صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر جوانی جمعیت، سلامت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: حدود سه هزار زوج جوان از ابتدای تابستان زیر پوشش خدمات کلاس‌های هنگام ازدواج دانشگاه قرار گرفتند و با موضوعاتی مانند احکام، قوانین، مهارت‌های ارتباطی و بهداشت باروری آشنا شدند. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد احمدیان، با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزش هنگام ازدواج از اواخر خرداد ماه با رویکردی جدید شروع به فعالیت کرده است، خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آستان قدس رضوی، شهرداری و قوه قضائیه و استانداری خراسان رضوی برنامه ریزی‌هایی برای بهبود محتوای آموزشی در دسترس زوجین در نظر گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه در هر سال ۲۷ هزار زوج به کلاس‌های آموزشی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با پوشش بالغ بر ۹۹ درصد آموزش‌های شش ساعته را ارائه کرده است. 

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه طرح پیوند ماندگار برای غنی بخشیدن به محتوای آموزشی کلاس‌های هنگام ازدواج ایجاد شده است، عنوان کرد: در این طرح آموزش‌های پایه در مراکز بهداشتی توسط همکاران به زوجین جوان ارائه می‌شود و پس از آن سایر آموزش‌ها در قالب سه مرکز تجمیعی ساماندهی شدند که سایر آموزش‌ها را به زوجین ارایه می‌دهند. 

مدیر جوانی جمعیت سلامت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زوجین بعد از انجام آزمایشات و مشاوره اولیه به یکی از این سه مرکز مربوط آستان قدس رضوی، شهرداری و دفتر نهاد رهبری دانشگاه ارجاع می‌شوند.

وی بیان کرد: مشاوره‌های فرزند آوری نیز در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت در مراکز آموزشی هنگام ازدواج ارایه می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.