سخنگوی وزارت خارجه: غرب حیثیت و شرافت خود را در جنگ علیه ‎غزه باخته است اراضی با ادعای وقف، برای مردم مشکل‌ساز شده است دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه به جمهوری آذربایجان سفر کرد مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه: همه ایرانیان در بنگلادش در سلامتی کامل هستند وعده رئیس جمهور بنگلادش برای برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان آیا ادارات و بانک‌های استان یزد روز چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ وزیر کشور: اهتمام رئیس جمهور جدید کشورمان بر برگزاری باشکوه اربعین است اصلاح نرخ جریمه‌ها سبب کاهش ۱۹ درصدی تخلفات رانندگی شد دونالد ترامپ: ما و رهبر قدرتمند چین، تمایلی به جنگ نداریم رئیس پلیس راهور فراجا: آماده تسهیل تردد زائران اربعین هستیم عراق جزئیاتی جدید از تماس تلفنی السودانی و بلینکن منتشر کرد سخنگوی قوه‌قضائیه: در پرونده ترور شهید هنیه تاکنون کسی دستگیر نشده است | آخرین وضعیت پرونده سقوط بالگرد شهدای خدمت جو بایدن: در جریان آخرین تحولات خاورمیانه قرار گرفتم رایزنی رئیس سنتکام با رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در تل‌آویو بازدید فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی از پدافند هوایی شمال کشور تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ روی میز دیوان محاسبات کشور ادعای رسانه اسرائیلی: ایران از روسیه، سامانه پیشرفته دفاع هوایی خواست آمریکا زخمی شدن نظامیان خود در عین الاسد را تایید کرد | در حال ارزیابی خسارت هستیم زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکا در حمله به پایگاه عین الاسد
سرخط خبرها

رئیس پلیس راهور فراجا: آماده تسهیل تردد زائران اربعین هستیم

  • کد خبر: ۲۴۳۴۷۵
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
رئیس پلیس راهور فراجا: آماده تسهیل تردد زائران اربعین هستیم
رئیس پلیس راهور فراجا از آمادگی برای تسهیل تردد زائران اربعین خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امسال با پیک مسافرت فصلی تابستانه همزمان بوده که مدیریت به مراتب سخت‌تر است و پیش‌بینی حدود پنج میلیون سفر زیارتی به عتبات عالیات در کنار چندین میلیون مسافرت تابستانه پیش از بازگشایی مدارس، می‌تواند بار ترافیکی جاده‌های کشور را به طور محسوسی افزایش دهد.

بر همین اساس و طبق جدول زمانبندی، پلیس راهور به همراه دستگاه‌های دخیل در خدمات اربعین حسینی همچون اورژانس، هلال احمر، شرکت‌های خدمات خودرویی و سازمان حج و زیارت و دیگر دستگاه‌های متولی، از امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد به طور متمرکز و در پوشش گسترده در طرح ترافیک اربعین حاضر خواهد بود و این طرح تا پایان روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه ادامه خواهد داشت که در این مدت همه دستگاه‌ها در بسیج کامل برای تردد روان زائران عتبات عالیات قرار دارند.

امسال در طرح ترافیکی اربعین بیش از ۸۰ هزار نفر در قالب دستگاه‌های مختلف و ۱۲ هزار نیروی پلیس به شکل شبانه‌روزی در مسیر مرز‌های ۶گانه در این ایام خدمت‌رسانی خواهند کرد. امسال نیز همانند سال‌های گذشته تردد در مسیر پیاده‌روی اربعین از ۶ مسیر مرزی شامل مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق انجام می‌شود که پلیس توصیه‌هایی برای تردد راحت و ایمن زائران دارد.

طبق گزارش پلیس راه کشور، سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در موسم اربعین راهی عتبات عالیات شدند که مرز‌های مهران، شلمچه و تمرچین میزبان بیشترین شمار زائران حرمین امامین (ع) بودند و طبعاً بیشترین میزان بار ترافیکی به مسیر‌های منتهی به این مبادی مرزی وارد شد؛ بنابراین رئیس پلیس راهور فراجا طی جلسه هماهنگی ستاد اربعین تاکید و توصیه کرد تا زائران اربعین از مبادی مرزی تردد کنند که کمترین میزان ترافیک را دارد تا علاوه بر کوتاه کردن زمان ورود و خروج بتوانند سفر ایمن‌تری داشته باشند.

