صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

درست است که امسال دو مدل آیفون ۱۶ بیشار از سری‌های قبلی به هم شییه هستند، اما اپل امسال در چند چیز آنها را متمایز کرده است.

شهرآرانیوز؛ اپل هفته آینده از سری جدید پرچمدارهای خود، آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو، رونمایی خواهد کرد. با اینکه شاید امسال این دو مدل شباهت‌های بیشتری به هم داشته باشند، اینجا چند مزیت متفاوتی که آیفون ۱۶ پرو نسبت به آیفون ۱۶ خواهد داشت، آورده شده است.

آیفون ۱۶ پرو: صفحه نمایش بزرگتر

یکی از تفاوت‌های اصلی آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس، صفحه نمایش بزرگ‌تر آنها خواهد بود. صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو از ۶.۱ اینچ به ۶.۳ اینچ و صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو مکس از ۶.۷ اینچ به ۶.۹ اینچ افزایش یافته است. اما آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس اندازه‌های سری قبل را حفظ خواهند کرد: ۶.۱ و ۶.۷ اینچ. همچنین ProMotion با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز همچنان منحصر به مدل‌های Pro خواهد بود؛ بنابراین اگر هدف شما داشتن بزرگترین اندازه صفحه نمایش است، امسال باید مدل‌های آیفون ۱۶ پرو را انتخاب کنید. از زمان آیفون ۱۳ تا الان این اولین باری است که اندازه صفحه نمایش گوشی‌های غیر پرو و ​​پرو متفاوت است.

طراحی تیتانیومی

با آیفون ۱۵ پرو، اپل یک طراحی کاملا جدید ساخته‌شده از تیتانیوم به جای فولاد ضدزنگ را معرفی کرد. در حالی که اپل اغلب تغییرات طراحی آیفون را در مدل‌های ارزان‌تر هم اعمال می‌کند، درباره روکش تیتانیوم این‌طور نخواهد بود. طراحی تیتانیوم در انحصار آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس خواهد بود.

ارتقای دوربین

طبق معمول، آیفون ۱۶ دارای دو دوربین (دوربین اصلی و دوربین اولترا واید) است در حالی که آیفون ۱۶ پرو دارای سه لنز (اصلی، اولترا واید و تله فوتو) است.

البته امسال داستان دوربین جالب‌تر خواهد شد، زیرا دوربین تله فوتو ۵x که در آیفون ۱۵ پرو مکس عرضه شد در حال گسترش به آیفون ۱۶ پرو است. این بدان معناست که دیگر مجبور نیستید بزرگترین آیفون را برای داشتن بهترین سیستم دوربین انتخاب کنید. با این حال، برای داشتن بهترین سیستم دوربین، باید آیفون ۱۶ پرو یا آیفون ۱۶ پرو مکس را انتخاب کنید.

آیفون ۱۶ پرو نیز امسال دارای یک دوربین اولترا واید ارتقایافته خواهد بود که کیفیت آن از ۱۲ مگاپیکسل به ۴۸ مگاپیکسل افزایش یافته است. آیفون ۱۶ استاندارد همچنان دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید خواهد بود.

عملکرد سریعتر

امسال آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو هر دو دارای تراشه A۱۸ خواهند بود؛ با این حال، آیفون ۱۶ پرو با A۱۸ پرو قدرتمندتر خواهد بود. ما تصویر واضحی از تفاوت A۱۸ Pro با A۱۸ نداریم، اما انتظار می‌رود A۱۸ Pro دارای یک پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای باشد، در حالی که A۱۸ دارای یک پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای است.

همچنین A۱۸Pro از یک موتور بسیار قوی‌تر بهره می‌برد که می‌تواند گزینه خوبی برای ویژگی‌های هوشمند اپل در آینده باشد.

جمع‌بندی

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو بیش از هر زمان دیگری شبیه خواهند بود. این در درجه اول به دلیل آمدن دکمه Capture و دکمه Action به هر چهار مدل است. با این حال، اپل در چیزهای دیگری آیفون ۱۶ پرو را از آیفون ۱۶ متمایز کرده است و دوربین مهم‌ترین آن‌هاست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.