صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برنامه‌های رادیو ویژه شهدای مدافع حرم + جزئیات

  • کد خبر: ۲۴۳۷۶۵
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
شبکه‌های رادیویی در سالروز به شهادت رسیدن محسن حججی، ویژه برنامه‌هایی را روانه آنتن می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ۱۸ مرداد، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم است. از همین رو شبکه‌های رادیویی برنامه‌هایی همچون «خیابان ایران»، «زیر سایه تو»، «یاد یاران»، «حماسه نگاه»، «روایت عشق»، «پهلوانان ماندگار»، «کتاب‌های صوتی شهدای مدافع حرم» و ... را پخش می‌کند. 

رادیو ایران؛ از خیابان ایران تا از تبار حبیب

«خیابان ایران» پنج شنبه ساعت ۱۱:۱۵ به تهیه‌کنندگی محمدحسین خسروجردی از رادیو ایران تقدیم می‌شود. «مستند مقاومت» ویژه برنامه دیگری است که در همین روز ساعت ۱۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود. «از تبار حبیب» به مرور زندگی شهید امین کریمی یکی از شهدای مدافع حرم می‌پردازد. این برنامه ساعت ۲۱:۳۵ از رادیو یاران تقدیم می‌شود.

رادیو جوان؛ زیر سایه تو

شبکه رادیویی جوان ویژه‌برنامه "زیر سایه تو" را در سه قسمت، در ساعت‌های ۹:۰۰، ۱۱:۰۰ و ۱۹:۴۰ پخش خواهد کرد. ویژه‌برنامه "اتفاق" در ساعت ۱۰:۵۰ در روز پنجشنبه به سمع نظر شنوندگان خواهد رسید. این ویژه برنامه‌های رادیویی به بررسی زندگی و ایثارگری‌های شهدای مدافع حرم می‌پردازند. این ویژه برنامه‌ها به تجلیل از فداکاری‌های این شهیدان و آشنایی بیشتر با ارزش‌های انسانی و اسلامی آنان اختصاص دارد.

رادیو فرهنگ؛ مستند حماسه نگاه

ویژه برنامه «حماسه نگاه» رادیو فرهنگ، روایتی مستند با موضوع نگاهی به زندگی و چگونگی تبادل شهید حججی و واکنش‌های هنرمندان، نویسندگان، شعرا نسبت به شهادت این شهید است. این برنامه همزمان با سالروز شهادت محسن حججی ساعت ۱۱:۳۰ روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود.

رادیو تهران؛ تهران میدان شهدا

برنامه «تهران میدان شهداء» ضمن تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران؛ با همسر شهید حججی، فرزندان، والدین شهداء و خویشاوندان گفتگو می‌کند و یاد و خاطره شهداء را گرامی می‌دارد. این برنامه ساعت ۱۳:۳۰ از رادیو تهران پخش می‌شود.

رادیو معارف؛ روایت عشق

برنامه "روایت عشق" که اختصاص به دلگویه‌های همسران، مادران و خواهران شهدا دارد و به بررسی ابعاد زندگی شهدای مدافع حرم از تولد تا به شهادت ایشان می‌پردازد. این برنامه با گویندگی ملیحه توکلی و روایت‌گری علیرضا بختیاری پنجشنبه ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۳:۵۵ از رادیو معارف پخش می‌شود. در برنامه صبحگاهی مهربان باشیم هم آیتم (برنامک) "کبوتران مهاجر" روانه آنتن می‌شود.

رادیو ورزش؛ پهلوانان ماندگار

برنامه «پهلوانان ماندگار» در مورد شهدای مدافع حرم ورزشکار است که از رادیو ورزش پخش می‌شود. در این برنامه زندگینامه ورزشی مدافعان حرم در قالب گفتگو با خانواده آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد و خاطرات شهدا در مورد ورزشی که انجام میدادن و هم تیمی‌های خود پخش خواهد شد. این برنامه جمعه از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴ پخش می‌شود.