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا ضمن تاکید بر ارتقای قابل توجه کیفیت و کمیت خدمات در همه مبادی مرزی گفت: مسیر‌های مرزی از کیفیت یکسانی در خدمات برخوردار هستند و تفاوتی از لحاظ شرایط مرز از جمله پارکینگ و ماندگاری در مرز وجود ندارد؛ پس توصیه می‌شود زائران تا حد امکان اصرار بر تردد از یک مسیر مرزی نداشته باشند تا کمکی برای مدیریت بهتر ترافیک بزرگترین رویداد زیارتی کشور باشد.

یکی دیگر از توصیه‌های پلیس راهور در سفر اربعین امسال، استفاده از خودرو‌های شخصی بود که رئیس پلیس راهور فراجا بر آن تاکید داشت و این موضوع ناشی از محدودیت در حمل‌ونقل عمومی و حجم بالای زائران بود؛ از این رو سردار حسینی بیان کرد: این حجم از مسافر در یک بازه زمانی کوتاه، به طور طبیعی با حداکثر ظرفیت حمل‌ونقل عمومی سازگار نیست و می‌تواند باعث طولانی شدن زمان انتظار برای رفت و بازگشت از شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به بسیج کامل حمل‌ونقل عمومی کشور و هماهنگی لازم با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از زائران خواست تا در حد امکان از خودرو‌های شخصی برای سفر به مبادی مرزی استفاده کنند.

با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته فضای پارکینگ عمومی و امنیت پارکینگ‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای گسترش یافته، استفاده از خودرو‌های شخصی علاوه بر راحتی زائران می‌تواند سرعت بازگشت را افزایش داده و از معطلی در مرز‌ها برای استفاده از اتوبوس بکاهد؛ همچنین استفاده از خودرو‌های شخصی می‌تواند در استراحت زائران و به همراه داشتن وسائل شخصی بیشتر موثر باشد.

پلیس راهور فراجا همچنین از مسافران و متقاضیان حضور در پیاده‌روی اربعین خواست تا پیش از سفر، اطلاعات خود را در سامانه سماح (سامانه حج و زیارت) بارگزاری و در این سامانه ثبت‌نام کنند. این مجموعه به دلیل اتصال به سامانه سماح، امکان ارزیابی از شرایط سفر و برنامه‌‎ریزی برای مدیریت ترافیک را خواهد داشت، همچنین ثبت‌ نام در سامانه سماح در اجرا و اعمال درست محدودیت‌های ترافیکی موثر است، همچنین طبق اعلام پلیس راه، ساعت ۱۲ تا ۱۶ بیشترین آمار تصادفات در اربعین سال گذشته بوده که ناشی از خستگی و حجم بالای تردد است.

سردار حسینی بار دیگر به مسئله تردد با خودرو‌های شخصی به داخل عراق اشاره و تصریح کرد: این امکان هنوز وجود ندارد و زائران فقط تا قبل از مرز می‌توانند با خودروی شخصی سفر کنند. امکان کاپوتاژ (کران‌بری) میان ایران و عراق انجام نشده و این مسئله نیازمند بررسی و تفاهمنامه میان دو کشور است که باید در سطح کلان انجام شود.

یکی از امتیازات اربعین امسال برای زائران کشور‌های همسایه که از مسیر ایران به عراق سفر می‌کنند، استفاده از حمل‌ونقل عمومی کشور مبدأ بوده که امسال این امکان برای اتوبوس‌های پاکستانی فراهم شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه این تردد با نظارت و کنترل سخت پلیس راه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی اربعین تصمیم به اجازه تردد اتوبوس‌های پاکستانی در داخل کشور گرفته است. این اتوبوس‌ها تنها برای یک رفت و برگشت و جابه‌جایی زائران مجاز به ورود هستند و فقط هم در ایام اربعین این امکان وجود دارد. ضمن اینکه فرماندهی کل انتظامی با اعلام اینکه مرز چذابه برای پذیرایی از زائران اتباع خارجی تعیین شده است، تاکید کرد که زائران اتباع از مراجعه به دیگر مبادی مرزی خودداری کنند چرا که از ورود آنها به عراق ممانعت به عمل می‌آید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->