توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران فروش فوق‌العاده سایپا از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + لینک ثبت‌نام نرخ تورم فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر صمت: شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری پژو پارس است تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی برای خرید خودرو + جزئیات (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به بازار خرید و اجاره هواپیمای شخصی در ایران | خرید جت شخصی چند تومان آب می‌خورد؟ تشدید نظارت ها بر بازار مسکن | پلمب ۳ بنگاه املاک در مشهد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۹۲۰ هکتار کشت کلزا در شهرستان مشهد انجام شد صنعت شوینده ایران خودکفا و صادرکننده ماهانه ۲۰ هزار تن شیر خشک تولید می‌شود افزایش قیمت برخی مدل‌های تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی تامین نیمی از ورودی آب سد‌ها در یک ماه اخیر ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان واکنش نشان داد + متن نامه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) عقب‌نشینی خریداران پس از دو روز طوفانی بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۰ اردیبهشت ماه، آخرین مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی چه خبری ریزش قیمت دلار را متوقف کرد؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات گوشت قرمز، آری یا نه؟ کارگران امیدوار باشند؟ آیا حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران افزایش پیدا می‌کند؟ آپارتمان‌های نوساز در مشهد چند؟ | تکانه‌های قیمتی به بازار مسکن هم رسید (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ثبت‌نام ۲۰ هزار کارگر آسیب‌دیده از کرونا در مرکز نیکوکاری مشهد

  • کد خبر: ۳۴۶۶۷
  • ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
ثبت‌نام ۲۰ هزار کارگر آسیب‌دیده از کرونا در مرکز نیکوکاری مشهد
مرکز نیکوکاری «کار و تلاش» وابسته به انجمن صنفی کارگری خراسان رضوی ویژه خدمت‌رسانی به کارگران آسیب‌دیده از کرونا، تا کنون ۲۰ هزار کارگر آسیب‌دیده را شناسایی کرده است.
طنین همتی/ شهرآرانیوز، بعد از شیوع ویروس کرونا و داستان محدودیت‌های اجتماعی و تعطیل شدن بعضی واحد‌های صنفی، کارگرانی در این واحد‌ها به‌طور روزمزد و بدون داشتن مزایای اجتماعی مثل بیمه و... مشغول‌به‌کار بودند که این محدودیت‌ها منجر به بیکاری این افراد در جامعه شد. کانون انجمن صنفی کارگری استان با راه‌اندازی این مرکز نیکوکاری که از قبل از شیوع ویروس کرونا هم فعالیت می‌کرد، این کارگران را شناسایی و به آن‌ها کمک کرد.

هادی ابوی، رئیس انجمن صنفی کارگران خراسان رضوی، درباره نحوه فعالیت مرکز نیکوکاری «کار و تلاش» ویژه خدمات‌رسانی به کارگران آسیب‌دیده از کرونا گفت: کارگرانی داریم که بدون هیچ پشتیبانی مالی از اسفندماه تعطیل شدند. بخش عمده‌ای از این کارگران بیمه تأمین اجتماعی و حداقل خدمات اجتماعی را هم ندارند.

وی گفت: تقاضا دارم کارفرمایان، خیران و حتی مردم با کمک مبلغی به این مرکز نیکوکاری با شماره تماس ۳۷۶۱۷۹۸۳ ویژه کارگران نیازمند همکاری کنند.

ابوی تصریح کرد: قبل از کرونا هم ما فعالیت خود را داشتیم و حدود ۶۰۰۰ثبت‌نام‌کننده داشتیم که برای آن‌ها خدمات آموزشی و رفاهی در نظر گرفته شد و در کنار آن تاحدودی مایحتاج تهیه می‌شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از کرونا حدود ۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که حدود ۱۰ هزار بسته برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کارگرانی هستند که از اسفندماه تعطیل شدند، به‌ویژه زنان سرپرست خانواده که در هتل‌ها، سلف‌سرویس‌ها و... فعالیت می‌کردند که باتوجه‌به شرایط موجود، اکنون بیکار هستند و بعضی از آن‌ها که اصلا بیمه نبودند، بیمه بیکاری هم به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت.

ابوی با بیان اینکه امیدواریم دوستان کمک کنند تا در این جریان موفق باشیم، افزود: در کشور توانستیم این مرکز را در کانون انجمن صنفی کارگران داشته باشیم و امیدواریم این کار خیر با کمک خیران و مردم ادامه‌دار باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->