نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

میزبانی جام ملت‌های آسیا در مشهد نیازمند امکانات نرم افزای و سخت افزاری

  • کد خبر: ۲۷۱۴۳
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
میزبانی جام ملت‌های آسیا در مشهد نیازمند امکانات نرم افزای و سخت افزاری
عباس ترابیان: گرفتن میزبانی جام ملت‌ها از کنفدراسیون فوتبال آسیا به خیلی از عوامل بستگی دارد.

علی‌بنی شیخ‌الاسلامی/شهرآرانیوز - فدراسیون فوتبال درخواست رسمی خود را برای میزبانی جام ملت‌های2027 به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده است. چند کشور دیگر هم برای برگزاری این بازی‌ها نامزد هستند که می‌توان به 2 کشور عربستان و قطر اشاره کرد. اگر این امتیاز به ایران برسد، به‌طور‌حتم یکی از 8 استادیوم میزبان برگزاری بازی‌ها استادیوم زیبای امام‌رضا(ع) مشهد خواهد بود. دراین‌باره و اینکه آیا استادیوم امام رضا می‌تواند میزبان افتتاحیه یا اختتامیه جام ملت‌های2027 باشد یا خیر، دقایقی با عباس ترابیان گپ زدیم؛ مدیر سابق کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال و همچنین بازرس کنفدراسیون فوتبال آسیا.


*آقای ترابیان! به‌عنوان اولین سؤال، ایران چقدر شانس دارد که میزبان جام ملت‌های2027 شود؟ خیلی‌ها می‌گویند به دلیل اینکه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عربستان و قطر بیشتر از ماست، ایران شانس کمی برای میزبانی دارد. آیا این درست است؟


گرفتن میزبانی جام ملت‌ها از کنفدراسیون فوتبال آسیا به خیلی از عوامل بستگی دارد. بررسی شرایط کشورها و درنهایت انتخاب یکی از آن‌ها به‌عنوان میزبان نیز سازوکارهای خاص خود را دارد و این‌طور نیست که براساس دیدگاه‌ها میزبان مشخص شود.

برای اینکه میزبان جام ملت‌ها شویم، نیاز به یک عزم جدی و البته ملی داریم و یقین بدانید تنها با خواست فدراسیون فوتبال این موضوع مهم محقق نخواهد شد. به‌طور‌مثال وزارت امور خارجه باید تعهد دهد ویزای تیم‌ها و عوامل برگزاری بازی‌ها و افراد مرتبط را در اسرع وقت در کشور مبدأ صادر کند یا گمرگ ایران باید متعهد شود که همه تسهیلات را در زمان برگزاری بازی‌ها برای ورود و خروج تیم‌ها و همچنین ابزار مرتبط با بازی‌ها مهیا سازد.

یا وزارت امور اقتصاد و دارایی، باید در گردش منابع مالی کمک کند. تضمین امنیت برگزاری بازی‌ها هم یکی از نیاز‌های برگزاری جام ملت‌هاست و خلاصه اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اینکه شرایط نامزدها را ارزیابی کند، همه‌چیز را می‌سنجد.

اگر تعهدهای لازم را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه دهیم، با توجه به اینکه بازی‌ها 7 سال دیگر برگزار می‌شود، می‌توانیم همه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را مهیا کنیم. ضمن اینکه در این مسیر فدراسیون فوتبال آسیا هم به ما کمک خواهد کرد. مهیاکردن شرایط به خودمان بستگی دارد. برگزاری این بازی‌ها در ایران دوسه هفته ما را به آنتن جهانی خواهد برد و این برای کشورمان فوق‌العاده است؛ به‌ویژه از منظر سیاسی.


*مشهد با توجه به دارابودن استادیوم زیبای امام‌رضا(ع)، آیا می‌تواند میزبان دیدارهای مهم جام ملت‌ها به‌طور‌مثال دیدار افتتاحیه یا اختتامیه جام ملت‌ها باشد؟


واقعیت این است که من امکانات استادیوم امام‌رضای مشهد را از نزدیک ندیده‌ام؛ اما باید بگویم شهر مشهد از نظر هتل شرایط بهتری نسبت به تهران دارد. ازسویی فرودگاه شهر مشهد نیز بین‌المللی است و پرواز‌های خارجی در این شهر برقرار است. این دو، دو موضوع مهم در مسیر برگزاری بازی‌ها هستند. اگر استادیوم‌ها دارای امکانات استاندارد باشند، چراکه نه. مشهد می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی برای برگزاری دیدارهای مهم جام ملت‌ها ازجمله دیدار افتتاحیه یا اختتامیه جام ملت‌ها باشد.


*منظور شما از امکانات، چه امکاناتی است؟


امکانات استاندارد. در تعاریف استاندارد این‌طور آمده که پارکینگ‌های استادیوم باید مشخص باشد. دارای 4 رختکن باشد. جایگاه vip و vvip و همچنین اتاق برای توپ‌جمع‌کن‌ها. ورودی و خروجی تماشاگران برای کسانی که برای بازرسی می‌آیند، خیلی مهم است؛ چراکه خروج از استادیوم در زمان بحرانی اهمیت ویژه‌ای برای حفظ جان تماشاگران دارد. در این صورت و دارابودن این امکانات، استادیوم امام‌رضا می‌تواند یکی از نامزدهای اصلی برای برگزاری دیدارهای مهم جام ملت‌ها باشد.


با توجه به اینکه شما بازرس کنفدراسیون فوتبال آسیا بودید، فکر می‌کنید کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از بازدید از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کشور، چه تصمیمی خواهد گرفت؟


ما ابتدا باید تضامین لازم را برای برگزاری بازی‌ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه دهیم. بعد از این نوبت به بازدید از امکانات می‌رسد. با توجه به استادیوم‌هایی که در کشور ساخته شده یا در دست ساخت است و همچنین فرصتی که تا برگزاری این بازی‌ها باقی مانده است، می‌توانیم خواسته‌‌های فدراسیون فوتبال آسیا را برآورده کنیم. همان‌طور که اشاره کردم، تصاحب امتیاز میزبانی بازی‌ها نیاز به یک عزم ملی دارد؛ اینکه همه در کنار هم باشیم و به هم کمک کنیم که خواسته‌‌ها محقق شود. واقعیت این است که فدراسیون فوتبال به‌تنهایی قادر نیست همه کارها را پیش ببرد. ضمن اینکه هر کشوری میزبان شود، از حمایت معنوی و مالی فدراسیون فوتبال آسیا در مسیر برگزاری بازی‌ها برخوردار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->