صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افتتاح دوباره لیگ برتر در فولادآرنا

استقلال - فولاد؛ جنگ سهمیه در اهواز

  • کد خبر: ۳۱۵۴۳
  • ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
دو تیم استقلال و فولاد در شرایطی دیدار افتتاحیه دوم لیگ را برگزار خواهندکرد که در هر دو به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند.

شروین رمضانی/شهرآرانیوز_، با برگزاری دیدار معوقه فولاد خوزستان و استقلال تهران، دوباره لیگ برتر فوتبال بعد از وقفه‌ای حدودا 4 ماهه آغاز می‌شود. با توجه به شرایط قرمز و کرونایی خوزستان مشخص نیست دقیقا با چه تمهیداتی قرار است استقلال راهی اهواز شود و به مصاف فولاد برود.

 

این دیدار از ساعت 21 چهارشنبه، چهار تیرماه در ورزشگاه فولادآرنا شروع می‌شود تا دوباره فوتبال‌دوستان شاهد رقابت لیگ‌برتری‌ها باشند.

 

بهتر بود برگزار نشود


با توجه به اینکه آمار کرونا به شکل نگران‌کننده‌ای در حال رشد است و از سوی دیگر واضح است که سازمان لیگ و تیم‌ها نخواهندتوانست تمهیدات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایند، شاید بهتر بود که لیگ با معرفی قهرمان با همین جدول فعلی به پایان برسد، اما در نهایت سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا تصمیم به ادامه برگزاری رقابت‌ها گرفتند. با وجود اینکه قرار است مطابق دستور سازمان لیگ، تیم‌ها هر 10 روز تست PCR بدهند، اما مشخص نیست دقیقا چه بر سر فوتبالیست‌ها و سایر اعضای تیم‌ها خواهدآمد.

مهمترین نکته و خطر اما مربوط به شهرهایی است که هم در لیگ برتر نماینده دارند و هم در محدوده قرمز و هشدار قرار دارند. آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان و البته تهران از جمله استان‌هایی هستند که به شدت درگیر کرونا هستند. همانطور که عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال دیروز اعتراف کرد، قطعا هیچ پروتکلی نه در تمرینات و نه در رفت‌وآمد و هتلینگ تیم‌ها رعایت نخواهدشد و شروع دوباره لیگ می‌تواند ترسناک باشد.


البته نباید فراموش کرد که تنها دلیل برخی از مالکان برای تعطیلی لیگ، فرار از پرداخت تمام و کمال قرارداد بازیکنان بود. برخی باشگاه‌ها که اتفاقا خصوصی هم اداره می‌شوند، ترجیح می‌دادند تا علاوه بر صرفه‌جویی بین 20 الی 30 درصدی، از پاسخگویی در قبال جایگاه و نتیجه نامطلوب آتی نیز فرار کنند، اما با اینکه برای رسیدن به هدف، به هر دری هم زدند، در نهایت سازمان لیگ اعلام کرد باید تمامی رقابت‌ها برگزار شود.


استقلال، مجیدی، بدهی و یک تیم مصدوم


شرایط استقلال در بیرون و داخل زمین چندان خوب نیست. آبی‌ها با دسته‌گل‌های مدیران سابق، این روزها حسابی درگیر دادگاه‌ها و پرونده‌هایی هستند که علیه‌شان به جریان افتاده. در بدبینانه‌ترین حالت استقلال باید به زودی بیش از 10 میلیون دلار به شاکیانش پول پرداخت کند. (بخش عمده این طلب به پادوانی برمی‌گردد که تقاضای خسارت روزشمار بابت تاخیر در دریافت مطالباتش کرده‌است.)




از سوی دیگر فرهاد مجیدی با مصدومیت تعدادی از بازیکنانش روبه‌روست و همین موضوع باعث شده تا دست او از قبل هم بسته‌تر باشد. آسیب‌دیدگی شدید رضا آذری و مرتضی تبریزی از ناحیه رباط صلیبی، مصدومیت میلاد زکی‌پور، ناآمادگی داریوش شجاعیان پس از بازگشت به تمرینات گروهی (او در نیم‌فصل نخست رباط پاره کرد) در کنار مصدومیت‌های مداوم فرشید اسماعیلی و بقیه باعث شده که مجیدی در چینش مهره شرایط خوبی نداشته‌باشد. البته نباید فراموش کرد که مرتضی تبریزی مدت‌هاست از فرم مطلوب خود خارج شده و نتوانسته عملکرد خوبی با لباس استقلال به نمایش بگذارد و غیبت او شاید موجب خوشحالی هواداران ‌است!

