عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها
شرط ۵ میلیون‌یورویی برای بازیکنان چندمیلیاردریالی

بالاپراندن به سبک مدیر‌عامل استقلال!

  • کد خبر: ۳۱۳۳۷
  • ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
بالاپراندن به سبک مدیر‌عامل استقلال!
علی‌بنی شیخ‌الاسلامی - مدیرعامل باشگاه استقلال چند روز پیش در مصاحبه‌ای مفصل ادعا کرد رضایت‌نامه مهدی قائدی و دیگربازیکنان استقلال را در صورت دریافت ۵ میلیون یورو که معادل ۹۰ میلیارد تومان می‌شود، صادر خواهد کرد. او باد در غبغب و سینه‌ستبر به مخاطبان خود گفت هیچ‌یک از بازیکنان استقلال فروشی نیستند، به شرطی که برای رضایت‌نامه آن‌ها ازسوی تیم‌های خارجی، ۵ میلیون یورو پرداخت شود!
به نظر شما آیا باشگاه‌های خارجی حاضر می‌شوند برای به‌خدمت‌گیری مهدی قائدی ۵ میلیون یورو به باشگاه استقلال پرداخت کنند؟ تاکنون در تاریخ فوتبال ایران هیچ باشگاه خارجی برای به‌خدمت‌گرفتن بازیکن ایرانی از یک باشگاه ایرانی این عدد را پرداخت نکرده است. البته به دفعات برای بازیکنان ایرانی عددی بیش از این پرداخت شده، اما این درحالی بوده که بازیکنان ایرانی، بازیکن باشگاه‌های خارجی بوده‌اند. به‌طورمثال زنیت سردار آزمون را ۱۲ میلیون یورو از روبین‌کازان خریداری کرد. یا برایتون برای خرید علیرضا جهانبخش از تیم آلکمار ۱۷ میلیون یورو هزینه کرد. ۵ میلیون یورو هم قیمت خرید کاوه رضایی از باشگاه شارلوا بود که این پول را باشگاه بروژ پرداخت کرد.
در سال‌های اخیر بیشترین پولی که ازسوی باشگاه‌های خارجی برای خرید بازیکنان ایرانی به باشگاه‌های ایرانی پرداخت شده، ۸۷۰ هزار دلار بوده است که این پول ازسوی باشگاه فنرباغچه برای خرید الهیار صیادمنش به باشگاه استقلال پرداخت شد. مبلغ فروش مهدی طارمی ازسوی باشگاه پرسپولیس به باشگاه الغرافه ۵۰۰ هزار دلار بوده و مبلغ فروش بازیکنانی، چون یونس دلفی، امید نورافکن، مهرداد و میلاد محمدی، علی قلی‌زاده و... کمتر از ۵۰۰ هزار دلار بوده است.
بازیکن ایرانی زمانی گران می‌شود که با پیراهن تیم خارجی در لیگ‌های معتبر عملکرد درخشانی داشته باشد. اگر علیرضا جهانبخش ۱۷ میلیون پوند ازسوی باشگاه برایتون خریداری شد، به این خاطر بود که در تیم آلکمار آقای گل لیگ برتر هلند شده بود. اگر علیرضا با همین کیفیت در یک تیم ایرانی بازی می‌کرد، چه‌بسا باشگاه برایتون او را با مبلغی کمتر از یک‌میلیون یورو خریداری می‌کرد؛ با علم به اینکه در تیم ملی هم بازی می‌کرد.
جالب اینکه هم‌اکنون محمد محبی، ملی‌پوش تیم سپاهان، موردتوجه تیم گرانادا قرار دارد؛ اما تیم اسپانیایی بعد از دریافت پیشنهاد باشگاه سپاهان عقب‌نشینی کرده است. تصور می‌کنید باشگاه سپاهان چه پیشنهادی به باشگاه اسپانیایی داده است که گرانادا عقب‌نشینی کرده است؟ دریافت ۲۵۰ هزار دلار و اختصاص ۱۵ هزار دلار حقوق ماهانه برای محمد محبی! این پیشنهاد مورد قبول باشگاه اسپانیایی قرار نگرفته است!
این نگاه به فوتبالیست‌های ایرانی ازسوی باشگاه خارجی تحقیرآمیز نیست! این به‌خاطر جایگاه لیگ برتر فوتبال ایران در فوتبال حرفه‌ای است. همان‌طور که می‌دانید، علیرضا جهانبخش به‌عنوان بازیکن آلکمار گران‌ترین بازیکن خارجی تاریخ برایتون لقب گرفته و ازسویی این‌روز‌ها خبر رسیده است که باشگاه‌های خارجی برای دراختیار‌گرفتن سردار آزمون حاضرند نزدیک به ۲۰ میلیون یورو هزینه کنند.
مهدی قائدی یکی از بخت‌های مسلم آقای‌گلی در فصل جاری بازی‌هاست؛ بااین‌حال عددی که ازسوی باشگاه‌های خارجی برای او هزینه خواهد شد، ۵ میلیون یورو نخواهد بود. شاید باشگاه‌ها برای دراختیارگرفتن او یک‌میلیون یورو هم هزینه نکنند، به‌ویژه که بازیکن تیم ملی نیست. اما این احتمال وجود دارد که مهدی در آینده و با نمایش خوب در تیم‌های خارجی، قیمت خود را بالا و بالاتر ببرد.
جالب اینکه همشهری مهدی قائدی یعنی مهدی طارمی ازسوی باشگاه ریوآوه ۵ میلیون یورو قیمت‌گذاری شده است. در مذاکرات صورت‌گرفته ازسوی باشگاه بنفیکا با ریوآوه، باشگاه فعلی مهدی طارمی، اعلام کرد رضایت‌نامه او را در ازای دریافت ۵ میلیون یورو صادر خواهد کرد. البته این قیمت درصورتی‌که روند گل‌زنی مهدی طارمی در هفته‌های باقی‌مانده لیگ برتر پرتغال ادامه یابد، بیشتر خواهد شد. باید توجه داشت مهدی طارمی درحالی ۵ میلیون یورو قیمت‌گذاری شده که ۱۰ گل در لیگ برتر پرتغال به ثمر رسانده و دروازه تیم‌هایی، چون بنفیکا و دیگرتیم‌های سرشناس پرتغال را باز کرده است.

