صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اعضای یک باند سرقت تلفن‌همراه در مشهد به صحنه جرم بازگردانده شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، ماجرای سرقت‌های خشن اعضای این باند به سال قبل بازمی‌گردد. یکی از اعضای این باند هفت ماه پیش دستگیر و یکی از متهمان آن سه روز پیش دستگیر شد و بلافاصله با دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی حسین محمودی به محل زندگی‌شان در بولوار طبرسی منتقل شدند تا ضمن بازسازی صحنه جرم، درس عبرتی بشوند برای تمام سارقان و افرادی که فکر‌های شومی در سر می‌پرورانند.

صبح دیروز ابتدای طبرسی شمالی ۱۷ مملو از شهروندان کنجکاوی بود که جمع شده بودند تا دو متهم هفده‌ساله‌ای را ببینند که به اتهام گوشی‌قاپی‌های سریالی دستگیر شده بودند. یکی از این متهمان پسری جوان بود که یک ماه دیگر هجده ساله می‌شود. دو برادر او نیز تاکنون به اتهام سرقت و گوشی‌قاپی دستگیر و روانه زندان شده‌اند، اما او که کوچک‌تر از همه برادرانش بود و در مغازه قصابی کار می‌کرد، به جای اینکه از سرنوشت سیاه برادرانش درس عبرت بگیرد، راه آنها را در پیش گرفته بود و با یکی از دوستانش که هم‌محله‌ای بودند، با تهیه یک موتورسیکلت در بولوار وکیل‌آباد و دیگر نقاط شهر، تلفن‌های همراه شهروندان را سرقت کرده و به قیمت‌های بسیار نازلی به مال‌خران می‌فروختند.

شناسایی سارقان حرفه‌ای

بررسی پرونده این متهمان نشان می‌دهد که یکی از آنها دو برادر دیگرش هم به اتهام سرقت موبایل دستگیر شده‌اند و تاکنون به ۱۵۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند که تصویر تک‌تک سرقت‌ها کشف شده است. آنها شهریور و مهر پارسال تحت تعقیب قرار گرفتند و کارآگاهان پلیس آگاهی اقدامات لازم را آغاز کردند. این متهمان باتوجه‌به اینکه بسیار حرفه‌ای بودند، در تمام سرقت‌ها ماسک بهداشتی استفاده می‌کردند و کلاه به سر می‌گذاشتند. 

آنها حتی برای اینکه موتورسیکلتشان شناسایی نشود، هر روز بعد از سرقت‌هایشان به سراغ یک موتورساز آشنا می‌رفته و برچسب‌های روی موتورسیکلت را تغییر می‌داده و پلاک را با پلاک‌های دست‌نویس یا سرقتی دیگر عوض می‌کردند تا گرفتار نشوند. برادر بزرگ‌تر به اتهام هفت فقره سرقت موبایل سه ماه قبل دستگیر شده و الان در زندان است. این برادران که معروف به آبگوشت هستند و در قصابی کار می‌کرده‌اند، کار با چاقو را به‌خوبی بلد بوده‌اند. در تصاویر ضبط شده از متهمان مشخص شد که دو شاکی را با اسلحه نیز تهدید کرده‌اند.

متهمان را شناسایی کنید

بازپرس شعبه ۶۱۶ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نیز در حاشیه بازسازی صحنه جرم در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: اتهام این متهمان که یکی مهاجر و تبعه کشور افغانستان است، سرقت‌های مسلحانه و به عنف در سطح شهر است. یکی از متهمان چند ماه قبل دستگیر شد و دیگری متواری بود تا اینکه چند شب پیش هنگام سرقت مسلحانه دستگیر شد و تاکنون به تعداد زیادی سرقت اعتراف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی حسین محمودی افزود: تاکنون یکی از متهمان ۱۵۰ گوشی سرقت کرده که تمام شاکیان شناسایی نشده‌اند و با توجه به قانون ۹۶ آیین دادرسی کشوری و با دستور دادستان مشهد چهره متهمان به صورت باز منتشر می‌شود تا شاکیان، آنها را شناسایی و به پلیس آگاهی یا شعبه ۶۱۶ دادسرا مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طبق فیلم دوربین‌های مداربسته کشف شده از متهمان که استخراج کرده‌ایم، دست یکی از متهمان در برخی صحنه‌های سرقت کلت بود و آنها با موتورسیکلت تی‌وی‌اس سرقت می‌کردند که بررسی‌ها نشان داد این متهمان، هم با سلاح سرد و هم با اسلحه کلت، بعضی سرقت‌ها را انجام داده‌اند.

قاضی محمودی تصریح کرد: هر دو متهم دارای سابقه هستند و یکی از متهمان که برادرانش هم سارق گوشی هستند، پرونده‌اش در شعبه خودمان در حال رسیدگی است. متأسفانه برخورد سخت‌نکردن با این سارقان، آنها را جری می‌کند و برخی از آنها پس از بیرون آمدن از زندان دوباره به سرقت رو می‌آورند.

مجازات سنگین در انتظار سارقان

این مقام قضایی درباره محدوده سرقت‌ها بیان کرد: متهمان بیشتر در بولوار‌های وکیل‌آباد، سجاد، احمدآباد، طبرسی (همین مکان) بولوار توس و پنجتن سرقت می‌کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این منطقه محل خریدوفروش گوشی‌های مسروقه در مشهد است، بسیاری از سارقانی که در سطح شهر گوشی سرقت می‌کنند، خود را به اینجا می‌رسانند و ظرف نیم‌ساعت گوشی‌ها را می‌فروشند.
بازپرس شعبه ۶۱۶ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد درباره مال‌خران این پرونده گفت: در این پرونده دو مال‌خر دستگیر شده‌اند که یکی به قید وثیقه سنگین آزاد شده و دیگری در زندان است، عده‌ای مال‌خر نیز تحت تعقیب هستند.

قاضی محمودی در پایان تصریح کرد: به متهمانی که شغل خود را سرقت گوشی قرار داده‌اند هشدار شدید می‌دهیم که اگر دست از سرقت برندارند و ناامنی ایجاد کنند، براساس دستور دادستان مرکز خراسان‌رضوی و طبق قانون، چهره آنها را در رسانه‌ها منتشر می‌کنیم تا برای شهروندان اطمینان قلبی ایجاد شود که ببینند با سارقان با شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود. همچنین مجازات‌های سخت از حبس‌های سنگین گرفته تا حتی اعدام برای سارقانی که دست به سلاح ببرند در نظر گرفته خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.