صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اگرچه بنابر وعده مسئولان مربوطه قرار بود از هفته گذشته روغن در بازار توزیع و مشکل این کالای پرمصرف حل شود، اما به نظر می‌رسد این وعده هنوز عملیاتی نشده و مشاهدات میدانی حاکی از آن است که مغازه‌های سطح شهر همچنان فاقد روغن مایع هستند یا به‌صورت محدود این کالا را به فروش می‌رسانند.
سعیده ساجدی‌نیا |شهرآرانیوز- اواخر شهریورماه بود که عرضه روغن جامد در فروشگاه‌ها کم شد و قیمت آن نیز افزایش یافت. کمتر از یک ماه بعد نیز روغن مایع در بازار کمیاب شد؛ به طوری که این کالا یا در مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ نبود یا به هرنفر تنها یک روغن فروخته می‌شد. البته بعضی از گزارش‌های رسیده نیز حاکی از آن است که برخی فروشندگان از این فرصت استفاده و روغن‌های موجود در مغازه‌های خود را با قیمت بالاتر به مشتریان عرضه کرده‌اند.

در همین حال معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت با تشریح آخرین وضعیت کالا‌های اساسی در بازار، روغن خوراکی را همچنان جزو اولویت‌های مأموریتی خود عنوان می‌کند و می‌گوید: فعالیت‌ها را متمرکز بر ۲ محور تأمین و توزیع پیگیری می‌کنیم، زیرا واقعیت این است که باید کالا به اندازه کافی داشته باشیم که بتوانیم بر روی بحث توزیع آن برنامه‌ریزی درست انجام دهیم و در این میان مسائل نظارتی نیز زمانی نتیجه‌بخش است که فرایند تأمین درست انجام شده باشد.
 
بیشتر بخوانید:
 
 

تخصیص انواع سهمیه‌های روغن و توزیع آن در بازار

علی غفوری‌مقدم در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با تأکید بر اینکه « با اشاره به تهیه فهرست کالا‌های اساسی، افزود: برنج، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، روغن، نهاده‌های دامی و در برخی موارد، محصولات سلولزی از جمله پوشک بچه در این فهرست قرار گرفت و در بحث تأمین، مکاتبات متعددی برای روغن و برنج با وزارتخانه مربوط و شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام شد. ۲۴۰۰ تن سهمیه روغن ماه محرم و صفر بود که بخش عمده‌ای از آن جذب و توزیع شد. سهمیه ۲۴۰۰ تنی خانوار اعلام شده است که ۵۰ درصد آن از محل تولید کارخانه‌های داخل استان تأمین می‌شود و بخشی از این سهمیه درحال توزیع است. سهمیه دیگری از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد و از ۲۰ هزار تن سهمیه کشوری، ۱۶۲۰ تن به خراسان رضوی تخصیص یافته که درحال جذب است.

غفوری‌مقدم ادامه داد: سهمیه دیگر روغن در قالب سهمیه صنعت، ۲۰۵۰ تن بود که ۴۵۰ تن از آن را برای اصناف و ۱۶۰۰ تن را برای بخش صنعت تعریف کرده‌ایم و ۲ روز پیش نیز سهمیه ۲۲۲۴ تنی برای قنادی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها اعلام شد که پیگیر آن هستیم تا مشخص شود این سهمیه از کدام کارخانه‌ها باید جذب شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: وضعیت روبه‌بهبود است و فقط ممکن است فرایند جذب این سهمیه‌ها کمی طول بکشد تا وارد شبکه توزیع و بازار شود.

 

منتظر تخصیص سهمیه برنج تنظیم بازاری هستیم

او درباره آخرین وضعیت بازار برنج نیز گفت: سهمیه‌های برنج ماه محرم و صفر توزیع شد و به‌تازگی تنظیم بازار کشور یک سهمیه ۳۰ هزار تنی برای کل کشور اعلام کرده که منتظر تخصیص سهمیه استانی هستیم.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هیچ کمبودی در بخش تأمین و عرضه برنج نداریم و مشاهدات میدانی در محدوده‌های عرضه کلی این اقلام در مصلی و چهارراه میدان‌بار گواه این مسئله است و اگر اقلام تنظیم بازاری توزیع می‌شود، به‌دلیل تعدیل قیمت‌هاست.


در حوزه آرد و گندم هیچ کمبودی نداریم

غفوری‌مقدم با رد هرگونه شایعه درباره کمبود آرد و گندم، گفت: برای شبکه توزیع برنامه‌های مختلفی در دستورکار قرار داده‌ایم و یکی از مهم‌ترین اقدامات این است که سهمیه نانوایی‌های متخلف را که مرتکب گران‌فروشی یا عرضه خارج از شبکه شده‌اند، قطع کنیم و برای جلوگیری از بروز هرگونه کمبود در آن منطقه، سهمیه کسرشده را به سهمیه نانوایی دیگر اضافه کنیم.

او تأکید کرد: در حوزه آرد و گندم هیچ کمبودی نداریم و آرد مورد نیاز نانوایی‌ها به‌طور کامل تأمین می‌شود و جای نگرانی نیست.
 

توزیع ۸۰۰ تن سهمیه مرغ منجمد

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توزیع مرغ منجمد در بازار گفت: خوشبختانه ۸۰۰ تن سهمیه دراین‌زمینه داریم که درحال توزیع هستیم. در حوزه تخم‌مرغ و گوشت قرمز نیز تصمیمات خوبی گرفته شد که به کاهش قیمت منجر شد و اکنون تخم‌مرغ زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.