کمبود حداقل ۱۴۰ هزار پرستار در کشور| تعرفه پرستاری باعث تبعیض شد تصادف دلخراش جاده زابل با ۱۳ کشته و مصدوم| سه کودک بین جان باختگان نجات ۷ شهروند از حادثه آتش سوزی در صادقیه مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) چاقوکشی مرگبار همسایه‌ها در تهران و دستگیری متهمان فراری بکارگیری غیرپرستاران در بیمارستان‌های خصوصی به علت کمبود پرستار تصادف شدید ۲ دستگاه تریلی کشنده با خودرو ام وی ام در بزرگراه کلانتری مشهد (سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳) کشف ۱۳۶ کیلوگرم تریاک در مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) انفجار پالایشگاهی در «ازمیت» ترکیه ۱۰ زخمی برجای گذاشت (۱۵ آبان ۱۴۰۳) دستگیری ۲۰ فعال یک شرکت هرمی در مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) فوت دختر یازده‌ساله در کاشمر براثر ضرب‌وجرح بوده است در آغوش مرگ و در بند فقر: قصه تلخ کارگران سالن تشریح پزشکی قانونی توقیف پراید با راننده یازده‌ساله در اصفهان + عکس اعلام اولویت‌ها و هزینه اولیه حج ۱۴۰۴ جهانگیر: اجل مهلت نداد حکم شارمهد اجرا شود تهاتر بدهی‌های دارویی سازمان غذا و دارو و تأمین اجتماعی افراد تحصیل‌کرده کمتر به زوال عقل مبتلا می‌شوند بررسی یکی از علل سقط جنین در خانواده‌ها پیش‌بینی شروع پیک اول آنفلوانزا از اواخر آذر ۱۴۰۳ آغاز فاز جدید رتبه‌بندی معلمان از مهرماه ۱۴۰۴ تحول نظام سلامت در ایران در گرو هوش مصنوعی است این متن را با صدای آهسته بخوانید! پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۱۵ آبان ۱۴۰۳) | کاهش دمای ۱۱ تا ۱۵ درجه‌ای در انتظار استان پرونده سرم‌های آلوده دیالیز روی میز دستگاه قضا ۱۰ درصد سالمندان «کم‌ماهیچگی» یا «تحلیل عضلانی» دارند کمبود معلم، مانعی بر سر راه آموزش باکیفیت در مدارس ابتدایی | ثبت‌نام ۹ میلیون دانش‌آموز در مقطع ابتدایی عملکرد پزشکی قانونی خراسان رضوی در شش ماه اول ۱۴۰۳ | ۱۶۱ مرگ داغ در بهار و تابستان کاهش ابتلای بانوان به سرطان پستان و تخمدان از جمله تأثیرات مثبت فرزندآوری است چرا گردشگران ایرانی فقط استانبول و آنتالیا را برای سفر انتخاب می‌کنند؟ تنها مکان مطمئن برای عرضه دارو «داروخانه» است کاهش تدریجی قد یکی از علائم پوکی استخوان است  کشف ۵۷ کیلوگرم زعفران تقلبی در طرقبه‌شاندیز (۱۵ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خانواده‌ها نگران دروس کلاس‌اولی‌ها نباشند/ اجرای طرح "تعلیم" برای تقویت پایه علمی کلاس اولی‌ها

  • کد خبر: ۳۱۱۵۷
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
خانواده‌ها نگران دروس کلاس‌اولی‌ها نباشند/ اجرای طرح
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هنوز نمی‌توانیم درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در سالی که ویروس کرونا مدارس را با تعطیلی روبه‌رو کرد، پیش‌داوری کنیم.
سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، ابوالحسن حقیقی افزود: افزون بر اینکه هنوز زمان ارزیابی فرایندی معلمان نرسیده است و در پایان سال تحصیلی یعنی در ۳۱ شهریورماه تمام می‌شود، خوشبختانه آموزش و پرورش خراسان رضوی ۴ سال است طرح تعلیم را در استان اجرا کرده است که به همین دلیل خانواده‌ها نباید نگران باشند.
او با بیان اینکه طرح «تعلیم» خلاصه شده تقویت علمی لایه‌های یادگیری معلم است، ادامه داد: این طرح با تمرکز بر پایه اول ابتدایی و کاهش نرخ تکرار پایه در دستورکار آموزش و پرورش در کل استان اجرا شده است تا درصد قبولی‌ها در پایه افزایش پیدا کند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه خوشبختانه طرح «تعلیم» یکی از تجارب موفق استان است، گفت: ۴ سال است این تجربه را به دست آورده‌ایم و جزئیاتش را نیز برای معاونت آموزش ابتدایی کشور فرستادیم تا از دستاورد‌های آن استفاده کنند. در طرح تعلیم، در یک فرایند یک‌ساله دانش‌آموزانی که در مرحله اول به تشخیص معلم نیاز به تلاش بیشتر دارند، شناسایی و تقویت می‌شوند؛ یعنی بخش‌هایی که نیاز به تقویت دارد را معلم با کمک خانواده جبران می‌کند.
