نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها
پروتکل‌های لیگ آلمان، آماده اجرا ازسوی سازمان لیگ برتر فوتبال

شروع دوباره لیگ در حد بوندس‌لیگا!

  • کد خبر: ۲۷۲۲۵
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
شروع دوباره لیگ در حد بوندس‌لیگا!
جلسه امروز سازمان لیگ و مسئولان فدراسیون فوتبال، تکلیف لیگ نوزدهم را یکسره خواهد کرد. بعد از آنکه ۲ جلسه قبلی مسئولان فدراسیون و ستاد ملی مبارزه با کرونا به نتیجه نرسید، به نظر می‌رسد جلسه امروز، آخرین دورهمی برای تعیین‌تکلیف لیگ نوزدهم باشد. در این شرایط ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و البته مسئولان سازمان لیگ در حال انجام هماهنگی‌هایی هستند تا بتوانند یک پروتکل بهداشتی کامل و قابل‌اجرا در ایران را آماده و ارائه کنند. پروتکلی که قرار است تدوین و تهیه شود، بیشتر از بوندس‌لیگای آلمان الگوبرداری شده، اما با توجه به امکانات موجود در ایران برخی از آن‌ها را نمی‌شود اجرا کرد. بااین‌حال موارد جذاب و مؤثری در جلوگیری از شیوع کرونا مدنظر قرار گرفته که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

بدون تماشاگر، حداقل تا ۵ هفته
مهم‌ترین مسئله‌ای که مقامات تمامی کشور‌های عضو فیفا برای شروع لیگ باید اجرا کنند، برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگر است. لیگ برتر ایران نیز قطعا در صورت شروع با سکو‌های خالی برگزار می‌شود و هیچ تماشاگری روی سکو‌ها حضور نخواهد داشت. سازمان لیگ فعلا برای ۵ هفته مجوز حضور تماشاگران را نمی‌دهد و درصورتی‌که کرونا به وضعیت سفید برسد، حضور تماشاگران آزاد می‌شود؛ اما به احتمال فراوان بازی‌ها تا پایان فصل بدون حضور تماشاگر انجام شود.

تست کرونا، شرط اصلی
اگرچه کشور‌های اروپایی تأکید کردند که هر هفته و قبل از هر مسابقه از همه اعضای تیم‌های حاضر، تست کرونا گرفته شود؛ اما به‌دلیل کمبود امکانات در ایران این مسئله شدنی نیست. مسئولان سازمان لیگ در نظر دارند قبل از شروع تمرینات از اعضای همه تیم‌ها این تست غربالگری انجام شود. از طرف دیگر یک‌بار دیگر نیز این تست قبل از شروع مسابقات انجام شود؛ یعنی درمجموع ۲ بار از همه اعضای تیم‌های لیگ‌برتری تست کرونا گرفته شود. همچنین همه‌روزه آزمایش‌های غربالگری (تب‌سنجی و...) در تمرینات و مسابقات صورت بگیرد.

عکس تیمی ممنوع!
مراسم شروع مسابقات با تمهیدات ویژه‌ای برگزار می‌شود. دیگر خبری از کودکانی که همراه بازیکنان به زمین می‌آیند، نخواهد بود. از طرفی اعضای تیم‌ها حق گرفتن عکس یادگاری را نخواهند داشت و همچنین دست‌دادن اعضای ۲ تیم قبل از بازی‌ها نیز ممنوع است. مراسم قرعه‌کشی اول بازی نیز توسط داوران و کاپیتان‌ها با فاصله اجتماعی زیاد باید انجام شود و تیم‌ها کارشان را شروع کنند.

توپ‌جمع‌کن‌های الکل‌به‌دست
یکی از پیشنهاد‌ها این است که ۲۰ توپ در هر مسابقه کنار زمین وجود داشته باشد. ازاین‌رو توپ‌جمع‌کن‌ها با مواد ضدعفونی‌کننده و الکل و همچنین ماسک و دستکش‌های مخصوص کنار زمین بنشینند و هر بار که توپ بیرون می‌رود، آن را کاملا پاکیزه و استریلیزه کنند تا توپ‌های ضدعفونی‌شده به دست فوتبالیست‌ها برسد.
فاصله اجتماعی روی نیمکت
نیمکت‌نشینان تیم‌ها نیز از قوانین بهداشتی مستثنا نیستند. براساس قوانین، همه اعضای تیم‌ها که روی نیمکت می‌نشینند، ملزم به استفاده از ماسک خواهند بود. همچنین باید حداقل فاصله یک صندلی بین افراد رعایت شود.

حذف نشست خبری و میکسدزون
سازمان لیگ در نظر دارد برای جلوگیری از تجمع خبرنگاران و عکاسان نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقات را حذف کند. ازاین‌رو در میکسدزون نیز دیگر مصاحبه‌ای صورت نمی‌گیرد و خبرنگاران حق سؤال‌پرسیدن در این بخش را نیز نخواهند داشت.

محدودکردن خبرنگاران و عکاسان
با توجه به حذف نشست خبری و میکسدزون از مسابقات هر بازی تعداد محدودی خبرنگار و عکاس به ورزشگاه‌ها راه داده می‌شود که باید با فاصله اجتماعی مناسب و همچنین موارد بهداشتی (استفاده از ماسک و دستکش) در جایگاه‌های خود مستقر شوند. همچنین جایگاه عکاسان پشت دروازه با تمهیدات ویژه‌ای سر‌وشکل جدید خواهد گرفت.

شادی گل آداب دارد
سازمان لیگ و ستاد کرونا قصد دارند درباره شادی گل بازیکنان، مسائل را در نظر بگیرند. براین‌اساس، زننده گل نباید بعد از بازکردن دروازه حریف شادی غیرمتعارف داشته باشد. به‌عبارت‌بهتر، دست‌دادن و درآغوش‌گرفتن بازیکنان بعد از گل‌زدن ممنوع شده است و آن‌ها فقط می‌توانند آرنج‌ها یا پا‌های خود را به نشانه خوش‌حالی به هم بزنند. البته ممکن است این قوانین در طول بازی‌ها اجرا نشود.

تعویض‌ها افزایش یافت
یکی از مواردی که در پروتکل بهداشتی گنجانده شده، درباره قوانین تعویض است. براساس پیشنهاد فیفا و با توجه به تعطیلی طولانی‌مدت، ازاین‌پس هر تیم می‌تواند در طول ٩٠دقیقه ۵ تعویض انجام دهد تا از مصدومیت‌های احتمالی با توجه به نبود زمان بدن‌سازی مناسب جلوگیری شود. البته قوانین تعویض هم تغییراتی داشته است. ازاین‌پس بازیکنی که از زمین بیرون می‌آید و بازیکنی که وارد می‌شود، حق دست‌دادن با هم ندارند و باید از فاصله یک‌متری یکدیگر عبور کنند.

آب دهان نیندازید لطفا!
یکی از اتفاقات متداول در بین فوتبالیست‌ها پرتاب آب دهان به داخل زمین چمن است. بار‌ها این مسئله که بازیکنان آب دهان خود را به داخل چمن پرتاب کنند، دیده شده است؛ اما حالا در بوندس‌لیگا هر بازیکنی این کار را انجام دهد و مشاهده شود، از داور کارت زرد می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->