صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه شاکله صنعت استان خراسان‌رضوی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است، باعث شده انعطاف‌پذیری این استان در‌برابر تغییرات ناگهانی متغیر‌های اقتصادی کم باشد.

میثم ظهوریان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بخش های صنعتی خصوصی در خراسان با نوسانات زیادی همراه هستند، اظهار کرد: شاکله صنعت و معدن استان خراسان‌رضوی بر پایه بخش خصوصی است. دلیلش هم این بوده که در اسناد آمایشی قبل از پیروزی  انقلاب اسلامی ، این استان هیچ‌وقت به عنوان قطب توسعه تعریف نشده است و این امر باعث شده ما شرکت‌های بزرگ دولتی را در استان خراسان‌رضوی نداشته باشیم.  



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: تولید ناخالص داخلی استان خراسان‌رضوی نسبت به جمعیت و مساحت آن، عدد کمی است و از طرفی باعث شده سهم بنگاه‌های کوچک و متوسط در ساختار استان خراسان‌رضوی پررنگ باشد. این مسئله انعطاف‌پذیری صنایع ما را دربرابر تغییرات ناگهانی متغیر‌های اقتصادی کم کرده است.

وی افزود: شاید بنگاه‌های دولتی نسبت به اتفاقاتی مثل قطع برق و گاز در ایام سال تاب‌آور‌تر باشند، اما استان خراسان‌رضوی که شاکله صنعت آن بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است، از این مسئله بیشتر متأثر می‌شود.

ظهوریان یادآور شد: در بحث نقدینگی که سیاست‌ها در سال‌های اخیر برای کنترل تورم و کنترل نقدینگی بوده است، عمده بار فشارش را بنگاه‌های کوچک و متوسط متحمل شدند و عملاً این بنگاه‌ها از عرصه دریافت تسهیلات بانکی به‌تدریج خارج شدند. این‌ها مسائلی است که بر صنعت و تولیدکننده ما فشار وارد کرده است که ما باید در کمیسیون اقتصادی کمک کنیم که این بار فشار از دوش فعالیت اقتصادی ما در بخش خصوصی برداشته شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.