صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ایجاد نهادی انقلابی و ولایی با عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مرداد۱۳۵۹ محملی شد برای هماهنگی امر خطیر تبلیغات در نظام اسلامی.

ایجاد نهادی انقلابی و ولایی با عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مرداد۱۳۵۹ محملی شد برای هماهنگی امر خطیر تبلیغات در نظام اسلامی. شکل‌گیری نهادی ویژه برای برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری، نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی در نظام جمهوری اسلامی امری بایسته و لازم بود و این نهاد ارزشی، ضمن فراهم‌سازی حضور مردم در صحنه‌های بزرگ دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با شناخت مقاطع و لحظه‌های حساس، ضمن دعوت عمومی از اقشار مختلف مردم، به‌نوعی ظرفیت‌های موجود در همه دستگاه‌ها و نهاد‌های انقلابی را در صحنه بسیج و فرماندهی و مدیریت می‌کند. برگزاری مراسم و محافل شکرگزاری، بازگو‌کردن و یادآوری نعمات الهی، از‌جمله‌راه‌های سپاس و بندگی حقیقی حق‌تعالی است.

انقلاب اسلامی ایران که با عنایت خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر (عج)، توسط خلف صالح او حضرت امام‌خمینی (ره) به ملت ایران هدیه شد، کشور را از منجلاب فساد و تباهی به سوی فرهنگ اسلام و اهل‌بیت (ع) رهنمون ساخت و امروز وظیفه ما صیانت از راه و آرمان‌های امامین انقلاب است.

مراسم راهپیمایی و نکوداشت ایام‌ا... انقلاب اسلامی، از‌جمله‌محور‌های شاخص در حفظ روحیه انقلابی و وحدت ملت ایران بوده و هست که پشتوانه بسیار قوی در حفظ، شادابی و اقتدار جمهوری اسلامی و یأس، ناامیدی و ترس در جبهه دشمنان انقلاب را منجر شده است. هدف از تشکیل این نهاد، ترغیب فرهنگ انقلابی بین جوانان است. 

حضور جوانان و نوجوانان عزیزِ دهه‌هفتاد‌و‌هشتادی در مراسم باشکوه راهپیمایی‌های طول سال، نشان از سر‌زنده‌بودن انقلاب و امید به آینده کشور و اتحاد بین آحاد جامعه با حفظ روحیه ایثار و شهادت به‌عنوان موتور محرکه جریان اثرگذار در کشورمان است. خدا را سپاس می‌گوییم که به ما توفیق داد در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نسبت به برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری، نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبت‌های عمومی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مناسبت‌های ملی و مذهبی فعال بوده و این موارد را با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و تشکل‌های مردمی برگزار کنیم. 

فعالیت این نهاد ولایی در برگزاری راه‌پیمایی‌ها و مناسبت‌ها که با حضور پرشور و وحدت‌بخش مردم در صحنه حمایت از ارزش‌های نظام و تأکید بر حفظ استقلال کشور و کوتاه‌کردن دست نااهلان و مقابله با زیاده‌خواهی استکبار جهانی مزین شده است، به رؤیایی دست‌نیافتنی برای بسیاری از کشور‌های جهان تبدیل شده است.

وجوه مردم‌سالاری دینی و مشروعیت نظام، در‌حقیقت خواست و اراده مردم را به جهانیان نشان می‌دهد. این نمایش واقعی عزت و اقتدار ملی در دوران جنگ نرم که ملت‌های مختلف جهان را در کارزار شبیخون رسانه‌ای به انفعال و وابستگی به نظام سلطه محکوم کرده، به نماد قدرتی بی‌بدیل برای استقلال و عزتمندی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل تبدیل شده است. 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌عنوان مسئول مراسم و مناسبت‌های انقلابی، عمومی و ملی، به‌عنوان نماد همیشگی و دائمی وحدت و اتحاد و انسجام عمومی و نمایش قدرت نرم نظام اسلامی و مردم و اقتدار و عزم ملی ایران در عرصه‌های مهم و تأثیرگذاری جدی در روند تحولات اساسی ملی و بین‌المللی است که این مهم، خود مورد‌توجه بسیاری از تحلیلگران ارشد سیاسی، نخبگان رسانه‌ای و صاحبان اندیشه و قدرت و نیز ملل آزاد‌اندیش و عدالت‌خواه جهانی است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.