جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟ جزییات تازه از قتل ۲ جوان در جشن تولد خونین در گلمکان خراسان رضوی + عکس دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (۲۹ فروردین)
سرخط خبرها

امتحانات پایه نهم قطعا حضوری خواهد بود

  • کد خبر: ۲۸۴۰۰
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
امتحانات پایه نهم قطعا حضوری خواهد بود
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به‌دلیل رعایت عدالت در فرایند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم، امتحانات این پایه باید حضوری برگزار شود.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، مهدی مجیدی‌فرد با اعلام این خبر افزود: تصمیم‌گیری برای برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم مدارس برعهده ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش بوده است و ادارات کل استان‌ها نمی‌توانند تغییری در آن ایجاد کنند.

وی به راه‌اندازی پویش لغو برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در جریان راه‌انداز این پویش هستیم و نگرانی والدین را منطقی می‌دانیم، اما برپایی این امتحانات بی‌حکمت نیست و آمادگی مدارس ما برای انجام این امتحانات، نشان از حساسیت بالای ما دارد.

مجیدی‌فرد ادامه داد: دلیل برگزاری حضوری امتحانات این ۲ پایه تحصیلی آن است که پایه دوازدهم سراسری است و نمرات آن در کنکور کارشناسی تأثیر دارد. اما چرایی برگزاری حضوری پایه نهم به‌علت فرایند تحصیلی و انتخاب رشته‌ای است که این دانش‌آموزان باید برای پایه دهم انجام دهند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تأکید کرد: نمرات پایانی این دانش‌آموزان تأثیر بسیار زیادی بر ثبت‌نام آنان دارد و همچنین سندی بر شایستگی تحصیلی آنان در انتخاب رشته مورد علاقه آن‌هاست. تنها نکته‌ای که نسبت به ادوار گذشته تغییر داده‌ایم آن است که سخت‌گیری‌های گذشته را به‌دلیل شرایط کنونی کمتر کرده‌ایم.

معلمان سؤالات نهم را طراحی خواهند کرد

مجیدی‌فرد در ادامه به تغییرات برگزاری امتحانات امسال اشاره کرد و گفت: هر سال بنا بر این بود که امتحانات پایه نهم به‌صورت هماهنگ برگزار شود. اما به‌دلیل شرایط کنونی، تجمعات باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی صورت گیرد؛ از این رو وقتی امتحانات به مدارس محول شود، مدیر مدرسه می‌تواند براساس جمعیت موجود، فاصله‌گذاری اجتماعی را به درستی رعایت کند.

وی ادامه داد: نمرات پایان ترم دانش‌آموزان پایه نهم ۵۰ درصد در قبولی آن‌ها در مدارس نمونه‌دولتی اثرگذار است و همچنین ۳۵ درصد نمرات امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم در فرایند هدایت تحصیلی اثرگذار است، این امتحانات حضوری برگزار می‌شود تا قدرت تمیزدهندگی بیشتری داشته باشد.

مجیدی‌فرد تصریح کرد: بنابراین و در شرایط کنونی، سؤالات پایانی این مقطع تحصیلی توسط معلمان هر مدرسه طراحی خواهد شد و تمام سعی ما این است تا عدالت آموزشی برای این پایه رعایت شود.

ارزشیابی دانش‌آموزان ابتدایی در حال انجام است

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به وضعیت مدارس پس از بازگشایی پرداخت و گفت: از زمان بازگشایی و آمار‌هایی که به اطلاع رسانه‌ها رساندیم، تغییری در ظرفیت یا میزان استقبال دانش‌آموزان شکل نگرفته است. فقط دروس مقطع ابتدایی به پایان رسیده است و همکاران ما مشغول ارزشیابی نهایی هستند. همچنین دانش‌آموزان پایه دوازدهم باتوجه‌به اینکه امسال کنکور هم دارند، بیشتر به مدرسه مراجعه می‌کنند تا در برخی دروس، رفع اشکال لازم برای آنان انجام شود.

مجیدی‌فرد به دروس مهارتی در مدارس اشاره کرد و گفت: وضعیت به وجود آمده همه را غافلگیر کرد و به چالش کشید. در حوزه مدارس مهارت‌محور یا برخی مدارس که دروس فنی‌حرفه‌ای یا کاردانش دارند، امیدواریم بتوانیم آموزشی که در ۳ ماه پایانی سال تحصیلی باید ارائه می‌دادیم را ابتدای سال تحصیلی جدید انجام بدهیم.

گقتنی است، ۹۴ هزار دانش‌آموز پایه نهم در خراسان رضوی در امتحانات حضوری شرکت خواهند کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->