صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: برگزاری انتخابات باعث می شود که هیات های ورزشی بعضا از اهداف اصلی خود دور شوند و شاید بهتر باشد با همان سیستم انتصابی و یکپارچه سازی ورزش را مدیریت کنیم.
مجید خروشی|شهرآرانیوز؛ معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان استان معتقد است اگر روند انتخاب رؤسای هیئت‌های ورزشی مثل گذشته به‌جای انتخابی، انتصابی باشد، کمک بیشتری به روند توسعه‌یافتگی ورزش خواهد کرد.
جبار قوچان‌نژاد در‌این باره گفت: معتقدم گزینش رؤسای هیئت‌ها اگر به‌صورت انتصابی و با نظر مستقیم اداره کل صورت بگیرد، روند توسعه‌یافتگی سیر صعودی خواهد داشت.
 
ما می‌خواهیم ۴ سال با این رؤسا زندگی کنیم، بنابراین تلاش خواهیم کرد افرادی سکان‌دار هیئت‌های ورزشی شوند که بتوانند در‌راستای سیاست‌های تعریف‌شده و قانونی ما حرکت کنند. وی افزود: وقتی رئیس هیئت سکان دار می‌شود و برای اینکه سیاست‌های خود را در هیئت اعمال کند، بدون هماهنگی دست به تغییراتی در بدنه هیئت می‌زند که اصولا نه اخلاقی است و نه شاکله مدیریتی دارد و بعد از مدتی با اصرار و پافشاری اعضای مجمع برکنار می‌شود؛ این یعنی ما در معرفی و گزینش رئیس هیئت ضعیف عمل کرده‌ایم.
 
قوچان‌نژاد با اشاره به روند انتخابات هیئت‌های ورزشی اظهار کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود که برخی افراد قبل از برگزاری مجمع رایزنی و وعده‌وعید‌هایی را به نمایندگان مجمع می‌دهند. تلاش می‌کنیم که تاحد‌امکان اعضای مجمع تا قبل از برگزاری انتخابات محرمانه باشند؛ اما مافیای ورزش این حمایت‌های محرمانه را زیر‌سؤال برده است. وی ادامه داد: در بسیاری از موارد وقتی رجال سیاسی سکان‌دار هیئت‌ها می‌شوند، زمانی که طی برنامه‌ریزی‌ها مقرر می‌شود جلساتی با رؤسای هیئت‌ها برگزار کنیم یا در سفر کاری هستند یا ساعت‌ها پشت درِ اتاق آنان به انتظار می‌نشینیم تا وقت ملاقات به ما بدهند. خب با این سیاست می‌شود به توسعه ورزش استان فکر کرد؟!

قوچان‌نژاد افزود: برخی از رجال سرمایه‌دار هم با وعده وارد گود می‌شوند تا سود ببرند؛ اما وقتی برایشان این سمت سودآور نیست، بنای گله و گله‌گذاری را مطرح می‌کنند و نه‌تن‌ها کمک ورزش نیستند، بلکه هیئت را با میلیون‌ها بدهی واگذار و ترک می‌کنند. بنابر‌این باید در ساختار و زیربنای انتخاب رؤسای هیئت‌ها اصلاحاتی را ایجاد کرده و افرادی را سکان‌دار کنیم که مسئولیت‌پذیر و درد‌آشنای ورزش باشند و با هدف کمک وارد میدان شوند. معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: کمیته ارزیابی و بازرسی ما باید قطب دیگری را درباره شناسنامه نامزد‌های رؤسای هیئت بازگشایی کند و تحقیقات مفصلی از عملکرد مدیریتی، سرمایه و جایگاه سیاسی فرد ارائه و جمع‌بندی کند تا بتوانیم از ظرفیت و توانایی این افراد در‌راستای توسعه ورزش بهره ببریم. رؤسای هیئت‌ها قرار است باری از روی دوش ما بردارند، نه اینکه بار بیشتری بر دوش ما بگذارند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.