صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حکم حضور فرد کرونایی در مراسم عزاداری اعلام شد

  • کد خبر: ۴۰۰۰۵
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
اگر کسی بداند یا احتمال دهد به ویروس کرونا مبتلا است، آیا شرعا می­‌تواند در مراسم عزاداری شرکت کند؟ این اولین بار در تاریخ است که مردم برای رفتن به عزاداری امام حسین(ع) با محدودیت روبرو می‌شوند و مراجع تقلید درباره حضور عمومی مردم توصیه کرده و حکم می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز،اگر کسی بداند یا احتمال دهد به ویروس کرونا مبتلا است، آیا شرعا می­تواند در مراسم عزاداری شرکت کند؟اگر کسی بداند یا احتمال دهد به ویروس کرونا مبتلا است، آیا شرعا می­‌تواند در مراسم عزاداری شرکت کند؟ این اولین بار در تاریخ است که مردم برای رفتن به عزاداری امام حسین(ع) با محدودیت روبرو می‌شوند و مراجع تقلید درباره حضور عمومی مردم توصیه کرده و حکم می‌دهند.

پاسخ مقام معظم رهبری، آیت‌ا...مکارم شیرازی و آیت‌ا...سیستانی به سوالات و نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا به دلیل شرکت در عزاداری‌ها در مطلب زیر آمده است.

 

 

پاسخ مقام معظم رهبری:

اگر فرد احتمال بیماری کرونا را هم بدهد اجازه حضور در مراسم را ندارد.

 

 

 

پاسخ آیت‌ا...مکارم شیرازی:

از جمله مسائلی که بر هر انسانی واجب است، حفظ جان و سلامت است و اگر انسان در این زمینه کوتاهی کند در پیشگاه خداوند مسئولیت دارد لذا همگان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند. ضما در صورتی که  شخصی عمدا یا به سبب سهل‌انگاری موجب ابتلای دیگران به بیماری خطرناک منتهی به مرگ شود، دیه تعلق می‌گیرد و آن کس که باعث شده باید دیه را بپردازد و اگر فقط هزینه درمان سنگینی دارد آن را باید بپردازد.

 

 

پاسخ آیت‌ا...سیستانی:

چنین فردی حرام است که در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت کند و اگر در صورت شرکت  در مراسم باعث مرگ کسی شود باید دیه پرداخت کند.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.