صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

متخصص بین المللی اعصاب و روان گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ بیمار مبتلا به صرع در کشور درمان شده اند که حدود ۳۰ نفر آنها در بیمارستان‌های مشهد تحت درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، پروفسور علی گرجی امروز (پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳) در همایش بین المللی صرع در مشهد، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد این عمل‌ها موفق آمیز بوده است که همه این اتفاقات خوب به دست متخصصان توانمند ایرانی رقم خورده است.

وی که یکی از استادان دانشگاه مونستر آلمان است، تصریح کرد: ایرانیان همواره توانمندی‌های خودشان را به همه دنیا نشان داده اند و به جرات می‌توان گفت که مشکل بسیاری از بیماران داخلی و خارجی به همت پزشکان ایرانی قابل حل است.

این متخصص بیماری‌های اعصاب و روان خاطرنشان کرد: ما در گذشته اعزام بیمار به خارج از کشور داشتیم، اما اکنون نه تنها چنین کاری انجام نمی‌شود، بلکه بیماران غیرایرانی زیادی هستند که به ایران و مشهد جهت انجام اقدامات درمانی آمده‌اند.

پروفسور گرجی عنوان کرد: مشهد یکی از شهر‌های موفق کشور در حوزه نوروساینس علوم اعصاب بوده است و بیماران زیادی در این شهر تحت درمان قرار گرفتند و اقدامات انجام شده بر روی این بیماران با نتایج موفق همراه بوده است.

وی اظهار کرد: صرع بیماری است که درمان کاملی برای آن وجود ندارد و حدود یک درصد جامعه مبتلا به آن هستند. این بیماری اغلب از دوره کودکی شروع می‌شود و ۲۰ تا ۳۰ درصد مبتلایان آنها صرع مقاوم به درمان دارند.

این متخصص با بیان اینکه بیمارستان امام رضا (ع) اولین مرکز شرق کشور و دومین مرکز در کل کشور بوده که بخش علوم اعصاب را راه‌اندازی کرده است، خاطرنشان کرد: این اقدام نتیجه سال‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر جوانان کشور بوده است که اکنون در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

همایش تخصصی صرع با هدف ارائه آخرین دستاورد‌های حوزه این بیماری با حضور بیش از ۱۰۰ متخصص اعصاب و روان تا فردا در مشهد ادامه دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.