شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس ارزش سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۳ ماه فرصت تا تجهیز داوران به دانش استفاده از وی‌ای‌آر | ورزشگاه‌ها هنوز آماده نیست علی هیبتی کیست | همه چیز درباره محرومیت مادام العمر رزمی کار ایرانی + ویدیو سیدحسین حسینی دیدار مقابل تراکتور را از دست داد اعلام رای کمیته انضباطی برای دانیال اسماعیلی فر جدایی سیدجلال از پرسپولیس کلید خورد؟ اوسمار در پرسپولیس ماندنی شد
سرخط خبرها

«باکسینگ دی» در انتظار لیگ برتر فوتبال ایران

  • کد خبر: ۲۷۳۳۴
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
«باکسینگ دی» در انتظار لیگ برتر فوتبال ایران
فشردگی بازی‌ها بعد از شروع دوباره مسابقات لیگ برتر را در شرایط تعطیلات ژانویه لیگ انگلستان قرار می‌دهد.
احسان سرفرازی/شهرآرانیوز - کرونا قطعا غیرمنتظره‌ترین شرایط را برای مسئولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال رقم زد. هنوز زمان دقیق شروع دوباره مسابقات تعیین نشده است (هرچند که بیشتر تیم‌های لیگ‌برتری از پنجشنبه تمریناتشان را شروع می‌کنند)، ولی از همین حالا می‌توان یک برنامه فشرده را برای ادامه راه لیگ متصور بود. در لیگ برتر فوتبال انگلیس و در بازه‌ای که بیشتر لیگ‌های اروپایی به بهانه تعطیلات کریسمس تعطیل هستند، مسابقات به صورت فشرده جریان دارد؛ اتفاقی که به‌عنوان باکسینگ‌دی در فوتبال انگلیس شناخته می‌شود و حالا احتمالا در ادامه راه لیگ برتر کشورمان هم اجرا شود. این فاصله در لیگ‌های معتبر فوتبال دنیا با لیگ ایران عوامل متعددی دارد، اما بر کسی پوشیده نیست که ازحیث میزان دوندگی، تمرینات پیش‌فصل، تجهیزات آماده‌سازی، امکانات باشگاه‌ها، دانش مربیان، برنامه غذایی، رعایت اصول حرفه‌ای ازسوی بازیکنان و... فوتبال ایران تا رسیدن به نقطه مطلوب جای کار بسیاری دارد و نمی‌توان با عبارات شعارگونه و دور از واقعیت لیگ برتر فوتبال را حتی با لیگ‌های معتبر آسیایی نظیر جی‌لیگ‌یک یا سوپرلیگ چین مقایسه کرد.

تا هفته بیست‌ویکم؛ ۹روز یک دیدار!
از ۳۱مرداد سال گذشته که نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران شروع شده است تا نهم اسفند به‌عنوان آخرین روز از برگزاری لیگ برتر فوتبال ایران در هفته ۲۱ که پس از آن رقابت‌های ورزشی کشور به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، حدود ۱۹۰ روز می‌شود که با یک حساب سرانگشتی میانگین فاصله زمانی رقابت‌های لیگ حدود ۹ روز است؛ هرچند دراین‌بین صرفا در ۲ هفته آن هم نه برای همه دیدارها، فاصله زمانی به حداقل ممکن یعنی ۴ روز رسیده است و در بعضی موارد نیز شاهد فاصله زمانی بیست‌ونه‌روزه بین مسابقات بوده‌ایم. به‌صورت‌کلی با لحاظ فاصله زمانی یک‌هفته‌ای برای آغاز لیگ نوزدهم به‌ترتیب از هفته اول رقابت‌ها تا هفته بیست‌ویکم، فاصله زمانی برگزاری مسابقات ۷، ۷، ۱۵، ۷، ۵، ۹، ۱۶، ۵، ۶، ۴، ۱۷، ۶، ۶، ۵، ۴، ۶، ۲۹، ۱۴، ۵، ۹ و ۱۴روز بوده است. ١٥اسفند سال گذشته بود که برای اولین‌بار ستاد مقابله با کرونا در ورزش با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی تمام اماکن و باشگاه‌های ورزشی و مسابقات و لیگ‌های مختلف و تمرینات ورزشی باشگاه‌ها در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد که با توجه به گزارش‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی‌بر ادامه شرایط موجود درخصوص شیوع این بیماری و لزوم اقدامات پیشگیرانه، تمام رویداد‌های ورزشی سراسر کشور ازجمله لیگ‌های فوتبال، تمام اماکن ورزشی و تمرینات تیم‌های باشگاهی تعطیل خواهد بود و بدیهی است تصمیمات مقتضی درباره فعالیت‌های ورزشی پس از بررسی شرایط روز اعلام می‌شود؛ اتفاقی که باعث شد هفته ۲۲ لیگ برتر فوتبال ایران با تأخیر طولانی‌مدت مواجه شود و درنهایت با تصمیمات اتخاذ‌شده، برگزاری آن به اواخر خرداد سال جاری موکول شود.

