صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دو درصد جمعیت غزه به شهادت رسیده‌اند

  • کد خبر: ۲۴۴۵۶۹
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی «اداره مرکزی آمار فلسطین»، از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ تاکنون، حدود ۲ درصد جمعیت غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، در بخش دیگری از داده‌های منتشر شده از سوی این مرکز که امروز، ۲۱ مرداد منتشر شده است، ۲۴ درصد از شهدای غزه را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند.

از طرفی، طبق این گزارش، حدود ۷۰ درصد از مجروحان غزه را نیز زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و حدود ۱۰ هزار نفر زیر آوار مفقود شده اند.

در بخش دیگری از این آمار منتشر شده، به کرانه باختری و کشتار بی‌رویه فلسطینی‌ها توسط نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از شروع جنگ غزه پرداخته شده است، بطوریکه، از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ تاکنون، ۶۲۰ فلسطینی توسط نیرو‌های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیده‌اند که ۷۵ درصد آنها زیر ۳۰ سال سن داشته اند.

طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت غزه که امروز، ۲۱ مرداد منتشر شده است، جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیش از ۳۹ هزار و ۸۰۰ شهید و ۹۱ هزار و ۷۰۲ زخمی برجای گذاشته است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌بر ۱۳۰ هزار شهید و زخمی، بیش‌از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ صد‌ها کودک شده است، مفقود هستند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، تل‌آویو ۱۱ میلیارد دلار تجهیزات نظامی مختلف از آمریکا دریافت کرده است. براساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های اف-۳۵، تانک، موتور خودرو‌های زرهی، خودرو‌های جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.

همچنین رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشور‌های اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.