صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

زائران با خودروی شخصی به مرزهای عراق بروند

  • کد خبر: ۲۴۲۶۵۹
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
رئیس پلیس راهور فراجا در توصیه به زائران اربعین حسینی از آنها درخواست کرد که با خودروی شخصی به مرزهای مشترک با کشور عراق بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سید تیمور حسینی در خصوص برنامه‌های پلیس راهور برای تردد زائران اربعین حسینی در مسیر‌های منتهی به مرز‌های مشترک با کشور عراق اظهار داشت: سال گذشته ۳ میلیون و چهارصد هزار زائر اربعین حسینی داشتیم، اما امسال با تحلیل روند موجود پیش بینی می‌شود که افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعداد زائران اربعین حسینی را شاهد باشیم.

وی گفت: با این تحلیل می‌توان در نظر گرفت که بیش از ۴ میلیون نفر از هموطنان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند که با این مقدوراتی که در سطح سیستم حمل و نقل عمومی وجود دارد باید گفت که کمتر از ۴۰ درصد جابجایی‌ها با اتوبوس امکان‌پذیر است.

سردار حسینی تصریح کرد: چاره‌ای نداریم و باید از مردم بخواهیم که از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند اگرچه ثبت نام زائران در سامانه سماح نیز این امر را کاملاً نشان می‌دهد؛ چراکه بیش از ۴۰ درصد افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند وسیله مورد نظرشان را وسیله نقلیه شخصی انتخاب کرده‌اند.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس مبنی بر اینکه آیا تمهیداتی برای پارک خودرو‌ها در مرز‌های پر تردد صورت گرفته یا نه، اظهار داشت: در تمام مرز‌های پر تردد از جمله مهران، شلمچه، چذابه و خسروی پیش‌بینی‌های مناسب برای پارک خودرو‌های شخصی شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در توصیه به زائران اربعین حسینی در پاسخ به دیگر پرسش درباره تمهیدات لازم برای تامین سوخت خودرو‌های شخصی زائران اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی گفت: با جلساتی که با شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و استانداران محترم انجام شده پیش بینی‌های لازم برای تامین سوخت خودرو‌های شخصی اندیشیده شده و از این حیث مشکل و موردی نخواهیم داشت.

منبع: فارس 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.