صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک نماینده مجلس گفت: دشمنان ایران همواره سعی در ایجاد تلاطم در بازار ارز دارند، اما خوشبختانه با مدیریت خوب بانک مرکزی این تلاطم‌ها به حداقل رسیده است.

 به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل ابوترابی، با بیان اینکه دشمن همواره تلاش دارد تا از طریق عوامل خود و در فضای تلگرامی و سایر اقدامات در فضای مجازی بازار ارز را دچار تلاطم کند، تاکید کرد: این عوامل و نفوذی‌ها و اخلالگران با ایجاد فضاسازی و جو روانی کاذب در فضای تلگرامی بازار ارز را دچار نوسان می‌کنند و از این طریق به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند.

وی اظهار کرد: از این گذشته ما در یک سال گذشته حوادث امنیتی بزرگ و متعددی را در سطح منطقه داشتیم که هر یک از آنها می‌توانست آسیب جدی به اقتصاد کشور و بازار ارز بزند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که با همه این مسائل و موارد، با مدیریت خوب بانک مرکزی تلاطم ارز در بازار در یکسال گذشته به حداقل رسیده است و در اتفاق اخیر نیز باوجود اینکه قیمت دلار بالا رفت؛ اما دوباره با روند کاهشی مواجه شد که این سیر نزولی دلار ادامه‌دار هم خواهد بود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: واقعیت این است که بعد از هر حادثه امنیتی اگر هم تغییر قیمتی در بازار ارز ایجاد می‌شد این تغییر قیمت حداقلی بود و پس از چند روز هم فروکش می‌کرد و بازار به شرایط عادی خود باز می‌گشت.

ابوترابی افزود: افزایش درآمد‌های نفتی و بهبود وضعیت ذخایر ارزی کشور و همچنین کوچک کردن بازار‌های غیر رسمی با فروش ارز در بازار رسمی و ایجاد شفافیت در این حوزه توسط بانک مرکزی باعث شده تا امروز بازار ارز ما در برابر این تلاطم‌ها نسبت به گذشته مقاومت بیشتری داشته باشد و ما شاهد ثبات در بازار ارز کشور باشیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.