حقیقی تأکید کرد: در طرح تعلیم، نقش خانواده بسیار مهم است. خانواده باید همکاری کند تا وقتی در پایان سال تحصیلی دانش‌آموز به مرحله «نیاز به تلاش بیشتر» رسید، به تقویت علمی او کمک کند تا ضعفش در تابستان جبران شود و در کارنامه‌اش «نیاز به تلاش بیشتر» درج نشود، بلکه با موفقیت پایه را بگذراند.
 
نقش والدین در بحران کرونا
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: امسال که کشور درگیر بحران کرونا شد و به ناچار از اوایل اسفندماه مدارس تعطیل شد، نقش والدمعلمی خیلی بیشتر دیده شد. یعنی تعدادی از خانواده‌ها از طریق شبکه شاد، تدریس معلم را ارزیابی می‌کردند و حتی به ما بازخورد نیز می‌دادند که خوشایند بود.
حقیقی ادامه داد: همان‌طور که پیش‌بینی کرده بودیم کارگروه طرح تعلیم نسبت به سال گذشته فعال‌تر عمل کند، کرونا باعث شد والدین بیشتر در کنار فرزندانشان باشند و به معنای واقعی به نقش والدمعلمی بیشتر نزدیک شوند و آموزش یادگیری ما را اثربخش‌تر کنند.
او با قدردانی از اولیای دانش‌آموزان و معلمان فعال در استان اظهار کرد: از ۲۷ اردیبهشت‌ماه که مدارس باز شد، تعدادی از معلمان در مدارس حاضر شدند و اعلام کردند هر دانش‌آموزی که در مباحث درسی به رفع اشکال نیاز دارد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدارس بیاید و رفع اشکال کند. همچنین تعدادی از معلمان در شبکه شاد به دانش‌آموزان آموزش دادند که همه این موارد را با تأکید بر پایه اول انجام داده‌ایم.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خطاب به اولیای دانش‌آموزان گفت: به اولیا اطمینان می‌دهم ۳ مبحث مهمِ خواندن و نوشتن و حساب کردن در پایه اول در این ایام که مدارس بازگشایی شده یا از طریق شبکه شاد با نظارت معلمان به درستی پیگیری شده است، زیرا معلم پایه اول باید مطمئن شود دانش‌آموز در این ۳ مهارت به نتیجه‌ای که باید، رسیده است و این را مدیر مدرسه نیز باید تأیید کند.
حقیقی ادامه داد: نیاز به تلاش بیشتر زمانی در کارنامه دانش‌آموزان ثبت می‌شود که معلم و خانواده‌ها از این ۳ مهارت نگران باشند. حتی اگر نیاز به تلاش بیشتر ثبت شد، طرح تعلیم را برای تابستان پیش‌بینی کرده‌ایم.
او افزود: معیار تصمیم‌گیری درباره قبولی یا نیاز به تلاش بیشتر، معلم است. ملاک‌های ارزشیابی توصیفی کاملا مشخص است و معلمان به این اصول مسلط هستند و خانواده‌ها دراین‌باره نگران نباشند.
حقیقی ادامه داد: از همه اولیا خواهش می‌کنم درخواستی برای تکرار پایه نداشته باشند، زیرا تکرار پایه آسیب‌هایی دارد. دانش‌آموزی که مشمول تکرار پایه می‌شود، ۸۰ درصد از مسائل را در ۵ ماه اولیه آموزش دیده است و وقتی می‌بیند هم‌سالان خودش در پایه بالاتر تلاش می‌کنند، دچار یأس و افسردگی می‌شود. ریشه‌هایی در این دانش‌آموزان پیدا می‌کنیم که این ناامیدی باعث می‌شود ترک تحصیل کنند. یعنی آینده نامعلومی را برای آن‌ها متصور خواهیم بود؛ بنابراین من خواهش می‌کنم اولیا کمک کنند. ما در طرح تابستانه به‌عنوان طرح تعلیم تلاش می‌کنیم دانش‌آموزانی که در خردادماه «نیاز به تلاش بیشتر» کسب می‌کنند، در تابستان موفق شوند تا در مهرماه به پایه بالاتر بروند.
او اظهار کرد: ضمن اینکه همه مدیران مدارس با طرح تعلیم آشنا هستند، در حال بازیابی این طرح هستیم. سال گذشته آموزش مجازی در دستورکارمان نبود. اکنون به ضرورت به سمت آموزش مجازی رفتیم و رویکرد‌هایی را پیش‌بینی کردیم و بحث توانمندسازی و توسعه حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی را با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین آموزشی در دستورکار داریم.
حقیقی افزود: هرچند تعدادی از معلمان استان، درباره فناوری‌های نوین و آموزش مجازی آموزشی ندیده بودند، ما به اقتضای شرایط از آن‌ها خواستیم به سمت آموزش مجازی بروند و این موضوع را در توانمندسازی معلمان در نظر گرفته‌ایم که نتیجه‌اش به دانش‌آموزان خواهد رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->