بها به استقلالی‌ها یا گران‌تر‌کردن بازیکنان؟
بی‌شک احمد سعادتمند برای بها به تیم استقلال و بازیکنانش، چنین‌صحبت‌هایی را مطرح کرده است؛ اینکه مهدی قائدی ۵ میلیون یورو ارزش دارد. اما صحبت‌های او استقلالی‌ها را برای فصل بعد گران و گران‌تر خواهد کرد. مهدی قائدی در فصلی که گذشت، قراردادش ۷۰۰ میلیون تومان بوده است. حتما او برای فصل آینده اگر به تیم‌های خارجی ملحق نشود که با عدد تعیین‌شده برای فروشش بعید است به تیم خارجی ملحق شود، برای تمدید قرارداد پول بیشتری را طلب خواهد کرد. حتما با خود می‌گوید بازیکنی که ۹۰ میلیارد قیمتش است، دست‌کم باید یکی‌دومیلیارد تومان دستمزد بگیرد. دیگر بازیکنان استقلال هم به تبعیت از مهدی قائدی برای تمدید قرارداد خود با استقلال دستمزد‌های میلیاردی طلب خواهند کرد. به‌ویژه که مدیرعامل باشگاه استقلال حرفش درباره مهدی قائدی را به دیگربازیکنان تیم نیز تعمیم داده است. حرف‌های احمد سعادتمند ما را به یاد قانون من‌درآوردی سقف قرارداد انداخت! نیت بر این بود که قرارداد‌ها در فوتبال ایران کاهش پیدا کند، اما روز بعد از وضع این قانون، سقف قرارداد شد کف قرارداد و الان هم قرارداد‌ها سر به آسمان گذاشته است.
خیلی خوب است باشگاه استقلال بازیکنانش را به بهترین قیمت بفروشد و هیچ تیمی ارزان‌فروشی نکند؛ اما فروش بازیکن، قاعده‌ای دارد. همان ایده‌ای که سال‌های قبل ازسوی امیر عابدینی اجرا شد. او ابتدا مهدی مهدوی‌کیا را قرضی به تیم بوخوم فروخت و بعد از عملکرد خوب مهدی در بوندس‌لیگا به‌همراه بوخوم این بازیکن را با قیمت خوبی به هامبورگ فروخت. بازیکنان ایرانی زمانی گران خواهند شد که در یک تیم اروپایی بدرخشند. نمونه دیگر باشگاه شارلوا با ۲۰۰ هزار دلار کاوه رضایی را به‌عنوان بازیکن آزاد در اختیار گرفت و وقتی این بازیکن در لیگ بلژیک درخشید، او را با ۵ میلیون یورو به بروژ فروخت. واقعیت این است که نمی‌توان در صفحات روزنامه‌ها و با مصاحبه‌ها بازیکن فروخت و به اندازه‌ای فروخت که مشکلات مالی باشگاه را حل کرد. از همه مهم‌تر باشگاه استقلال باید مراقب سیاست‌گذاری‌اش باشد تا خود برای تأمین هزینه بازیکنانش در فصل آتی دچار مشکل نشود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->