صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با این روش جدید پخت برنج، ویتامین‌ها حفظ می‌شوند و میزان آرسنیک کاهش می‌یابد

  • کد خبر: ۲۹۴۷۵۵
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
به گفته عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، روشی جدید برای پخت برنج وجود دارد که هم میزان آرسنیک این ماده غذایی را تا حدی کاهش می‌دهد هم ویتامین‌های موجود در برنج را حفظ می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سمیرا ربیعی در همایش «خوراک سالم، از انتخاب تا مصرف» محور بحث خود را پیرامون اصول آشپزی سالم قرار داد و گفت: ابتدا به میزان ۴ برابر حجم برنج در یک ظرف آب بریزید و بگذارید آب به جوش آید. سپس برنج را در آب جوش آمده بریزید و بگذارید ۵ دقیقه قل بخورد. بعد از ۵ دقیقه، برنج را آب کش و سپس آن را کته کنید و بگذارید بپزد. با این کار تا حد زیادی آرسنیک برنج حذف می‌شود ولی ویتامین‌های آن نیز تا مقدار زیادی در برنج می‌ماند.

وی استفاده از لبنیات کم چرب، استفاده از گوشت‌های کم چرب و چربی گرفته، مصرف نکردن پوست ماهی و مرغ، حذف سس مایونز یا استفاده از انواع کم چرب آن، محدود کردن مصرف سوسیس و کالباس و جگر و امعاء و احشاء حیوانات را از راه‌های افزایش سلامت مواد غذایی دانست.

این کارشناس تغذیه بشقاب غذایی سالم را بشقابی دانست که نیمی از آن را سبزیجات، یک چهارم آن را پروتئین و باقیمانده آن را کربوهیدرات تشکیل دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.