صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نسرین محمدپور، کارگردان جوان مشهدی، در جشنواره بین‌المللی فیلم لمپا ۲۰۲۰ روسیه خوش درخشید.
گروه فرهنگ شهرآرانیوز | نسرین محمدپور، کارگردان جوان مشهدی، در جشنواره بین‌المللی فیلم لمپا ۲۰۲۰ روسیه خوش درخشید.

فیلم کوتاه داستانی «زحل» به‌کارگردانی نسرین محمدپور، یگانه نماینده ایران، توانست در جشنواره بین‌المللی فیلم لمپا ۲۰۲۰ (LAMPA) در رقابت با ۸۴۷ اثر از ۹۳ کشور در بخش «تمرکز ویژه» به‌عنوان اثر منتخب شناخته شود.

براساس نتایج نهایی ارزیابی رقابتی این جشنواره در سال ۲۰۲۰، سرانجام ۴۶ اثر از ۱۳ کشور در فهرست فیلم کوتاه قرار گرفتند که روسیه، فرانسه، چین، اندونزی، هند، انگلیس، استرالیا، برزیل، ایران، آلمان، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در میان آن‌ها بودند و فیلم داستانی «زحل» توانست عنوان برتر را کسب کند.

این جشنواره ۷ سال است که در کشور روسیه و با رویکرد اجتماعی و پرداختن به مسائلی نظیر نابرابری، نحوه شکل‌گیری ارزش‌های مردم، انگیزه آن‌ها برای حل مشکلات اجتماعی و... برگزار می‌شود.
 
 

فیلم‌های برگزیده سال گذشته این جشنواره نیز در کنفرانس بین‌المللی فعالیت‌های داوطلبانه در مقر نمایندگی‌های سازمان ملل‌متحد در ژنو به نمایش در آمد.

گفتنی است فیلم داستانی «زحل» پیش از این در جشنواره‌های دیگر داخلی و خارجی هم افتخاراتی را کسب کرده است. منتخب بخش ویژه جشنواره فیلم بین‌المللی positively different یونان، جایزه ویژه هیئت‌داوران جشنواره تدبیر امید، لوح تقدیر بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، نامزدی بهترین کارگردانی در بخش دانشجویی جشنواره فیلم سلامت، نامزدی بهترین کارگردانی در بخش ویژه آسیب‌های اجتماعی جشنواره دانشجویی فیلم امید و نامزدی بهترین تصویربرداری در جشنواره دانشجویی فیلم امید، از جمله موفقیت‌هایی است که محمدپور با ساخت فیلم داستانی «زحل» به دست آورده است.
 
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.