صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افتتاح سی‌و‌هفتمین مجموعه آموزشی طرح «سه‌شنبه‌های افتتاح» | جبران کمبود سرانه آموزشی مشهد تا پایان سال‌۱۴۰۴

  • کد خبر: ۲۹۳۴۶۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
در یکی دیگر از سه‌شنبه‌های افتتاح، با حضور استاندار خراسان‌رضوی و فرماندار مشهد، مدرسه‌ای دیگر در راستای جبران کمبود سرانه آموزشی شهرستان مشهد افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در یکی دیگر از سه‌شنبه‌های افتتاح، با حضور استاندار خراسان‌رضوی و فرماندار مشهد، مدرسه‌ای دیگر در راستای جبران کمبود سرانه آموزشی شهرستان مشهد افتتاح شد. در آیین بهره‌برداری این دبستان دوازده‌کلاسه، استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به طرح سه‌شنبه‌های افتتاح، بیان کرد: این طرح که توسط فرماندار مشهد ایجاد و به‌صورت مستمر ادامه یافته، مبتنی بر جبران کمبود سرانه‌های آموزشی است و برای حل و جبران این مشکل هیچ‌راهی جز حضور و مشارکت جهادی خیران مدرسه‌ساز و همراهی دولت در این مسیر، وجود ندارد.

یعقوبعلی نظری افزود: خوشبختانه با مشارکت خیران، دولت و همچنین مولدسازی، ارتقای سرانه آموزشی استان در حال انجام است. مولدسازی، راهکار و شیوه عمل طراحی‌شده در خراسان‌رضوی است و ساخت ۵ هزار کلاس درس در قالب این طرح برنامه‌ریزی محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار با وزیر آموزش و‌پرورش دولت چهاردهم، وی با انگیزه قوی و تأیید موضوع مهم مولدسازی، ضرورت اجرای آن را مورد‌تأکید و رضایت قرار داد. ظرف یک تا دو سال آینده باید موضوع کمبود سرانه فضای آموزشی در استان حل و رفع شود.

ساخت ۶۲۰ کلاس در یک سال اخیر

در این مراسم همچنین فرماندار مشهد با بیان اینکه در راستای این پویش و طی یک سال اخیر تاکنون ۶۲۰‌کلاس درس جدید به ظرفیت آموزشی مشهد اضافه شده است، گفت: مدرسه دوازده‌کلاسه‌ای که در محدوده توس مورد بهره‌داری قرار گرفت، سی‌و‌هفتمین مجموعه آموزشی در بخش مرکزی شهرستان مشهد است.

محسن داوری با تأکید بر استمرار طرح سه‌شنبه‌های افتتاح تا پایان کمبود سرانه آموزشی در مشهد، بیان کرد: اکنون بیست مدرسه ۹ و دوازده‌کلاسه در انتظار افتتاح هستند. وی با اشاره به مشارکت خیران در این طرح افزود: حدود ۹۰‌درصد از مدارسی که در این طرح افتتاح می‌شوند با مشارکت خیران بوده است که بخشی یا کل هزینه ساخت را پرداخت کرده‌اند.

کمبود ۵‌هزار کلاس درس در مشهد

فرماندار مشهد با بیان اینکه در مجموع ۵‌هزار کلاس درس دیگر در شهرستان کم داریم، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است که تا پایان سال تحصیلی آینده حدود ۲هزارو۵۰۰ کلاس را تحویل مردم بدهیم و ۲هزارو۵۰۰ کلاس دیگر هم به همت خیران ساخته خواهد شد که این کمبود جبران شود. 

مدیر آموزش‌و‌پرورش تبادکان نیز در این مراسم گفت: این مدرسه، سی‌و هفتمین مدرسه تبادکان است که از مهر‌۱۴۰۱ در تبادکان افتتاح شده است. دبستان زنده‌یاد حاج‌محمد یوسف‌بهبهانی دارای دوازده کلاس درس با ظرفیت ششصد نفر در دو نوبت و در زیربنای ۱۰۴۷‌متر‌مربع آموزشی و ۱۷۰۰‌مترمربع محوطه‌سازی در خیابان توس‌۹۷ ساخته شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. محمدحسین عبداللهی افزود: مجموع اعتبار هزینه‌شده برای ساخت این مدرسه ۱۵۰‌میلیارد ریال است و در مهرماه جاری شش مدرسه جدید با ۸۶‌کلاس درس در این منطقه آماده افتتاح و بهره‌برداری داریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.