انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس
سرخط خبرها

درخشش فیلم کوتاه «شوفر» در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان

  • کد خبر: ۴۸۰۸۳
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
درخشش فیلم کوتاه «شوفر» در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان
فیلم کوتاه «شوفر» اثر رضا نجاتی، کارگردان مشهدی، برنده پروانه زرین بهترین فیلم داستانی سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان شد.

امیری| به‌گزارش شهرآرانیوز، فیلم کوتاه «شوفر» اثر رضا نجاتی، کارگردان مشهدی، به‌تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران و حسین کاکاوند، پروانه زرین بهترین فیلم داستانی سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان را از آن خود کرد.

 

 

درخشش فیلم کوتاه «شوفر» در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان

 

رضا نجاتی از اعضای فعال انجمن سینمای جوانان مشهد است که فیلم‌هایش تاکنون جوایز مختلفی را در جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده است.

رضا نجاتی درباره ایده این فیلم می‌گوید: شوفر برای من دغدغه‌ای بود که باید ساخته می‌شد. این فیلم درباره نوجوانی است که به سن قانونی نرسیده است. او به اصرار پدرش آموزش رانندگی می‌بیند و بعد به رانندگی علاقه‌مند می‌شود.

به‌گفته نجاتی این فیلم در یکی از جاده‌های فرعی نزدیک قزوین ساخته شد، همان‌جایی که برای اولین‌بار ایده اولیه ساخت فیلم به ذهنش رسیده بود.

 

 

درخشش فیلم کوتاه «شوفر» در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان

 

او درباره تجربه حضور در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان می‌گوید: این اولین تجربه حضور فیلم شوفر در جشنواره نبود و پیش از این هم در جشنواره فیلم کوتاه تهران نامزد بخش هنر و تجربه شده بود، اما جشنواره فیلم کودک و نوجوان از این نظر برایم جذاب بود که آنلاین برگزار شد. به هر حال کرونا باعث شده است چیزهایی در ذهنمان تغییر کند. آن رابطه چهره‌به‌چهره و نفس‌به‌نفس که همیشه در جشنواره‌ها بود، در این جشنواره وجود نداشت و همه‌چیز به شکل آنلاین برگزار شد که برای من تجربه تازه‌ای بود.

نجاتی درباره ساخت فیلم کوتاه برای جشنواره می‌گوید: به هر حال برای فیلم‌سازان فیلم کوتاه، جشنواره‌ها تنها جایی است که فیلم به نمایش درمی‌آید، زیرا هیچ برنامه اکران گسترده‌ای برای فیلم کوتاه وجود ندارد. ما راهی نداریم جز اینکه فیلم‌هایی بسازیم که در جشنواره‌ها حضور یابند. می‌توان فیلم کوتاهی هم ساخت که به جشنواره نرود، اما به‌دلایل همین کمبودها معمولا فیلم‌سازان فیلم کوتاه، فیلم‌هایشان را برای جشنواره می‌سازند.

 


بیشتر بخوانید: فیلم‌های سی و سومین جشنواره کودک و نوجوان را بشناسید


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->