 

 

نخستین بازی بی‌کنفرانس

 

برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر ایران است که یک بازی بدون کنفرانس قبل و بعد و حتی میکس‌زون برگزار خواهدشد. کرونا باعث شده تا مسئولان سازمان لیگ تصمیم بگیرند مصاحبه بازیکنان و مربیان را قدغن کنند. حالا باید ببینیم خبرنگاران و بازیکنان آیا این قانون را رعایت خواهندکرد یا نه؟ البته آنچه مسلم است اینکه کنفرانس مربیان قطعا برگزار نخواهدشد.

 

فولاد و نکونام به دنبال سهمیه

 


خوزستان برای آسیایی شدن همه چیز دارد. از ورزشگاه مدرن فولادآرنا تا یک تیم متشخص و نسبتا متمول مثل فولاد و البته سرمربی و مدیرعاملی باتجربه. نکونام که نساجی را بعد از چند دهه لیگ برتری کرده‌بود، حالا در اهواز به دنبال شکستن طلسم آسیایی شدن فولادی‌هاست. آنها پیش از این هم سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند اما از آن روزها حدودا 5 سال می‌گذرد و حالا همه چیز برای دوباره آسیایی شدن اهوازی‌ها فراهم است.

 

فولاد اگرچه با یک بازی کمتر در رده ششم جدول جای گرفته اما با پیروزی مقابل استقلال می‌تواند از شهرخودرو عبور کرده، تا رده پنجم خود را بالا بکشد و کنار استقلال 36 امتیازی بایستد.

 

رقابتی با اسامی ویژه

 

بازیکنان زیادی برای این بازی انگیزه دارند. فرشاد احمدزاده که نیم‌فصل نخست در دربی با لباس پرسپولیس به میدان رفت و در همان دقایق اندک انقدر با استقلالی‌ها گلاویز شد که با کارت قرمز داور اخراج شد، قطعا دوست دارد با گلزنی به استقلال، دوباره خود را در قلب هواداران پرسپولیس جای دهد.

 

حسن بیت‎سعید، مهاجم سابق استقلال در دوره منصوریان نیز فردا با لباس فولاد به زمین خواهدرفت. بیت‌سعید هم می‌خواهد با درخشش در این مسابقه به استقلالی‌ها یادآوری کند که مهاجم گرانبهایی بود و پایش نایستاند.

 

محمد قاسمی‌نژاد، سینا زامهران و مسعود ریکی، سه بازیکنی هستند که فصل قبل با لباس شهرخودرو موفق شدند سهمیه آسیایی را کسب کنند. زامهران نیم‌فصل به فولاد پیوست اما ریکی تابستان سال قبل راهی استقلال شد و قاسمی‌نژاد نیز عطای حضور در مشهد را به لقایش بخشید و به فولاد پیوست. شهاب گردان هم یکی دیگر از بازیکنان سابق تیم مشهدی است که فردا درون دروازه فولاد می‌ایستد. او هم علاوه بر شهرخودرو، سابقه پوشیدن لباس پرسپولیس را دارد.




اما یکی از اتفاقاتی که می‌توانست دوئل استقلال و فولاد را مهیج‌تر کند، بدون تردید رویارویی آیاندا پاتوسی هافبک آفریقایی نارنجی‌پوشان اهوازی با تیم سابقش بود؛ اتفاقی که اگر شیوع کرونا در کشور نبود، می‌توانست در اواخر سال 98 به وقوع بپیوندد اما تعطیلی طولانی لیگ و شیوع کرونا، باعث شد تا این دوئل تماشایی قصه‌اش منتفی شود.

 

سیدمهدی، داور افتتاحیه دوم

 

با اعلام کمیته داوران سیدمهدی سیدعلی به عنوان داور و محمدرضا ابوالفضلی و مهدی عالیقدر به عنوان کمک های وی این بازی را قضاوت خواهند کرد. همچنین کوپال ناظمی داور چهارم و محمود رفیعی به عنوان ناظر داوری برای این دیدار انتخاب شده اند.


تیم داوری این مسابقه طی روزهای گذشته تست کرونا دادند و پس از منفی شدن تست، اسامی آنها رسانه‌ای شد.


سیدعلی آخرین مرتبه در سی و چهارمین تقابل قرمزپوشان فولادی با آبی پوشان تهرانی که در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد، مصاف دو تیم را سوت زده است؛ دیداری که با پیروزی 3 بر 1 شاگردان وینفرد شفر سرمربی وقت استقلال خاتمه یافت. ضمن اینکه دو کمک او در آن مسابقه محمدمنصوری و عالیقدر بودند که در دیدار روز آینده منصوری جای خود را به ابوالفضلی داده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.