صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف ثبت‌‌نام نمی‌کنند، قانونی نیست و متأسفانه مدیران مدارس به‌دلیل ضعف نظارت‌ها، خودسرانه دست به چنین‌اقدامی می‌زنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احسان عظیمی‌راد در پاسخ به این پرسش که چرا برخی مدیران مدارس دولتی شروطی را ازجمله معدل بالا برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان مطرح کرده و از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف ثبت‌نام نمی‌کنند، اظهار کرد: تا به امروز گزارشی در این باره به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارسال نشده است. ثبت‌‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف قانونی نیست.

وی افزود: اگر خانواده‌ها گزارشی از این تخلفات را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارسال کنند یا مطلع شویم که این اقدام در مدارس تهران اتفاق می‌افتد به عنوان کمیسیون تخصصی ورود خواهیم کرد و حتما نظارت لازم را اعمال می‌کنیم.

عظیمی راد در خصوص اخذ شهریه برای ثبت‌ نام در مدارس دولتی یا اخذ پول به بهانه‌های مختلف از جمله برای فعالیت‌های فوق برنامه، عنوان کرد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش مدام تاکید می‌کنند که مدارس دولتی نباید پول بگیرند و حتی به بهانه‌های فعالیت‌های فوق برنامه و جشن‌های مدرسه و...، اما این واقعیت در کشور وجود دارد که هزینه‌هایی از خانواده‌ها دریافت می‌شود. شاید دلیل اصلی هم این باشد که واقعا مدارس دولتی سرانه‌ای دریافت نمی‌کنند و مدیر مدرسه برای تأمین هزینه‌ها به بهانه‌های مختلف از والدین پول دریافت می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکار مقابله با چنین مسئله‌ای تصریح کرد: قاعدتا راهکار اصلی این است که بودجه آموزش و پرورش بهبود و افزایش پیدا کند و به تبع آن در واقع بودجه مدارس دولتی هم افزایش چشمگیری پیدا نماید تا دیگر شاهد دریافت هزینه از والدین نباشیم.

وی بیان کرد: متأسفانه دریافت پول اجباری در مدارس دولتی به روال عادی تبدیل شده و راهکار این است که یک بار برای همیشه بودجه آموزش و پرورش، بودجه متناسب‌تری شود و براساس آن بودجه مدارس هم افزایش پیدا کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.