صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله وحشیانه صبح امروز رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین در محله الدرج غزه را که در حال اقامه نماز صبح بودند و منجر به شهادت و زخمی شدن صد‌ها تن از غیرنظامیان فلسطینی گردید، شدیدا محکوم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ناصرکنعانی این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

کنعانی تاکید کرد: تداوم حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان و سالخوردگان به ویژه حمله شنیع امروز این رژیم به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچ یک از قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی پای‌بند نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تنها راه مقابله با این رژیم سفّاک، اقدام محکم و قاطع کشور‌های اسلامی و آزادیخواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه جنایت واقع شده در مدرسه تابعین، نمونه بارز و آشکار تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است، خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت سازمان ملل بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد برای مهار و توقف جنایات بی حد و حصر این رژیم کودک‌کُش گردید.

کنعانی با اشاره به مسئولیت جامعه بین‌المللی در لزوم پیشگیری و مقابله با جنایات رژیم اسراییل تاکید کرد: کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی بویژه اعضای شورای امنیت و سایر نهاد‌های بین المللی ازجمله دیوان بین المللی کیفری و دادستان آن، یک بار دیگر در برابر آزمونی اخلاقی و انسانی و نیز مسئولیتی بین‌المللی قرار گرفته‌اند و باید آمرین و عاملین نسل‌کُشی و آپارتاید، یعنی مقامات رژیم خونریز اسرائیل را در مقابل ارتکاب جنایات و وحشیگری‌های گسترده پاسخگو نمایند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.