برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

جمع‌بندی نتایج و عملکرد ۲ نماینده استان در پـایـان لیـگ‌برتـر فوتسـال امســـال

  • کد خبر: ۱۵۰۹۰۹
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
جمع‌بندی نتایج و عملکرد ۲ نماینده استان در پـایـان لیـگ‌برتـر فوتسـال امســـال
نمایندگان فوتسال استان در لیگ برتر، عملکرد ناامیدکننده‌ای داشتند.

شهرآرانیوز؛  بیست‌وچهارمین دوره لیگ‌برتر فوتسال کشورمان پنجشنبه با انجام بازی‌های هفته آخر لیگ به پایان رسید و تیم مس سونگون به پنجمین عنوان قهرمانی‌اش دست یافت تا پرافتخارترین تیم فوتسال ایران شود. فرش‌آرا و رکن‌آذین خاورمیانه دو نماینده استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد در لیگ امسال بودند که یکی با خلق نتایج ضعیف سقوط کرد و دیگری به عنوان نازل دهمی رسید.

تکرار موبه‌موی فصل ۱۳۹۴

نتایج امسال دو نماینده استان در لیگ‌برتر تشابه بسیاری با اتفاقات سال ۱۳۹۴ دارد. فصلی که تیم فوتسال فردوسی سقوط کرد و تیم فرش‌آرا مثل امسال چیزی نمانده بود کاندیدای سقوط شود. در آن سال، تیم فردوسی که برای دومین سال در لیگ‌برتر حاضر شده بود، برخلاف انتظار، از سال اولش بدتر نتیجه گرفت و در پایان فصل با دریافت نود گل خورده و تحمل هجده باخت نه‌تن‌ها به لیگ دسته‌یک سقوط کرد، بلکه برای همیشه منحل و نابود شد. سرنوشتی که به‌نظر در انتظار تیم رکن‌آذین نیز هست که در سال دوم حضورش در لیگ، نتایجی به‌مراتب بدتر از فردوسی گرفت و رکورد این تیم را با پذیرش ۲۱ باخت و دریافت ۱۰۱ گل ارتقا داد!

در فصل سقوط فردوسی، فرش‌آرا هم بدترین عملکردش در سال‌های حضورش را رقم زد و با کسب ۲۷ امتیاز که کمترین میزان امتیازات این تیم در یک فصل محسوب می‌شود، در مکان یازدهم قرار گرفت. چیزی شبیه به سال ۱۳۹۴ امسال برای فرش‌آرا هم اتفاق افتاد. نشان به این نشان که آن‌ها امسال کمترین امتیاز ممکن را پس از سال ۱۳۹۴ در لیگ به‌دست آوردند. اتفاقی که موجب قرارگرفتن آن‌ها در رتبه نازل دهم شد که بعد از رتبه سال ۹۴ بدترین رتبه آن‌ها در دوره‌های حضورشان در لیگ به‌شمار می‌رود.

نتایج تاریخی رکن‌آذین

تیم فوتسال رکن‌آذین خاورمیانه در آخرین بازی این فصلش بار دیگر شکست خورد و برابر تیم زندی‌بتن کلاردشت ۶ بر ۳ مغلوب شد. تیم بحران‌زده مشهدی‌ها که از هفته‌ها قبل سقوطش قطعی شده بود، با خلق چند رکورد تاریخی به نقطه پایان رسید. آن‌ها یکی از سه تیمی شدند که در تاریخ لیگ‌برتر گل‌های خورده سه‌رقمی دارند. تیمی که قرار بود با وعده مدیران قبلی‌اش، امسال جزو چهار تیم بالای جدول باشد، رکورد ۲۱ باخت را به‌نام خودش ثبت کرد تا جزو سه تیم ادوار لیگ‌برتر با بیشترین باخت ممکن در یک فصل شود. این تیم با سه تغییر کامل در کادرفنی و دو تغییر در مدیریت و اسپانسرینگ باشگاه همه شرایطی را که برای افتضاح ظاهر شدن یک تیم لازم است، در اختیار داشت تا کسی از سقوط آن‌ها تعجب نکند.

فرش‌آرا و قعرنشینی در جدول متوسط‌ها

فرش‌آرا همیشه تیمی متوسط در میانه جدول بوده است. اگر جایگاه این تیم در ادوار مختلف لیگ‌برتر را بررسی کنید، به‌درستی این گزاره پی می‌برید. این باشگاه از لیگ سال ۱۳۹۰ که از میانه فصل امتیاز تیم علم‌وادب را گرفت، وارد چرخه لیگ شده و در یازده فصل حضورش در این مسابقات، در بیشتر اوقات تیمی متوسط بوده است. آن‌ها هیچ‌گاه نتوانستند به تیم‌های بالا نشین لیگ نزدیک شوند، اما دربیشتراوقات بین تیم‌های متوسط جزو بهترین‌ها بوده‌اند.

اگر جدولی برای تیم‌های پنجم تا دهم ترسیم کنیم، فرش‌آرا در این جدول بیشتر جزو بالانشین‌ها بوده است، اما امسال این تیم در همین جدول هم جایگاه خوبی نداشت و بین تیم‌های متوسط لیگ آخر شد. شاگردان قدرت بهادری درحالی ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ فرش‌آرا بعد از فصل ۱۳۹۴ را گرفتند که در مقاطعی از فصل نتایج خوبی گرفته بودند. اگر اسکلت تیم فعلی فرش‌آرا حفظ شود و مثل سال‌های گذشته دستخوش تغییرات زیاد و عمدتا بی‌دلیل نشود، شاید در سال‌های آینده بشود چهره جدیدی از قدیمی‌ترین نماینده استان در سطح اول فوتسال کشور دید.

بـد و بدتـر!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->