طالبان: حقابه کشور‌های همسایه براساس قانون پرداخت خواهد شد مرز دوغارون آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین تیم ملی فوتسال افغانستان کاندیدای بهترین تیم فوتسال جهان در ۲۰۲۳ شد مهاجران افغانستانی مقیم مشهد یاد شهید «اسماعیل هنیه» را گرامی داشتند کنسولگری افغانستان در مشهد از آغاز صدور پاسپورت الکترونیکی خبرداد محکومیت گسترده ترور «اسماعیل هنیه» از سوی چهره‌های سیاسی افغانستان گفت‌وگوی اختصاصی شهرآرانیوز با جابر انصار در آخرین روز کاری او + فیلم شیوه‌نامه و دستورالعمل سفر مهاجران افغانستانی به عراق برای اربعین ۱۴۰۳ + جزئیات خلاصه بازی تیم‌های فوتسال پیروزی پنجشیر و شمس هرات در لیگ برتر فوتسال افغانستان + ویدئو طالبان فیض‌الرحمن عطایی را به عنوان سرپرست کنسولگری افغانستان در مشهد معرفی کردند خلاصه دیدار تیم زیتون اف‌سی کابل و آریا فورج غزنی + فیلم جابر انصار: من قطع تداوم مأموریت خود را اعلام کردم، نه ختم آن را + فیلم پایان کار جابر انصار، سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد شرایط ثبت‌نام مهاجران افغانستانی دارای کارت آمایش برای دفترچه زیارتی اربعین اعلام شد (۷ مرداد ۱۴۰۳) بازگشت ۱۷ هزار مهاجر طی یک هفته به افغانستان نگاهی به روابط اقتصادی ایران و افغانستان + اینفوگرافی خلاصه دیدار پیروزی پنجشیر و ظاهر اسد کابل در لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم معاون وزیر نیرو: اصلاح سد کمال خان برای تامین حقابه ایران ضروری است فرصت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سامانه سهما تمدید شد لیگ برتر فوتسال افغانستان | تیم شمس اف‌سی هرات سومین پیروزی خود را به دست آورد
سرخط خبرها

مرز دوغارون آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین

  • کد خبر: ۲۴۲۸۳۹
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
مرز دوغارون آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: امکانات و زیرساخت‌های لازم در گذرگاه زمینی دوغارون برای ورود زائران افغانستانی که قصد عزیمت به کشور عراق و شرکت در آیین‌های عزاداری ماه محرم و صفر و نیز حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را دارند فراهم شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا رضایی روز شنبه در دومین نشست هماهنگی استقبال از زائران افغانستانی افزود: سعی شده با هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز دوغارون و ادارات خدمات رسان تایباد مشکلات سال‌های گذشته شناسایی و در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران این کشور همسایه تلاش شود.

او اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته خدمات به مسافران و زائران افغانستانی در حوزه‌های مختلف تا روز‌های پایانی ورود آنان در دوغارون ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: معبر دوغارون در شرق کشور تنها مرز رسمی ورود اتباع افغانستانی برای سفر به کشور عراق و شرکت در عزاداری‌های پایانی ماه‌های محرم و صفر است.

رضایی افزود: با استفاده از توان نیرو‌های مردمی و بر اساس تدابیر پیش بینی شده در خصوص افزایش زائران اربعین حسینی (ع) در سال جاری، خدمات مناسبی برای زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در این نقطه از کشور اندیشیده شده است تا زمینه عبور آسان و بدون دغدغه آنها فراهم شود.

دستیار استاندار خراسان رضوی در امور حرکت‌های جهادی در ادامه این نشست گفت: همزمان با ورود زائران افغانستان به مرز دوغارون و جمهوری اسلامی ایران و در ادامه سفر به کشور عراق، ۲۵ گروه جهادی به این مشتاقان حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

حجت الاسلام محمد هاشم زروندی افزود: در مدت زمان حضور زائران افغانستانی در دوغارون برخی از گروه‌های جهادی استان خراسان رضوی در بخش های، فرهنگی، درمانی، خدمات، اطعام و حمل و نقل در این منطقه مرزی در قالب بیش از ۲۵۰ نفر فعالیت دارند.

او اظهار کرد: تعداد موکبی که برای استقبال و پذیرایی زائران افغانستانی پیش بینی شده است در فضایی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع جانمایی خواهد شد.

دستیار استاندار خراسان رضوی در امور حرکت‌های جهادی گفت: همچنین برای اسکان زائران افغانستانی در شهر مشهد ۱۶ حسینیه با ظرفیت اسکان موقت شبانه پنج هزار نفر در نظر گرفته شده است.

زروندی با اشاره به این که امسال توقف زائران افغانستان در دوغارون به کوتاه‌ترین زمان ممکن خود خواهد رسید افزود: در بازه زمانی که موکب‌های استقبال و پذیرایی زائران در مرز دوغارون فعالیت دارند از ظرفیت خیرین شیعه و اهل سنت برای خدمات هرچه مطلوب‌تر استفاده خواهد شد.

اتباع افغانستان برای شرکت در مراسم عزاداری پایان ماه‌های محرم و صفر در عراق، سفر خود از مرز دوغارون را به صورت رسمی از سال ۱۳۹۶ به این کشور آغاز کردند که با شیوع کرونا، این سفر‌های زیارتی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ متوقف شد، اما پس از فروکش کردن کرونا تاکنون افزون بر ۱۵۰ هزار نفر از مشتاقان افغانستانی زیارت مقابر اهل بیت (ع) به کشور عراق مشرف شده اند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->