صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آغاز لیگ برتر فوتبال در همین نزدیکی+برنامه احتمالی بازی ها

  • کد خبر: ۲۷۱۴۲
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
با چراغ سبز رئیس‌جمهور به شروع محدود و کنترل‌شده مسابقات ورزشی، لیگ برتر نوزدهم به یک‌قدمی بازگشت رسید.
به گزارش شهرآرانیوز، روز گذشته حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فعالیت‌های ورزشی در چهارچوب پروتکل‌ها آزاد می‌شود، البته فعالیت‌های ورزشی که بدون تماشاگر است. چهارچوب و پروتکل‌های بهداشتی را هم وزارت بهداشت و درمان ابلاغ خواهد کرد.
این اظهارنظر یعنی صدور مجوز برای شروع لیگ برتر فوتبال و حالا همه‌چیز برای ازسر‌گیری هیجان فوتبال در ایران آغاز شده است.


سازمان لیگ منتظر اعلام زمان رسمی
سرپرست مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران می‌گوید منتظریم زمان آغاز رقابت‌ها به‌طور‌رسمی به ما ابلاغ شود. سهیل مهدی درباره صحبت‌های ریاست‌جمهوری مبنی‌بر آغاز مسابقات ورزشی بعد از عید سعید فطر گفت: منتظر خواهیم بود که این مطالب ازسوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌طوررسمی به ما ابلاغ شود و زمان و تاریخ مشخص را به ما اعلام کنند. درحال‌حاضر یک روز زمان هم برای ما اهمیت دارد.
سرپرست مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره اینکه رقابت‌های لیگ دسته‌اول برگزار خواهد شد یا نه نیز گفت: بحث مربوط به لیگ برتر، لیگ‌یک یا مسابقات تیم‌های ملی نیست؛ زیرا پروتکل بهداشتی و سلامت جامعه به رده‌های مختلف لیگ مربوط نمی‌شود، بلکه سلامت مهم است و اینکه با کمترین خطر و رعایت مسائل بهداشتی، مسابقات برگزار شود. وی همچنین درباره اینکه چند تیم ظاهرا مخالف ادامه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر هستند و با شما مکاتبه کرده‌اند، گفت: بله، مکاتباتی با برخی باشگاه‌ها داشته‌ایم و آن‌ها دلایل فنی خود را بیان کرده‌اند و بحث درمورد تصمیم‌گیری لیگ برتر به هیئت‌رئیسه سازمان لیگ مربوط می‌شود که تااین‌لحظه تصمیم به برگزاری مسابقات است. مهدی درباره اینکه قوانین جدید مثل ۵ تعویض در ادامه لیگ اجرایی خواهد شد یا نه، گفت: می‌خواهیم نهایت آسایش و بهترشدن را برای برگزاری مسابقات در نظر بگیریم و قوانینی مثل ۵ تعویض یا نوشیدن آب در جریان مسابقه، چه هوا گرم باشد چه خنک، اجرایی خواهد شد. سرپرست مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه رقابت‌ها با بازی استقلال و فولاد خوزستان آغاز خواهد شد، عنوان کرد: درحال‌حاضر قرار است وارد فاز تمرین شویم و بعد درمورد مسابقات صحبت خواهیم کرد. یک تیم شهرستانی درحال‌حاضر در تهران تمرین می‌کند و از من پرسید که امکان برگزاری مسابقاتش در تهران هست یا نه؟ به‌هر‌حال آنچه مسلم است، این است که لیگ به طور کاملا متمرکز برگزار نخواهد شد. در تهران با احتساب ورزشگاه انقلاب کرج، ۳ ورزشگاه دیگر داریم؛ آزادی، شهر قدس و دستگردی. در ورزشگاه تختی نیز در فصل جاری میزبانی انجام نشده است. پس برگزاری مسابقات به‌طورمتمرکز، مورد بحث ما نیست.


مهدی درباره شایعه برگزاری مسابقات در جزیره کیش گفت: کیش از نظر اقامتی مناسب است، اما از نظر زمین تمرین و تعداد ورزشگاه برای برگزاری مسابقات، شرایط لازم را ندارد. مسئول سازمان ورزش کیش اعلام‌آمادگی کرده بود که از ایشان تشکر می‌کنیم؛ اما این جزیره برای برگزاری اردوی تیم‌ها مناسب است.


احتمال شروع تمرینات از ۳۰ اردیبهشت
به احتمال زیاد تیم‌های لیگ‌برتری از روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه می‌توانند تمرینات خود را آغاز کنند. طبق اخبار رسیده، ۳۰ اردیبهشت به‌عنوان زمان نهایی برای شروع تمرینات تیم‌های لیگ‌برتری فوتبال در نظر گرفته شده است. البته این مسئله را ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تصویب کرده است و باید به تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت برسد. درصورتی‌که وزارت بهداشت هم این تاریخ را تأیید کند، باشگاه‌ها از روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه تمرینات خود را آغاز خواهند کرد. با این تفاسیر احتمالا مسابقات لیگ برتر نوزدهم از اوایل دهه سوم خردادماه شروع می‌شود.


شروع مسابقات با بازی استقلال و فولاد
سازمان لیگ روز ۲۱ یا ۲۲ خرداد را برای دیدار معوقه استقلال و فولاد در نظر گرفته است، اما هنوز این مسئله قطعی نیست و باید دید در روز‌های آینده تصمیم نهایی مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ چه خواهد بود. اگر دیدار عقب‌افتاده استقلال تهران مقابل فولاد خوزستان نخستین بازی در ادامه مسابقات لیگ باشد، گفته می‌شود استارت ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال از ۲۲ خرداد یعنی ۲۵ روز دیگر با انجام این دیدار زده خواهد شد. براین‌اساس به احتمال فراوان پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ خرداد هفته بیست‌ودوم نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر با برگزاری ۸ دیدار برگزار خواهد شد. برنامه هفته بیست‌ودوم لیگ برتر طبق اعلام قبلی به این شرح است:
تراکتور - نساجی/ شاهین بوشهر- نفت مسجدسلیمان/ فولاد- ماشین‌سازی/ نفت آبادان- پارس جم جنوبی/ ذوب‌آهن- شهرخودرو/ استقلال- سایپا/ پرسپولیس - پیکان.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.