صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه نظارت بر اماکن درباره میزان اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تاکنون ۳۸ هزار بازدید انجام شده است که از این تعداد ۴۶۰۰ بازدید به صدور اخطاریه و ۱۵۲ بازدید هم به پلمب انجامیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن جعفری با اشاره به راه‌اندازی طرح مردم یاران با هدف خدمت داوطلبانه به بیماران کرونایی اظهار کرد: افراد بسیاری داوطلب کمک به بیماران کرونایی هستند که برای سامان‌دهی این افراد، طرح مردم یاران از امروز اجرا می‌شود.


وی افزود: بر اساس این طرح که در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی هم تصویب شد، مقرر شد در مرحله نخست ۱۵۰ داوطلب سامان‌دهی شوند و از توان آن‌ها در راستای کمک به کارکنان درمانی برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی استفاده شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: کسانی که تمایل به خدمت‌رسانی و کمک به کارکنان درمانی دارند، می‌توانند به کمیته پیشگیری ستاد مقابله با کرونای استان مراجعه و در طرح مردم یاران ثبت‌نام کنند.


وی همچنین از افزایش نظارت‌ها درباره میزان اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و اماکن عمومی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دستورالعمل‌های ابلاغی باید در همه اماکن اجرا شود و دستگاه‌های مربوط هم باید نظارت لازم را انجام دهند.


جعفری خاطرنشان کرد: از این پس با افرادی که به‌صورت عمدی یا حتی سهوی دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند و جان دیگر هم‌استانی‌ها را به خطر بیندازند، برخورد شدید خواهد شد و شهرداری مشهد هم برای نظارت بر میزان اجرای دستورالعمل‌ها در اماکن عمومی و حمل‌ونقل درون‌شهری طرح آن را تدوین خواهد کرد.


وی با اشاره به راه‌اندازی اولین نقاهتگاه بیماران کرونایی بعد از موج اول شیوع ویروس کرونا گفت: امروز اولین نقاهتگاه فعالیت خود را آغاز کرده است و تعدادی از بیماران به این مراکز منتقل شده‌اند و در آینده هم از ظرفیت این‌گونه مراکز برای استراحت بیماران کرونایی استفاده خواهیم کرد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه نظارت بر اماکن درباره میزان اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تاکنون ۳۸ هزار بازدید انجام شده است که از این تعداد ۴۶۰۰ بازدید به صدور اخطاریه و ۱۵۲ بازدید هم به پلمب انجامیده است.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.