صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ورود ۱۳۴ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز پایه اولی به مدرسه و افزایش ۳ درصدی تعداد آن‌ها در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ خبر داد.
طنین همتی/شهرآرانیوز، ابوالحسن حقیقی در ادامه افزود: پایگاه‌های سنجش سال گذشته ۶۸ پایگاه بود و امسال به ۱۱۰ پایگاه افزایش پیدا کرد. پیشنهاد کردیم که این میزان به ۱۲۵ پایگاه افزایش یابد تا خانواده‌ها در سنجش پایه اول به مشکل برنخورند.
وی گفت: امسال هم از ابتدای خردادماه ثبت‌نام سال تحصیلی جدید به‌ویژه در پایه اول آغاز شده است. دستورالعمل ستاد ثبت‌نام به کل مناطق چهل‌وهفت‌گانه استان ارسال شده است و گروه‌هایی که در مناطق برای ثبت‌نام باید حضور داشته باشند، در این مناطق چهل‌وهفت‌گانه تشکیل شده‌اند.
وی درخصوص روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سنجش با اشاره به اینکه پایگاه‌های سنجش از ابتدای مردادماه تا انتهای شهریورماه برپا خواهد بود، اضافه کرد: برای ثبت‌نام در سامانه پایگاه‌های سنجش، خانواده‌ها با مراجعه به نزدیک‌ترین مدارس از الان نوبت‌گیری کنند.
وی افزود: این پایگاه‌ها با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی هر روز ۲۰ نفر و در ماه ۵۰۰ نفر پذیرش را می‌کنند.
وی با بیان اینکه هزینه ثبت‌نام سنجش اولیه ۴۰ هزار تومان و هزینه لغو نوبت ۲۰ هزار تومان است، تصریح کرد: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم در همان روزی که نوبت داده می‌شود به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند که منجر به لغو نوبت فرزندانشان نشود و ما هم بر طبق برنامه زمان‌بندی شده سنجش را انجام دهیم.
وی ادامه داد: ساعت کار پایگاه‌ها را نسبت به سال گذشته از ۴ ساعت به ۵ ساعت افزایش دادیم. هزینه سنجش هم برای ۱۰ درصد دانش‌آموزان نیمه‌بهاست و برای ۵ درصد هم رایگان خواهد بود و سنجش دانش‌آموزان عشایر هم در استان رایگان است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: اداره ارزیابی رسیدگی به شکایات در استان بحث ثبت‌نام در همه پایه‌ها را به دقت رصد می‌کند و چنانچه هر یک از اولیای ما درباره ثبت‌نام شکایتی داشتند، از طریق سامانه شکایات به نشانی medu.ir یا به‌صورت حضوری یا تلفنی به مسئول ارزیابی هر منطقه اعلام کنند.
وی با تأکید بر اینکه نزدیک‌ترین مدرسه بهترین مدرسه است، گفت: تنها شرط ثبت‌نام ما برای دانش‌آموزان، ثبت‌نام در نزدیک‌ترین مدارس برای رفاه حال خود دانش‌آموز است.
وی گفت: برخی مدارس در ۲۷ اردیبهشت‌ماه بازگشایی شدند که بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی در مرحله اول آن انجام شده است.

وی افزود: برای مهرماه هم ما تابع پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا در استان و کشور هستیم و هرگونه تمهیداتی درباره ضدعفونی مدارس و تجهیزاتی که مورد نیاز است را به مدارسمان ابلاغ خواهیم کرد.
ابوالحسن حقیقی تأکید کرد: مبلغی که مدارس مجوز دریافت آن را دارند، فقط مبلغ بیمه و کتاب است و هیچ‌گونه وجه دیگری در هنگام ثبت‌نام توصیه نمی‌کنیم. باتوجه‌به اینکه اولیا هر سال کمک‌های داوطلبانه به مدارس دارند، ما مانع این کمک‌های داوطلبانه نمی‌شویم. اگر چنانچه فوق‌برنامه‌ای اجرا شود، این برنامه باید به رویت اولیا برسد و با تأیید انجمن اولیا و مدرسه دریافتی اضافه گرفته شود.
وی تصریح کرد: از همه اولیا درخواست می‌کنیم ثبت درخواست کتاب در سامانه را اولویت قرار دهند تا کتاب‌ها به‌موقع در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: نرم‌افزار شاد تا پایان سال تحصیلی امسال یعنی شهریورماه ادامه خواهد داشت و باتوجه‌به اینکه بحث کرونا ادامه‌دار است، برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود این نرم‌افزار همچنان به‌قوت خودش باقی باشد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.