رادیو سلامت؛ سپید جامگان

شبکه رادیویی سلامت در بخش‌های مختلف به گرامیداشت شهدای مدافع حرم می‌پردازد. برنامه "به زندگی سلام کن " با یادآوری و پاسداشت یاد یک شهید مدافع حرم به شهید تقدیم می‌گردد.

«یاد یاران» عنوان برنامه دیگری از این شبکه سلامت است که به موضوع شهدا به ویژه مدافعان سلامت و مدافعان حرم می‌پردازد. «سپید جامگان» هم جمعه‌ها ساعت ۱۲:۱۵ با محوریت شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت تقدیم شنوندگان رادیو می‌شود. ویژه‌های اذانگاهی «تابیکران» که هر روز تلاوت قرآن را به یک شهید تقدیم می‌کند. 

ایرانصدا؛ کتاب‌های صوتی شهدای مدافع حرم

کتاب «سید ابراهیم» با اجرای رویا فلاحی و یاسمن لطفی به شرح زندگی شهید مدافع حرم سید مصظفی صدرزاده می‌پردازد.
کتاب «هادی مقاومت» به بیان خاطرات شهید مدافع حرم «هادی زاهد» با اجرای امیر فرحان نیا و نگین خواجه نصیر می‌پردازد.
فاطمه عباسی و حامد نجم الهدی با روایت کتاب «دم عشق؛ دمشق» مجموعه‌ای از خاطرات مدافعان حرم از لشگر فاطمیون را به گوش مخاطبان می‌رسانند.
کتاب «سه دقیقه در قیامت» روایتی است با صدای سید حامد نجم الهدی که از خاطرات یکی از مدافعین حرم که زیر عمل جراحی برای لحظاتی از دنیای خاکی می‌رود و تجربه‌ای نزدیک به مرگ دارد.
«خداحافظ سالار» با اجرای سودابه آقاجانیان بیان روایتی از زندگی مدافع حرم «سردار همدانی» است.

«پیغام ماهی‌ها» با استفاده از مصاحبه‌های «حسین بهزاد» نویسنده با سابقه ادبیات مقاومت با شهید «حاج حسین همدانی» به بررسی زندگی او در دوران کودکی، سال‌های مبارزه با رژیم پهلوی، حضور در روز‌های سخت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته است. این کتاب با اجرای امیر فرحان نیا تولید شده است.

رادیو قرآن؛ حکایت زندگی شهید محسن

حججی در حمایت جاودانگی

برنامه «حکایت جاودانگی» به شرح زندگی این شهید والا مقام مدافع حرم می‌پردازد. این برنامه با اجرای علیرضا کریمی پنج شنبه ۱۸ مرداد ماه در ساعت ۱۵:۳۰ به صورت تولیدی تقدیم شنوندگان می‌گردد. 
رادیو نمایش؛ فرازی از زندگی شهید حججی در "خداحافظ دلاور"
نمایش رادیویی "خداحافظ دلاور" از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود. این نمایش رادیویی به نویسندگی سهیلا خدادادی به فرازی از زندگی شهید حججی می‌پردازد.
"خداحافظ دلاور" به کارگردانی نورالدین جوادیان تهیه شده است. هنرمندانی همچون امیر فرحان‌نیا، سلمان خطی، محمد پورحسن، محمد آقامحمدی، عباس توفیقی، مهدی نمینی مقدم، اکبر مولایی، مجید سهرابی، شهریار حمزیان و محمد رضاعلی، هجدهم مرداد ماه ساعت ۴ صبح از رادیو نمایش پخش می‌شود.

رادیو پیام؛ مردان سرزمین من

برنامه مردان سرزمین من با معرفی شهدای مدافع حرم لز رادیو پیام پخش می‌شود. همچنین رشادتها، ایثار و فداکاری آنها گفته می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.