شناسی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال گذشته چند برابر شده است، بیان کرد: همچنین نظارت‌ها و کنترل‌های بهداشتی لازم درخصوص کالا‌های وارداتی انجام می‌شود و باید اشاره کنیم که تاکنون پشه آئدس مهاجم ناقل در محدوده استان شناسایی نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به کسانی که به مناطق پرخطر و آلوده به پشه آئدس سفر داشته‌اند، توصیه می‌کنیم تا ۱۴ روز، درجه حرارت بدنشان را به طور مستمر اندازه‌گیری کنند تا در صورت بروز علائم، به‌سرعت درمان شوند و به افرادی که مبتلا به تب دنگی شده‌اند نیز توصیه می‌کنیم که تا زمان بهبود بیماری، در جمع‌های شلوغ حاضر نشوند. گرچه این بیماری از انسان به انسان قابل‌انتقال نیست، اما بهتر است که توصیه‌ها و نکات بهداشتی بیان‌شده درراستای بهبودی هرچه‌سریع‌تر خود این افراد، رعایت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->