صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اهمیت مکمل‌های ضروری برای افزایش کیفیت شیر مادر

  • کد خبر: ۲۴۳۰۴۲
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف مکمل‌های ضروری بر کیفیت شیر مادر تاثیر زیادی دارد، بر تداوم مصرف مکمل‌های ضروری و ویتامین‌های دوران بارداری پس از زایمان نیز تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا طاولی با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر، اظهار کرد: مادران برای داشتن نوزاد سالم، شیردهی به فرزندشان را تا شش ماهگی جدی بگیرند.

وی افزود: بدون شک شیردهی مادر به نوزاد در بهداشت روانی مادر نیز موثر است؛ زیرا برخی از مادران پس از زایمان به دلیل اختلالات هورمونی درگیر افسردگی پس از زایمان می‌شوند و در حین شیردهی ارتباط عاطفی بسیار قوی بین مادر و نوزاد برقرار می‌شود.

طاولی افزود: مادران برای اینکه بتوانند در دوران شیردهی، از کیفیت شیر خوبی برخوردار باشند و دچار کمبود ویتامین‌ها از جمله کلسیم نشوند، مولتی ویتامین‌های قبل و حین بارداری را در زمان شیردهی نیز ادامه دهند.

رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت به نقش سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها در ترویج تغذیه با شیر مادر اشاره و تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد در فرهنگسازی بسیار موثر هستند؛ چراکه ارتباط تنگاتنگی با خانوار و مادران دارند و می‌توانند با آموزش‌ها و حمایت‌های لازم، تغذیه با شیر مادر را آموزش و ترویج دهند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در اصلاح این باور غلط که شیردهی مادر به نوزاد سبب تغییر و برهم خوردن تناسب ظاهری آنها می‌شود، تاثیرگذار باشند و فواید تغذیه نوزاد با شیر مادر را ترویج داده و فرهنگ و باور صحیح را جایگزین کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.