سرخط خبرها

حال محمدعلی بهمنی رو به بهبود است

  • کد خبر: ۲۳۳۳۷۱
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
حال محمدعلی بهمنی رو به بهبود است
یک شاعر در بیان حال محمدعلی بهمنی گفت: این غزل‌سرای پیشکسوت امروز توانست مقداری صحبت کند و چند قدم راه برود.

به گزارش شهرآرانیوز، بهروز جلالی درباره آخرین وضعیت سلامتی محمدعلی بهمنی شاعر و غزل‌سرا توضیح داد: حال بهمنی از روز گذشته روبه بهبود و نسبت به قبل بهتر است. بهمنی امروز صبح راه رفت و تکلمش برگشته است. پزشکان گفتند اگر روند بهبود او به این شکل پیش برود، مسائل با دارو قابل درمان است و در غیر این صورت باید عمل جراحی انجام شود.

این شاعر با اشاره به اقدامات احمد امیرخلیلی برای تسهیل گذر روزهای دشوار ادامه داد: امیرخلیلی در خط مقدم شاعرانی است که روند درمان را پیگیری می‌کند. باید توجه داشت برای سلامت بهمنی بهتر است که ملاقات نداشته باشد. امیدوارم بقیه اقشار که می‌توانند به نوعی در حوزه‌های دیگر هم مشارکتی داشته باشند، وارد شوند. سزاوار است مدیران و مسئولان توجه بیشتری به این مساله داشته باشند.

او با ارائه پیشنهاد برای توجه بیشتر مدیران فرهنگی به غزل‌سرای پیشکسوت، گفت: دلجویی مدیران فرهنگی خیلی کمک می‌کند البته خیلی از مسئولان با خانواده و اطرافیان ارتباط گرفتند. تاکید می‌کنم خانواده این خواسته را ندارد و الزاما نیازهای مالی مطرح نیست؛ بلکه وظیفه ما در حوزه فرهنگ این است.

محمدعلی بهمنی در روزهای گذشته در اثر سکته مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد، پزشکان اعلام کرده بودنداین شاعر قدرت تکلم خود را از دست داده است. 
بهمنی شاعر و غزل سرا، متولد ۱۳۲۱ در دزفول است. فریدون مشیری نخستین کسی بود که توانایی شعرگویی را در بهمنی، پیدا کرد و او نخستین شعرش را در ۱۰ سالگی برای مادرش سرود و مجله «روشن فکر» در سال ۱۳۳۱ آن را چاپ کرد.

بهمنی از سال ۱۳۴۵ همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و و برنامه صفحه شعر را با همکاری شبکه استانی خلیج فارس ارائه داده است. او از سال ۱۳۵۲ ساکن بندرعباس شد و پس از پیروزی انقلاب، به تهران آمد و مجدداً به سال ۱۳۶۳ به بندرعباس عزیمت کرد و در حال حاضر نیز، ساکن همانجاست.

وی یکی از توانمندترین و موثرترین ترانه سرایان این دوره است و تاکنون با هنرمندان زیادی در عرصه موسیقی همکاری داشته است که از جمله شاخص‌ترین آنها زنده یاد ناصر عبدالهی است.

نخستین مجموعه بهمنی به نام «باغ لال» را انتشارات بامداد در سال۱۳۵۱ منتشر کرد و درپی آن آثار بسیاری از وی به دست مخاطبانش رسید. دو مجموعه «گاهی دلم برای خودم تنگ می شود» و «شاعر شنیدنی است» از آثار بسیار مشهور در کارنامه بهمنی، به چاپ دهم نیز رسیده است. بهمنی سال ۱۳۷۸ غزل سرای نمونه کشور شد و سال ۱۳۸۵ در نخستین دوره جشنواره شعر فجر به اتفاق حسین منزوی برگزیده بخش شعر کلاسیک شد و در فهرست چهره‌های ماندگار شعر قرار گرفت.

در بین آثار بهمنی «گاهی دلم برای خودم تنگ می شود» در رشد غزل معاصر، مجموعه‌ای تأثیرگذار است. عشق از جمله مضمون غزل‌های اوست. بسیاری بر این عقیده‌اند که غزل‌های او وام‌دار سبک و سیاق نیمایوشیج است. آنچنان که خود او می‌گوید: «جسمم غزل است اما روحم همه نیمایی است در آینه تلفیق این چهره تماشایی است.»

منبع: ایرنا

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->