صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تعیین جنسیت نوزاد پیش از بارداری علمی نیست

  • کد خبر: ۳۰۵۷۴
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
متخصص زنان و نازایی گفت: هر موضوعی که درباره تعیین جنسیت نوزاد پیش از بارداری مطرح می‌شود، از نظر علمی تأیید شده نیست.
لاله سادات کوثری/ شهرآرانیوز- فریده اخلاقی افزود: بدن یک مادر قبل از بارداری باید از نظر مواد غذایی غنی باشد، بدین معنا که بدن وی به‌عنوان بستر رشد جنین نیاز به همه نوع مواد غذایی دارد و نباید روش‌هایی برای مادر تجویز شود که گروهی از مواد غذایی بر دیگر غذا‌ها ترجیح داده و مصرف شود.

وی ادامه داد: رژیم‌های تعیین جنسیت که عموما با تغییر در مصرف سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم تنظیم می‌شود و دست‌کم باید ۲ ماه قبل از تاریخ پیش‌بینی‌شده برای بارداری شروع شود، از نظر علمی تأیید شده نیست و تمام این موارد بر اساس حدس و گمان‌هایی است که متأسفانه برخی افراد در ویزیت‌ها یا تشخیص‌های خود بیان می‌کنند.

وی افزود: تغییر در مصرف ۴ ماده معدنی مهم قبل از بارداری روی سلامت جسمی مادر و جنین در دوران بارداری تأثیر می‌گذارد و اینکه گفته می‌شود برای پسردار شدن باید در رژیم غذایی میزان مصرف سدیم و پتاسیم و برای دختردار شدن کلسیم و منیزیم افزایش یابد، پشتوانه علمی ندارد.

این پزشک تأکید کرد: بنابراین رژیم پسردار شدن می‌تواند برای مادران با فشارخون بالا و نارسایی قلبی مشکلاتی ایجاد کند. همچنین رژیم دختردار شدن نیز می‌تواند برای مادران با نارسایی کلیوی، اختلالات عصبی و... مشکل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ریزمغذی‌ها می‌تواند شاخص مهمی در موضوع رشد و سلامت جنین باشد، افزود: سلامت جسمی و تغذیه‌ای مادر قبل بارداری می‌تواند روی روند رشد، تنظیم درست زمان زایمان و نوزاد سالم اثر بگذارد، بنابراین هرگونه کاهش یا افزایش در روند مصرف مواد غذایی می‌تواند یک بارداری و زایمان سالم را به مخاطره بیندازد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.