صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یورش شهرستان‌ها به فوتبال مشهد!

  • کد خبر: ۲۴۸۱۸۸
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال استان درحالی قرعه‌کشی شد که شمار تیم‌های شهرستانی در این فصل افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در سال‌های دوری فوتبال استان خراسان‌رضوی از سطوح بالای فوتبال کشور و دل‌خوشی گاه‌وبیگاه فوتبال‌دوستان به پایین‌ترین سطح لیگ کشوری یعنی دسته‌سوم، حالا شاید تنهاامید باقی‌مانده اهالی فوتبال استان، تقابل‌هایی در چارچوب لیگ‌برتر فوتبال استان است؛ جایی که تیم‌ها یال و کوپال لیگ‌های کشوری را ندارند، اما جامعه فوتبال درون‌استانی از تقابل‌ها و کل‌کل‌ها با یکدیگر لذت می‌برند و این آخرین دل‌خوشی و شادی آنهاست. رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال استان هر سال با حرارت خاصی برگزار می‌شود و بزرگ‌تر‌ها در این مسابقات به کری‌خوانی با یکدیگر می‌پردازند و کوچک‌تر‌ها هم سودای بزرگی دارند و امیدوارند بتوانند با درخشش در این سطح، خودشان را به لیگ‌های بزرگ برسانند؛ پیکار‌هایی که همین چند روز پیش قرعه‌کشی شد تا از همین حالا و در فاصله نزدیک به یک ماه تا شروع رقابت‌ها، تیم‌ها خودشان را برای رقابت و هواداران برای هواداری آماده کنند.

یک جام با ۲۰ تیم

لیگ‌برتر فوتبال استان امسال با شرکت بیست تیم برگزار خواهد شد؛ بیست تیمی که در دو گروه ده‌تیمی قرعه‌کشی شدند و قرار است از دل یک فصل رقابت جذاب و هیجان‌انگیز که به‌صورت تک‌دور و با قرعه انتخاب میزبان برگزار خواهد شد، درنهایت تکلیف قهرمان و تیمی که به لیگ دسته‌چهارم کشور صعود می‌کند، مشخص شود. بر اساس قرعه‌کشی، تیم‌های میثم مشهد، مهر رضوی نیشابور، شهباز مشهد، امید نیشابور، سرایش مشهد، استقلال گناباد، ضیغمی قوچان، منتظران تایباد، پویان مشهد و ماهان تربت‌جام در گروه اول و تیم‌های فجر بیدخت، دهداری مشهد، استحکام اساس کاشمر، خیام‌بتن نیشابور، صنعت گاز سرخس، آفرین مشهد، یاران کاریز، سپنتای تربت‌حیدریه، پهلوان نیازی مشهد و سعید نیشابور در گروه دوم با یکدیگر پیکار خواهند کرد.

فرمول سخت صعود برای قهرمانی

بر اساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات لیگ‌برتر فوتبال استان، در پایان رقابت‌های این دو گروه تیم‌های اول و دوم هر گروه به نیمه‌نهایی می‌روند و از دل مسابقات این مرحله درنهایت تکلیف تیم لیگ‌چهارمی مشخص خواهد شد. اما حکایت پایین جدول این لیگ متفاوت از پارسال است. سال پیش سه تیم از هر گروه و درمجموع شش تیم به لیگ دسته‌اول فوتبال بزرگ‌سالان استان سقوط کردند، اما امسال قرار است از هر گروه دو تیم سقوط کنند و تیم‌های هشتم هر جدول با یکدیگر بازی پلی‌اوت را برگزار کنند و تیم پنجم هم به لیگ پایین‌تر بیفتد. این موضوع حساسیت در پایین جدول را هم بالا خواهد برد و به‌جز فینال‌های بالانشینان، یک فینال جذاب پلی‌اوت هم در پایین جدول برگزار می‌شود.

افزایش سهم شهرستانی‌ها

لیگ‌برتر فوتبال استان پارسال با شرکت دوازده تیم شهرستانی و ۱۰ تیم مشهدی برگزار شد، اما امسال با وجود کاهش تعداد تیم‌ها، سهم شهرستانی‌ها از این رویداد چهارده تیم و سهم مشهدی‌ها فقط شش تیم است. این موضوع می‌تواند برای فوتبال مشهد و استان همچون دو لبه تیغ باشد؛ از طرفی افزایش سهم شهرستان‌ها می‌تواند نشان از رشد و پیشرفت فوتبال در شهرستان‌های استان باشد و به‌منزله تمرکززدایی از فوتبال مشهد تلقی شود و از طرف دیگر هم می‌تواند ناشی از ضعف فوتبال و باشگاه‌های مشهد باشد که رفته‌رفته قدرتشان تحلیل رفته است و روزبه‌روز وضع پیچیده‌تری پیدا می‌کنند.

چرا تعداد تیم‌های لیگ‌برتر کم شد؟

لیگ‌برتر فوتبال استان در سال‌های قبل همواره با شرکت ۲۲ تیم و در دو گروه یازده‌تیمی برگزار می‌شد، اما امسال رقابت‌ها با کاهش دو تیم برگزار می‌شود. محسن حیدری، دبیر هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی، در باب چرایی این مسئله به شهرآراورزشی گفت: حقیقت آن است که ما به‌دنبال برگزاری مسابقات لیگ‌برتر فوتبال استان به‌صورت تک‌جدول و با کیفیت بیشتر هستیم. امسال هم پیشنهاد دادیم مسابقات به‌صورت رفت و برگشت برگزار شود، اما تیم‌ها موافقت نکردند. احمد قانع، مسئول برگزاری مسابقات، هم به شهرآراورزشی اظهار کرد: جدول لیگ‌برتر فوتبال استان به مرور تعداد تیم‌هایش کم خواهد شد تا با یک جدول و بازی‌های رفت و برگشت روبه‌رو شویم که بی‌شک بر جذابیت و حساسیت مسابقات خواهد افزود.

همه به‌دنبال «آرامش»

لیگ‌برتر فوتبال استان به احتمال زیاد از اواسط مهر آغاز خواهد شد و تیم‌ها از همین حالا نزدیک به یک‌ماه فرصت دارند تا خودشان را برای این تورنمنت جذاب درون‌استانی آماده کنند. این وسط نگاهی به سرنوشت تیم‌ها در فصل‌های گذشته نشان می‌دهد که لیگ‌برتر فوتبال استان فراتر از انتظار‌ها سخت است و همه تیم‌ها باید برای رسیدن به موفقیت در آن بجنگند. پارسال تیم آرامش مشهد توانست در پایان ماراتنی سخت در فینال این مسابقات که در ورزشگاه امام‌رضا (ع) برگزار شد، ۳ بر ۱ از سد تیم امید نیشابور بگذرد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. حالا این فصل همه تیم‌ها به‌دنبال آرامش هستند تا مانند این تیم بتوانند راه رستگاری در پیش بگیرند و به مقام قهرمانی برسند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.