۹ هفته پایانی؛ ۵ روز یک مسابقه
در تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی، مسابقات فوتبال در انگلیس به اوج می‌رسد و درحالی‌که تیم‌های باشگاهی سایر کشور‌ها در تعطیلات به سر می‌برند، لیگ جزیره فعالیت خود را به فشرده‌ترین حالت ممکن تحت‌عنوان «باکسینگ‌دی» تغییر می‌دهد. هر باشگاه لیگ برتر انگلیس در باکسینگ‌دی این فصل جزیره از ۲۵آذرماه به‌عنوان روز پایانی هفته هفدهم تا ۱۱دی‌ماه به عنوان روز پایانی هفته بیست‌ویکم، ۴ دیدار در طول ۱۶ روز انجام داده است که میانگین فاصله زمانی برای هر مسابقه ۴ روز می‌شود؛ این درحالی است که به‌طور‌کلی فاصله زمانی برگزاری مسابقات در لیگ برتر انگلیس با لحاظ فاصله زمانی یک‌هفته‌ای قبل از آغاز این لیگ در سال جاری (۱۸مردادماه) تا هفته ۲۹ (۱۹اسفند) حدود ۲۱۹ روز گذشته است که به‌خوبی نشان می‌دهند به‌طور‌متوسط هر ۷.۵روز یک دیدار انجام شده است.

رباط‌های پاره در انتظار لیگ برتر؟
پرسش اصلی این است که با چه منطقی لیگ برتر فوتبال ایران که همواره در مقاطع زمانی فشرده با آسیب‌های فراوان برای بازیکنان همراه بوده قرار است ۹ هفته پایانی خود را در ۴۵ روز برگزار کند؟ فوتبالی که همواره حتی در کوران رقابت‌های لیگ برتر و هم‌زمانی آن با دیدار‌های ملی به‌دلیل جلوگیری از آسیب بازیکنان با تعطیلات طولانی‌مدت مواجه شده است و نه‌تن‌ها مسئولان خارج از زمین مسابقه بلکه بازیکنان و عوامل فنی و پزشکی باشگاه‌ها نیز به‌خوبی می‌دانند که لیگ برتر فوتبال ایران از این منظر به‌هیچ‌وجه شرایط مناسبی ندارد و نباید بازیکنان آن را با بازیکنان لیگ‌های معتبر فوتبال دنیا از نظر فیزیکی و توان جسمانی مقایسه کرد، بازیکنانی که حتی در شرایط عادی کیفیت لازم برای ۹۰دقیقه دویدن را ندارند، حال پس از حدود ۲.۵ماه قرنطینه خانگی باید تمرینات خود را در بازه زمانی سه‌هفته‌ای ازسربگیرند و منتظر شروع لیگ برتر باشند. دراین‌بین حتی باید به کیفیت نامناسب زمین‌های تمرین و مسابقه نیز اشاره کرد که در صورت خستگی جسمی بازیکنان احتمال آسیب‌دیدگی و مصدومیت‌های طولانی‌مدت را تشدید می‌کنند و به نظر می‌رسد متولیان امر قبل از آنکه چنین‌تصمیمی را اتخاذ کنند، بازیکنان و امکانات لیگ برتر فوتبال ایران را همسان لیگ‌های معتبر اروپایی دیده‌اند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->